امینی، محمد(1380). طراحی الگوی مطلوب برنامه درسی تربیت هنری دوره ابتدایی و مقایسه آن با وضعیت موجود، پایان نامه دکتری برنامه ریزی درسی، تهران: دانشگاه تربیت مدرس.
امینی، محمد(1397). تربیت هنری در قلمرو آموزش وپرورش، تهران: آییژ.
خسروی، رحمتالله و سجادی، سید مهدی(1390). تحلیلی بر نظریه انتقادی تعلیم و تربیت و دلالتهای آن برای برنامه درسی، پژوهش در برنامه درسی، سال هشتم، دوره 2، شماره4(31)، 1-14.
شرفی، حسن(1388). تحلیل و نقد برنامه درسی هنر دوره ابتدایی در گذشته و وضع موجود، طرح پژوهشی، تهران: پژوهشکده تعلیم و تربیت، وزارت آموزش و پرورش.
شرفی، حسن(1390). امکان کاربرد رویکرد تلفیق تولید هنری و مفاهیم علوم تجربی در آموزش هنر، نوآوریهای آموزشی، شماره 39، 119-150.
شرفی، حسن(1390). تبیین مفهوم تولید هنری در آموزش هنر(با تاکید بر تربیت هنری در نهاد آموزش و پرورش)، پژوهش نامه هنرهای دیداری، شماره 1، 67- 78.
شرفی، حسن(1390). طراحی و تدوین برنامه درسی هنر بر اساس رویکرد تلفیق هنر و علوم با تاکید بر مفهوم تولید هنری در پایه های چهارم و پنجم ابتدایی، تعلیم و تربیت، سال بیست و هفتم، شماره 2، 105-130.
شرفی، حسن و سلسبیلی، نادر(1389). اثرگذاری فرصتهای یادگیری، در تعامل نظریه و عمل برنامه درسی و آموزش هنر، مطالعات فرهنگ- ارتباطات، سال یازدهم، شماره11، 72-96.
شمیلی، فرنوش و کاتب، فاطمه(1398)، نقش آموزش نقاشی بر بهبود سازمان ادراکی افراد، پژوهشنامه نقاشی و گرافیک، دوره2، شماره2، 4-14.
صابری، رضا؛ بورنگ، محمد؛ اکبری شکوهی فرد، حسین و عجم، علی اکبر(1392) واکاوی جایگاه رویکرد موجود در برنامه درسی هنر دوره راهنمایی، علوم تربیتی و روان شناسی، دوره 6، شماره2، 131-150.
عابدی، حیدرعلی و علوی، موسی(1385). تجارب دانشجویان پرستاری از آموزش بالینی اثربخش، دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، دوره13، شماره3، 127-133.
فتحی واجارگاه، کوروش و مهمویی، حسین(1387). بررسی نقش عوامل مؤثر بر مشارکت اعضای هیات علمی در برنامهریزی درسی دانشگاهی، آموزش عالی ایران ، دوره1، شماره1، 139-65.
فلاحی، ویدا؛ صفری، یحیی و فرحنک، ماندانا(1390). تأثیر آموزش با رویکرد تربیت هنری بر فعالیتهای هنری و مهارتهای فرایندی دانشآموزان پایه چهارم ابتدایی، نوآوری آموزشی، دوره10، شماره 39، 101-118.
قدمی، مجید(1392). آموزش طراحی محور و نقش آن در موفقیتهای علمی هنرجویان معماری، نقش جهان، سال سوم، شماره 4، 67-78.
کیان، مرجان و مهرمحمدی، محمود(1392). شناسایی وجوه و ابعاد مغفول برنامه درسی هنر دوره ابتدایی، پژوهشهای آموزش و یادگیری، سال بیستم، شماره 3، 1-18.
کاظم پور، اسماعیل؛ رستگارپور، حسن و سیف نراقی، مریم(1387). ارزشیابی برنامه درسی هنر دوره راهنمایی تحصیلی براساس رویکرد دیسیپلین محور، رهبری و مدیریت آموزشی دانشگاه آزاد واحد گرمسار، سال دوم، شماره4، 125-150.
لرکیان، مرجان؛ مهرمحمدی، محمود؛ ملکی، حسن و مفیدی، فرخنده(1390). طراحی و اعتباربخشی الگوی مطلوب برنامه درسی هنر دوره ابتدایی ایران، مطالعات برنامه درسی، سال ششم، شماره 21، 123-163.
مهر محمدی، محمود(1386). بازاندیشی فرآیندیاددهی- یادگیری درتربیت معلم، تهران: مدرسه.
مهر محمدی، محمود(1390). آموزش عمومی هنر: چیستی، چرایی، چگونگی، چ. دوم، تهران: مدرسه.
مومنی مهموئی، حسین؛ تیموری، سعید و صداقت فریمانی، بتول(1390). دیدگاه مدیران و معلمان در رابطه با استفاده از ارزشیابی کمی و کیفی در برنامه های درسی قصدشده، اجراشده و تجربه شده، راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، شماره 11، 27 -30.
نیلی، محمدرضا؛ موسوی، ستاره؛ نصر، احمدرضا و مسعود، محمد(1393). بررسی میزان آگاهی اعضای هیات علمی گروههای فنی و مهندسی دانشگاههای اصفهان و صنعتی اصفهان از مولفههای اساسی نوآوری برنامهریزی درسی و میزان کاربست آنها. آموزش مهندسی ایران، سال شانزدهم، شماره 64، 19-30.
Abaci,O. (2013). Concept Education by Art Education and an Investigation on the Opinions of Teacher Candidates about the Different Concept, Procedia -Social and Behavioral Sciences,106, 690-695.
Abedi, H. & Alavi, M. (2008). Nursing Students’ Experiences from Effective Clinical Education, Journal of Sabzevar University of Medical Sciences, 13(3), 124-133 (Text in Persian).
Amini, M. (2001). Designing a Desirable Pattern of Elementary Art Education Curriculum and Comparing it with the Current Situation, Tehran: Tarbiat Modarres University (Text in Persian).
Amini,M.(2004). Art Education n Educational Systems, Tehran: Aij Publications (Text in Persian).
Aysel,Y. (2014). As An Approach to Improving Creativity in Design Education; Art Of Painting, Procedia - Social and Behavioral Sciences,141, 741 – 747.
Barrasa, A. (2010). Integrating Leadership Behavior and Climate Perceptive Team Work: Antecedents, Structure and Influence and Effectiveness in Organization, Madrid: Madrid University.
Belar, C., Brown, R. A., Hersch, L. E., Hornyak, L.M., Rozensky, R. H., Sheridan, E. P. , et al (2001). Self-Assessment in Clinical Health Psychology: A Model for Ethical Expansion of Practice. Prof Psychol Res Pr. 32(2), 135-41.
Billings, D. M., Halstead, J. (2009). Teaching in Nursing: A Guide for Faculty, (3rd ed.), St. Louis: Saunders-Elsevier.
Bondi, J. & Bondi, J. (2003). Curriculum Development: A Guide to Practice,(3rd Edition). Columbus, OH: Merrill Publishing Company.
Bourbonnais, F. F., Langford, S., Giannantonio, L. (2008). Development of a Clinical Evaluation Tool for Baccalaureate Nursing Students, Nurse Educ Pract., 8(1), 62-71.
Brewer, M. M. (2010). The Effects of Child Gender and Child Age at the Time ofParental Divorce on the Development of Adult Depression, United States, Minnesota: WaldenUniversity.
Calman, L., Watson, R., Norman, I., Refern, S., Murrells, T. (2002). Assessing Practice of Student Nurses: Methods, Preparation of Assessors and Student Views, J Adv Nurs., 38(5), 516-23.
Creswell, J. (2007). Qualitative inquiry and Research Design: Choosing among Five Approaches, Thousand Oaks: Sage.
Creswell, J., & Plano Clark, V. (2007). Designing and Conducting Mixed Methods Research, Thousand Oaks: Sage.
Dreesmann, M., Grüner, H., Schmidt, A. (2014). Creative Industries: A New Sphere of Activities for the University of the Arts? Aspirations, Challenges And Restraints of Creative Industries in the Context of Management Education, Procedia - Social and Behavioral Sciences, 110, 587 – 594.
Drennan, J. (2002). An Evaluation of the Role of Clinical Placement Coordinator in Student Nurse Support in the Clinical Area, J Adv Nurs., 40(4), 475-83.
Duers, L. E., & Brown, N. (2009). An Exploration of Student Nurses` Experiences of Formative Assessment, Nurse Educ Today, 29(6), 654-659.
Fallahi, V., Safari, Y., Farahnak, Y. (2011). The Impact of Art Education on Artistic Activities and Process Skills of Elementary Fourth Grade Students, Quarterly Journal of Educational Innovations, 10 (39), 101-118(Text in Persian).
Fathi Ejghar, K., Mahmouie, H. (2008). Investigating the Role of Factors Affecting Faculty Members’ Participation in Academic Curriculum Planning, Iranian Journal of Higher Education, 1 (1), 139-65 (Text in Persian).
Federal Ministry of Economy and Technology (2009). Gründerzeiten – Informationen zur Existenzgründung und Sicherheit, 51.[Time to start –information on business start-ups and safeness.] Berlin: BMWi.
Filimowicz, M. A., Tzankova,V. K. (2014) Creative Making, Large Lectures, and Social Media: Breaking with Tradition in Art and Design Education, Arts & Humanities in Higher Education,10, 1-17.
Ghadami, M. (2013). Designing based Education and its role in Success of Architecture Students, Naqshejahan- Basic studies and New Technologies of Architecture and Planning, 4, 67-78. (Text in Persian).
Grierson, E. (2011). Art and Creativity in the Global Economies of Education, Educational Philosophy and Theory, 43(4), 336-350.
Grüner, H. (2012). Management für Kreativunternehmen[Management for creative businesses] In: H. Grüner & E.D. Konrad (Eds.), Edition Kreativwirtschaft. [Edition creative industries.] Stuttgart: Kohlhammer.
Hickman, R. (2000). Art Education 11-18, London and New York: Continuum.
Kay, L. (2013). Bead Collage: An arts-based research method, International Journal of Education & the Arts, 14(3), 1-22. Retrieved [date] from http://www.ijea.org/v14n3/.
Kazempour, E, Rastegarpour, H and Seif Naraghi,M (2008).Evaluation of the Artistic Curriculum Based on a Discipline-Based Approach, Quarterly Journal of Educational Leadership & Administration, 4, 150-125 (Text in Persian).
Khosravi, R.& Sajadi, S. M. (2011). An Analysis on the Critical Theory of Education and Its Implications for the Curriculum, Research in Curriculum Planning, 8(4), 1-14 (Text in Persian).
Kian,M. & Mehrmohammadi, M. (2014). Identifying the Neglected Aspects and Dimensions of Elementary Art Curriculum, Training and Learning Researches, 20(3), 1-18 (Text in Persian).
Konrad, E. D. (2010). Kulturmanagement und Unternehmertum, [Cultural management and entrepreneurship.] In H. Grüner & E.D. Konrad(Eds.), Edition Kreativwirtschaft. [Edition creative industries.] Stuttgart: Kohlhammer.
Larkian,M., Mehrmohamadi, M., Maleki, H. & Mofidi, F. (2011). Development and Validation of an Ideal Model for Art Curriculum in Elementary Schools of Iran, Journal of Curriculum Studies, 6 (21), 123-163 (Text in Persian).
Lee, W. S., Cholowski, K. & Williams, A. K.(2002). Nursing Student’ and Clinical Educators’ Perceptions Characteristics of Effective Clinical Educators in an Australian University School of Nursing, J Adv Nurs, 39(5), 412–420.
Lillibridge, J. (2007). Using Clinical Nurses As Preceptors to Teach Leadership and Management to Senior Nursing Student: A Qualitative Descriptive Study, Nurse Educ Pract, 7(1), 44-52.
Lim,Ch., Lee, J. & Lee, S. (2014). A theoretical Framework For Integrating Creativity Development Into Curriculum: The Case of A Korean Engineering School, Asia Pacific Educ. Rev, 15, 427–442.
Liu, L. B. (2011). Poetry As Progress: Balancing Standards-Based Reforms with Aesthetic Inquiry, International Journal of Education & the Arts, 12(12), 1-12 Retrieved [date] from http://www.ijea.org/v12n12/.
MacDonnell, J. A. & Macdonald, J. (2011). Arts-Based Critical Inquiry in Nursing and Interdisciplinary Professional Education: Guided Imagery, Images, Narratives, and Poetry, Journal of Transformative Education, 9(4), 203-221.
McCarthy, B., & Murphy, S. (2008). Assessing Undergraduate Nursing Students in Clinical Practice: Do Preceptors Use Assessment Strategies?, Nurse Educ Today, 28(3), 301-313.
McCutchan, J. A. (2010).The Experience of Baccalaureate Degree Seeking Nursing Students Undergoing the Process of Clinical Evaluation Appraisal, Indiana: Indiana State University.
Mehr Mohammadi, M. (2007). Rethinking the Teaching-Learning Process in Teacher Education, Tehran: Madreseh (Text in Persian).
Mehrmohammadi, M. (2011). Art education as General Education: What, Why, How,Tehran: Madreseh (Text in Persian).
Momeni Mahmouei, H. (2011). Pathology of Curriculum Evaluation in Higher Education, Educ Strategy Med Sci, 4 (2), 95-100.
Momeni Mahmuei, H. & Teimuri, S. & Sedaghat Farimani, B. (2011). Principals and Teachers’ Attitude in Relation with Manipulating Qualitative and Quantitative Evaluation in Intended, Implemented and Experimented Curriculum, Educ Strategy Med Sci, 4(1), 27-30 (Text in Persian).
Moreno, J. M. (2010).The Dynamics Of Curriculum Design And Development: in School Knowledge in a Comparative and Historical Perspective, In: Benavot, A.; Braslavsky, C., eds. Changing Curricula in Primary and Secondary Education. Hong Kong: Comparative Education Re-search Centre, 195–209.
Nili, M., Mosavi, S., Nasr, A., Masoud, M. (2015). Assessment of Knowledge of Faculty Members of Isfahan University of Technology and Engineering Departments on the Essential Components of Curriculum Innovation and Their Application, Iranian Journal of Engineering Education, 16(64), 59-88. doi: 10.22047/ijee.2015.7960
Oliver Shawn, L. (2008). Comprehensive Curriculum Reform as a Collaborative Effort of Faculty and Administrators in a Higher Education Institution: A Higher A Case Study Based On Grounded Theory, Ohio: Kent State University.
Pavlou, V., & Athanasiou,G.(2015). An interdisciplinary approach for Understanding Artworks: The Role of Music In Visual Arts Education, International Journal of Education & the Arts,15(11), 1-23.
Peeco, S. (2009).Acceptation of Educational Innovation, Journal of Vocational Behavior, 48, 275-300.
Rajab,T.(2013). Developing Whole-Class Interactive Teaching: Meeting the Training Needs of Syrian EFL Secondary School Teachers, England: University of York.
Saberi, R., Borang, M., Akbari Shokouhi Fard, H. and Ajam, A. A. (2013) Exploring the Position of the Approach in the Middle School Art Curriculum, Educational Sciences and Psychology, 6(2), 131-150 (Text in Persian).
Shamili, F., Kateb, F. (2019). The Effect of Teaching Painting on the Perceptual Organization of Individuals, Alzahra Research Journal of Graphic Arts & Painting, 2(2), 4-14. doi: 10.22051/pgr.2019.23179.1016 (Text in Persian).
Sharafi, H. & Salsabil, R. (1010). The Effect of Learning Opportunities on Interaction Theory and Action in Curriculum and Arts Education, Culture-Communication Studies, 11(11), 71-96 (Text in Persian).
Sharafi, H. (2009). An Analysis and Critique of the Past and Present State of the Art Curriculum, Research Project, Tehran: Education Institute, Ministry of Education (Text in Persian).
Sharafi, H. (2011). Designing and Developing an Art Curriculum Based on the Integration of Arts and Sciences with Emphasis on the Concept of Art Production in Elementary Fourth and Fifth Grades, Quarterly Journal of Education, 27(2), 105-130 (Text in Persian)
Sharafi, H. (2011). Explaining the Concept of Artistic Production in Art Education (With Emphasis on Art Education in the Institution of Education), Journal of Visual Arts, 1, 67-78 (Text in Persian).
Sharafi, H. (2011). The Possibility of Applying Integrated Approach to Artistic Production and Science Concepts in Art Education. Quarterly Journal of Educational Innovations, 39, 119-150 (Text in Persian).
The World Conference on Arts Education. (2006). Road Map for Arts Education: Building Creative Capacities for the 21st Century, Lisbon, 6-9 March 2006.
Walsh, T., Jairath, N., Paterson, M. A., Grandjean, C. (2010). Quality and Safety Education for Nurses Clinical Evaluation Tool, J Nurs Educ., 49(9), 517-22.
Wei,W.(2013). Research on Design-Conscious Cultivation in Basic Art Education, Sociology,14, 1-54.
Wilson, S. (2002). Information Art (intersections of art, science, technology,London and Masschusetts: MIT Press.
Wyse, D. Ferrari, A. (2014). Creativity and Education: Comparing the National Curricula of the States of the European Union and the United Kingdom, British Educational Research Journal, 2(4), 1-18.