آرنهایم، رودلف(1391). هنر و ادراک بصری. ترجمه مجید اخگر. تهران: انتشارات سمت.
اتکینسون، ریتا ال و همکاران(1393). زمینه روانشناسی هیلگارد. ویراست جدید. ترجمه محمدنقی براهنی. تهران: انتشارات رشد.
بهرامی، هادی(1391). آزمونهای روانی ـ مبانی نظری و فنون کاربردی. تهران: انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی.
پورحسین، رضا و رقیه معزز و محمدعلی بشارت (1389). «مقایسه حافظه دیداری تجسمی در کودکان مبتلا به صرع و کودکان سالم (براساس تست شکل تجمعی آندره ری)». فصلنامه علوم روانشناختی. سال نهم. شماره 36. زمستان.
حسینی، مهدی(1378). تعریف طراحی. جزوه دانشگاهی (چاپنشده)
کرمی، ابوالفضل(1391). آشنایی با آزمونسازی و آزمونهای روانی. تهران: انتشارات روانسنجی.
کدیور، پروین (1391). روانشناسی یادگیری. تهران: انتشارات سمت.
یارمحمدیان، احمد (1386). «بررسی توان مقیاس هوش کتل و آزمون حافظه بصری در تشخیص دانشجویان استعداد درخشان»، نشریه پژوهشهای تربیتی و روانشناختی. دانشگاه اصفهان. سال سوم. شماره اول. بهار و تابستان.
Arnheim, R (2013), Art and Visual Perception, Translated by Majid Akhgar, Tehran: Samt Press.
Atkinson, RL, & E. Ropieguet (2015), Hilgard’s Introduction to Psychology, Translated by Mohamad nagi Braheni, Tehran: Roshd Press.
Bahrami, H (2013), Psychological testing, Tehran: Allameh Tatabatabai’I University Press.
Bocola, S (1999), The art of modernism, London: Prestel.
Bruno, F.J (1986), Dictionary of Word in Psychology, London: Routledge& Kegan Paul.
Elman, J (1996), Rethinking Innateness: A Connectionist Perspective on Develppment, Cambridg, MA: MIT Press.
Ghafarian Shayestegi, M & H, Alizadeh (2014), Effect of Visual-Perceptual Exercise. Based on Frostig Model on Reading Improvement in Dyslexic Student, Journal of European Academic Research. Accessed 5 May 2014:52-67. http://www.euacademic.org
Groth-Marnat, G (2001), Hand book of psychological assessment, New York: Willey.
Hauser, Peter C & J, Cohen & MW, Gpye & D, Barelier (2006), Visual Constructive and Visual Motorskills in Deaf Native Signes, Journal of Deaf Studies and Deaf Education: Oxford, Accessed 5 May 2006.
Hosaini, M (2000), Visual perception, unpublished Academic Pamphlet.
Karami, A (2013), Introduction to Testing and Psychological Tests, Tehran: Ravansanji Press.
Kadivar, P (2013), Psychology of Learning. Tehran: Samt Press.
McManus I. C & R, Chamberlain & P, Wern Loo, H, Riley & N, Bbrunswick (2010). Exploring the Relations Between Drawing Ability, Visual Memory, Accuracy of Copying, and Dyslexia, Journal of Psychology off Aesthetics, Creativity and the Arts, Vol 4, No 1: 92-113
Mother, G (2011), Essentials of Sensation and Perception, New York: Routledge.
Pourhosain, R & R. Moazzaz, M. Besharat (2011), Comparison of Visual Memory in Children with E and healthy Children (based on Andrea Rey’s cumulative form test), Journal of Advances in Cognitive Science, No. 36: 24-37.
Yarmohammadian, A (2008), Study of Power of the Scale of the Catholic Intelligence and Visual Observation Tests in the Recognition of Brilliant Talent Students, Journal of Educational Research, No 7: 17-34.