قرآن کریم(1395). ترجمه حسن انصاریان، چ. دوم، قم: زلال کوثر.
بهنام، مینا(1388). پیش متن سترگ شاهنامه شاه طهماسب(بر بنیاد نظریه ترامتنی ژنت)، کتاب ماه ادبیات، شماره 33، 30-32.
پاکباز، رویین(1389). دایره المعارف هنر، تهران: فرهنگ معاصر
طباطبایی، سیدمحمدحسین(1374). المیزان، ترجمه محمدباقر موسویهمدانی، جلد11، چ. پنجم، قم: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم.
طیب، سیدعبدالحسین(1378). الطیب البیان فی تفسیرالقران، جلد 7، چ. دوم، تهران: اسلام.
فخاریزاده، نسیم و نامور مطلق، بهمن(1394). «خوانش ترامتنی صحنه کشته شدن نر گاو آسمانی در تصویرسازیهای روایت گیلگمیش»، باغ نظر، سال دوازدهم، شماره 32، 23-32.
فرشچیان، محمود(1391). نقاشیهای برگزیده محمود فرشچیان، تهران: زرین و سیمین.
گلن، ویلیام و مرتن، هنری(1388). کتاب مقدس عهدعتیق و عهد جدید، ترجمه فاضلخان همدانی، تهران: اساطیر.
مبینی، مهتاب و شاهوردی، امین(1397). نگارگری ایران فراتر از نظریات، پژوهشنامه گرافیک و نقاشی، شماره 1، 51-60.
مراغی، احمد بی المصطفی(1379). تفسیر المراغی، بیروت: داراحیاء التراث العربی.
مروتی، سهراب و ساکی، سارا(1391). بررسی تطبیقی قصه حضرت یوسف (ع) در قرآن کریم و تورات، معرفت ادیان، سال سوم، شماره2، 5-24.
نامور مطلق، بهمن(1386). «ترامتنیت مطالعه روابط یک متن با دیگر متنها»، پژوهشنامه علوم انسانی، شماره 56، 83-98.
نامور مطلق، بهمن(1390). درآمدی بر بینامتنیت (نظریهها و نقدهای ادبی)، تهران: سخن.
نامور مطلق، بهمن(1393). «خوانش بینانشانهای تصویرسازیهای گیلگمیش با تاکید بر مطالعه تک اسطوره-ترامتن»، کیمیای هنر، سال سوم، شماره 12، 67-86.
Behnam, M. (2009). The Great Ferdowsi’s Shahnameh of Shah Tahmaseb (Based on Genette Transtextuality Theory), Ketabe Mah, 33, 30-32 (Text in Persian).
Fakharizadeh, N., Namvar Motlagh, B. (2015). Intertextual Study of the Scene of Divine Bull Being Killed in Imaging of Gilgamesh Narrative,The Monthly Scientific Journal of Bagh- E Nazar, 12(32), 23-32 (Text in Persian).
Farshchian, M. (2012). Selected Paintings of Mahmoud Farshchian, Tehran: Zarin & Simin (Text in Persian).
Maraghi,A. (2001). Tafsir Al-Maraghi, Beirut: Darahiah al-Haya (Text in Persian).
Mobini, M., Shahverdi, A. (2019). Iranian Painting beyond Theories, Alzahra Research Journal of Graphic Arts & Painting, 1(1), 51-60. doi: 10.22051/pgr.2019.21818.1010 (Text in Persian).
Morovati, S. & Saki, S. (2012). A Comparative Study of the Story of Prophet Yusuf in the Holy Quran and the Torah, Ma›rifat-i Adyān, 3(2), 5-24 (Text in Persian).
Namvar Motlagh, B. (2007). Transtextual Studying the Relationships of One Text with Other Texts, Journal of Human Sciences, 56, 83-98 (Text in Persian).
Namvar Motlagh, B. (2014). A Brief on the Interrelations of Illustrations in Gilgamesh Emphasizing Monomyth-Transtextual Studies, Kimiya-ye-Honar, (3)12, 67-86 (Text in Persian).
Namvar Motlagh, B. (2015). An Introduction to Intertextuality: Literary Theories and Criticisms, Tehran: Sokhan (Text in Persian).
Pakbaz, R. (2010). The Encyclopedia of Art, Tehran: Farhange Moaser (Text in Persian).
Tabatabai, M. (1995). Tafsir al-Mizan, (5th ed.), Qom: Society of Seminary Teachers of Qom (Text in Persian).
The Holy Quran (2017). Translated by Hasan Ansarian, (2nd ed.), Qom: Zolale Kosar (Text in Persian).
URLs:
URL1: www.artble.com
URL2: www.britannica.com
URL3: www. oceansbridge.com
URL4: www. totenart.com
URL5: www. urmiamonabat.ir