اسکارچیا، جیان روبرتو(1390). هنر صفوی، زند، قاجار، ترجمه یعقوب آژند، تهران: مولی.
پاکباز، رویین(1388). نقاشی ایران از دیرباز تا امروز، تهران: زرین و سیمین.
پوپ، آرتور و اکرمن، فیلیس(1387). سیری در هنر ایران، ترجمه سیروس پرهام، جلد 4، تهران: علمی فرهنگی.
سیف، هادی(1392). نقاشی روی کاشی، تهران: سروش.
علیمحمدی، جواد(1392). همگامی ادبیات و نقاشی در دوره قاجار، تهران: یساولی.
فردوسی، ابوالقاسم(1377). شاهنامه فردوسی، تهران: قطره.
گیریشمن، رومن(1372). هنر ایران، ترجمه عیسی بهنام، تهران: علمی و فرهنگی.
نامی، میرزا ابراهیم(1355). سفرنامه استرآباد و مازندران و گیلان، محقق مسعود گلزاری، تهران: بنیاد فرهنگ ایران.
نجفی، فرزانه(1397). نقوش فرشته و دیو در نقاشیهای دو بنای مذهبی مازندران در قیاس با نقاشیهای دیواری قاجار، پژوهشنامه گرافیک و نقاشی، سال اول، شماره 1، 61-79.
Alimohammadi, J. (2013). Synchronization of Qajar Literature and Painting. Tehran: Yasavoli (Text in Persian).
Diba, L. (1998). Image of Power and the Power of Image: The Intent and Outcome in the First Paintings of the Qajar Era 1785-1925, Irannameh, 65, 423-452 (Text in Persian).
Ferdowsi, A. (1998). Ferdowsi’s Shahnameh, Tehran: Ghatreh (Text in Persian).
Ghirshman, R. (1993). L’Iran de L’Art, mede et Achemenide,Tehran: Elmifarhangi (Text in Persian).
Najafi, F. (2019). Angel and devil`s plan Religious Buildings In Mazandaran And Wall Paintings of Qajars Era, Alzahra Research Journal of Graphic Arts & Painting, 1(1), 61-78. doi: 10.22051/pgr.2019.21715.1006 (Text in Persian).
Nami, E. (1977). The Travelogue of Esterabad and Mazandaran and Guilan, Compiled by Masoud Golzari, Tehran: Elmifarhangi (Text in Persian).
Pakbaz, R. (2009). Iranian Painting from Ancient Times to Today, (8th ed.), Tehran: Zarrin-o Simin (Text in Persian).
Pope, A. (2008). A Survey of Persian Art from Prehistoric Times to the Present, Translated by Cyrus Parham, (Vol. 4), Tehran: Elmifarhangi (Text in Persian).
Scarchia, G. R. (2011). Encyclopedia of World Art, Translated by Yaghoub Azhand, Tehran: Mola (Text in Persian).
Seif, H. (2013). Painting on Tile, Tehran: Soroush (Text in Persian).