Document Type : Original Article
Authors
1 Associate Professor, Department of Painting, Faculty of Art, Alzahra University, Tehran, Iran, Corresponding Author.
2 Master of Painting, Faculty of Art, Alzahra University, Tehran, Iran.
Abstract
Keywords
ابینگ، هانس (1392)، چرا هنرمندان فقیرند؟ (درآمدی به اقتصاد استثنایی هنر)، ترجمه حمیدرضا ششجوانی و لیلا میرصفاییان، اصفهان:نشر تحقیقات نظری، صفحه 84-85-116-120.
افسریان، ایمان (1395)، هنر متجدد هنر بازاری، در جستجوی زمان نو، گردآوری: ایمان افسریان، تهران: حرفه هنرمند، صفحه 241-260.
اسعدی، لیلا (1396)، نگرشهای انتقادی در هنر معاصر ایران، پایان نامه، ارشد، دانشگاه الزهرا، دانشکده هنر، صفحه 83.
بلخاری قهی، حسن و محمدی وکیل، مینا (1396). جستاری در باب نمود پیکر انسان در هنر معاصر با تاکید بر نظریات بودریار، هنرهای زیبا-هنرهای تجسمی، شماره 70، صفحه 9-20.
پاکباز، رویین (1393)، دایره المعارف هنر، تهران: فرهنگستان هنر (چاپ چهاردهم)، صفحه 148-889-898.
خاص، عاطفه (1394)، بازار اقتصادی هنر با گرایش به فروش آثار هنر جدید در گالریهای تهران، پژوهش هنر، شماره 9، صفحه 139-145.
زهتابچی، مونا (1395)، نقاشی واقع نمای عامه پسند، در جستجوی زمان نو، گردآوری: ایمان افسریان، تهران: حرفه هنرمند، صفحه 261-274.
ششجوانی، حمیدرضا (1395)، سطوح و اجزای بازار هنر؛ درآمدی به اقتصاد هنر (بخش دوم)، تندیس، شماره 321، صفحه 3 -31.
عاقلی، لطفعلی (1395)، روندها، گرایش ها و دورنمای اقتصاد هنر در ایران، مجموعه مقالات اقتصاد هنر ایران، تهران: فرهنگستان هنر، صفحه 43-62.
عمرانی، مریم (1395)، بازار زیر نگاه دیگری، در جستجوی زمان نو، گردآوری: ایمان افسریان، تهران: حرفه هنرمند، صفحه 633-646.
قضاوی، رضا (1390)، ترکیببندی با عناصر متفاوت و خاص (نقدی بر سویههای التقاط گرایانه و عقیم شدن مولف)، تندیس، شماره 206، صفحه 6.
محمدی، سمانه (1394)، عوامل تاثیرگذار بر روند تحولات اقتصاد هنر، پژوهش هنر، شماره 9، صفحه 146-148.
محمدی، محمد جواد و مریدی، محمدرضا (1395)، ساز و کار قیمتگذاری آثار هنری و گروه مرجع قیمت در حراجی تهران، مجموعه مقالات اقتصاد هنر ایران، تهران : فرهنگستان هنر، صفحه 81-104.
مدرسی، جواد (1393)، معاصر/متحجر (نگاهی به سومین حراج تهران)، حرفه هنرمند، شماره 52، پاییز 1393، صفحه 155-158.
مریدی، محمدرضا (1393)، هنر به مثابه کار جمعی، مشهد: بدخشان (حوزه هنری خراسان رضوی)، صفحه 82-83.
مریدی، محمدرضا (1395)، مجموعه مقالات اقتصاد هنر ایران، تهران: فرهنگستان هنر، صفحه 87-89.
Abbing, H. (2013). Why Are Artists Poor (the Exceptional Economy of Art),Translated by Hamidreza Sheshjavani and Leila Mirsafian, (1st ed.), Isfahan: Publication of theoretical researches, 84-120 (Text in Persian).
Afsarian, I. (2016). Modern Art Marketable Art, In Search of Modern Age, (1st ed.), Tehran: Herfeh-honarmand, 241-260 (Text in Persian).
Agheli, L. (2016). Processes, Trends and Perspectives of Art Economy, A Symposium of Iran’s Art Economy, Tehran: Academy of Arts (Text in Persian).
As’adi, L. (2017). Critical Attitudes in Contemporary Iranian Art, Alzahra University (Text in Persian).
Ghazavi, R. (2011). Composition with Peculiar Elements, Tandis, 206, 6 (Text in Persian).
Khas, A. (2015). The Art Market with the Tendency to Sell New Artworks in Tehran Galleries, Pazhushe-honar,9, 139-145 (Text in Persian).
Modaresi, J. (2014). Contemporary/Retrogressive, Herfe-honarmand, 52,155-158 (Text in Persian).
Mohammadi Vakil, M., Bolkhari, H. (2017). Essay on Presence of the Human Figure in Contemporary Arts with Emphasis on the Theories of Baudrillard, Honar-Ha-Ye-Ziba: Honar-Ha-Ye-Tajassomi, 22(2), 9-20. doi: 10.22059/jfava.2017.62396 (Text in Persian).
Mohammadi, M., & Moridi, M. (2016). The Mechanism of Artworks Pricing and Determining Pricing Group in Tehran Auction, A symposium of Iran’s Art Economy,Tehran: Academy of Arts (Text in Persian).
Mohammadi, S. (2015). Contributing Factors in Evolution of Art Economy Process, Pazhuheshe-honar,9, 146-148 (Text in Persian).
Moridi, M. (2014). Art Amounts as Collective Work, Mashhad: Badakhshan
Moridi, M. (2016). A symposium of Iran’s art economy, Tehran: Farhangestane-honar, (first ed), pages 87-89 (Text in Persian).
Omrani, M. (2016). Market under others Scrutiny, In Search of Modern Age, Herfeh-honarmand, 633-646 (Text in Persian).
Pakbaz, R. (2014). Encyclopedia of Art,(14th ed.), Tehran: Academy of Art (Text in Persian).
Sheshjavani, H. (2016). The Levels and Components of Art Market, Tandis,321, 30-31 (Text in Persian).
www.tehranauction.com
Zehtabchi, M. (2016). Realistic Popular Painting, In search of modern age, Herfeh-honarmand, 261-274 (Text in Persian).