آژند، یعقوب(1387). مکتب نگارگری هرات، تهران: فرهنگستان هنر.
اسماعیل پور، ابوالقاسم(1374). اسطوره آفرینش درآیین مانی، تهران: فکر روز.
اخوانی، سعید و محمودی، فتانه(1397). واکاوی لایههای معنایی در نگارههای نسخه خاوران نامه با رویکرد آیکونولوژی، هنرهای زیبا، هنرهای تجسمی، دوره 23، شماره 2، 23-34.
بختیاریمنش، فلورا(1387). بررسی نقش پرنده در هنر بینالنهرین، ایران و مصر باستان، هنرهای تجسمی و کاربردی، دوره 1، شماره 1، 33-48.
پاکباز، روئین(1389). دایره المعارف هنر، تهران: فرهنگ معاصر.
تهرانی، رضا(1389). بررسی تطبیقی عناصر ساختاری در معراج نامه احمد موسی و معراج نامه میرحیدر، نگره، شماره 14، 23-38.
جعفری، زهره(1382). بررسی سیر تحول نقش فرشته در نگارگری دوران اسلامی با تاکید بر عنصر بال، کارشناسی ارشد، تهران: دانشکده هنر دانشگاه تربیت مدرس.
حسینی، مهدی و گرشاسبی فخر، محمدرضا(1389). بررسی نماد براق در مکتبهای هرات و تبریز(2)، نقش مایه، سال سوم، شماره 5، 43-52.
خداداد، زهرا و اسدی، مرتضی(1389). بررسی نقاشیهای معراج پیامبر(ص) در کشورهای اسلامی از دیرباز تا امروز، نگره، سال پنجم، شماره 15، 49-67.
خوش نظر، سیدرحیم و علیخانی، بابک(1386). نور و هنر زرتشتی، نگره، سال سوم، شماره 5، 19-33.
رجالی تهرانی، علی رضا(1376). فرشتگان تحقیقی قرآنی، روایی و عقلی، قم: مرکز انتشارات تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم.
رومی، سیما(1390). بررسی نماد شناختی اعداد سه، هفت و نوزده در نگارههای معراج پیامبر اثر سلطان محمد، کارشناسی ارشد، اصفهان: دانشگاه هنر.
سگای، ماری رز(1385). معراج نامه: سفر معجزه آسای پیامبر اسلام (ص)، ترجمه مهناز شایسته فر، تهران: موسسه مطالعات هنر اسلامی.
شاهکارهای نگارگری ایران(1384). موزه هنرهای معاصر، تهران: موسسه توسعه هنرهای تجسمی.
شایسته فر، مهناز وکیایی، تاجی(1384). بررسی نمادهای نور و فرشته راهنما یا پیر فرزانه در فرهنگ ایران و نگارگری دو دوره تیموری و صفوی، مطالعات هنر اسلامی، سال اول، شماره 2، 29-43.
شایسته فر، مهناز(1388). حضور نمادین پیامبر در معراج نامه شاهرخی، کتاب ماه و هنر، شماره 133، 14-23.
شعیبی، شیوا(1381). بررسی داستان مذهبی (معراج نامه)، کارشناسی ارشد، تهران: دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران مرکزی.
شین دشتگل، هلنا(1391). معراج نگاری نسخههای خطی تا نقاشیهای مردمی با نگاهی به پیکرنگاری حضرت محمد(ص)، تهران: علمی و فرهنگی.
صفرزاده، نغمه و احمدی، بهرام(1393). بررسی تصویر فرشتگان در نقاشی دوره قاجار، پیکره، شماره 5، 47-56.
قزوینی، شمسی و شاد قزوینی، پریسا(1385). معراج نامه نگین درخشان نگارگری ایلخانی، هنرهای زیبا، شماره 28، 85-92.
کامرانی، بهنام(1385). تبارشناسی فرشته در نقاشی ایران، کتاب ماه و هنر، شماره 95 و96، 52-65 .
کریمی، علیرضا(1390). مطالعه تطبیقی نقوش معراج نامه شاهرخی (میرحیدر) و نگارههای رستاخیز مسیح (ع)، کارشناسی ارشد، تهران: دانشگاه آزاد اسلامی- واحد تهران مرکزی.
گری، جان(1378). اساطیر خاور نزدیک(بین النهرین)، ترجمه باجلان فرخی، تهران: اساطیر.
ملکی، توکا(1387). فرشتگان نقاشی، کتاب ماه هنر، شماره 120، 86-92.
وکیلی، هادی و لعل شاطری، مصطفی(1394). بررسی میزان انطباق تصویر بُراق در معراج نگاریهای عصر قاجار با روایات اسلامی، تاریخ و فرهنگ و تمدن اسلامی، سال ششم، شماره 20، 49-70.
یاحقی، محمد جعفر(1375). فرهنگ اساطیر، تهران: سروش.
Akhavani, S., Mahmoudi, F. (2018). Interpretation of Khavaran Nameh’s Paintings: An Iconology Approach, Honar-Ha-Ye-Ziba: Honar-Ha-Ye-Tajassomi, 23(2), 23-34. doi: 10.22059/jfava.2018.66694 (Text in Persian).
Azhand,Y. (2008). Herat School Painting, Tehran: Iranian Academy of the Arts (Text in Persian).
Bakhtiari Manesh, F. (2008). Investigating the Role of the Bird in the Art of Mesopotamia, Iran And Ancient Egypt, Visual and Applied Arts, 1(1), 33-48 (Text in Persian).
Esmailpour, A. (1995). The Myth of Creation in the Mani Religion, Tehran: Fekre Rooz (Text in Persian).
Gray, J. (1999). Near Eastern Mythology, Translated by Bajelan Farrokhi, Tehran: Asatir (Text in Persian).
Hosseini,M. and Garshasbi Fakhr,M. (2010). Examination of Buraq Symbol in Herat and Tabriz (2) Schools, Naghshmaye , 3(5), 43-52 (Text in Persian).
Jafary, Z. (2003). Examination of the Evolution of the Angel’s Role in Islamic Painting with an Emphasis on the Element of Wing, TarbiatModares University (Text in Persian).
Kamrani, B. (2006). Angelic Genealogy in Iranian Painting, Ketabe Mah (Honar), 95&96, 52-65 (Text in Persian).
Karimi, A. (2012). A Comparative Study of the Ascension of A Shah Rukh (Mir Haydar) and the Image of the Resurrection of Christ, Islamic Azad University, Central Tehran Branch (Text in Persian).
Khodadad, Z. & Asadi, M. (2010). Studying the Ascension Paintings of the Prophet (PBUH) in Islamic Countries from Long to the Present, Negareh Journal, 5(15), 49-67 (Text in Persian).
Khosh Nazar, R. & Alikhani, B. (2007). Zoroastrian Light and Art, Negareh Journal, 3(5), 19-33 (Text in Persian).
Maleki, T. (2008). Angels of Iran Painting, Ketabe Mah (Honar), 120, 86-92 (Text in Persian).
Masterpieces of Iranian Painting (2005). Museum of Contemporary Art Tehran: Institute of Visual Arts Development (Text in Persian).
Pakbaz, R. (2010). Encyclopedia of Art, Tehran: Farhan Moaser (Text in Persian).
Qazvini, Sh. & Shad Ghazvini, P. Mirajname the Brilliant Diamond of Ilkani Period, Honar-Ha-Ye-Ziba: Honar-Ha-Ye-Tajassomi, 28, 85-92 (Text in Persian).
Rejali Tehrani, A. (1997). Angels (Quranic, Narrative and Intellectual Research), Qom: Publication Center of Islamic Propaganda of Qom Seminary (Text in Persian).
Rumi, S. (2011). A Symbolic Study of the Numbers 3, 7 and 19 in the Ascension Picture of the Prophet by Sultan Muhammad, Isfahan University of Art (Text in Persian).
Safarzadeh, N., Ahmadi, B. (2014). Exploring the Image of Angels in Painting of Qajar Period, Peykareh, 3(5), 47-56. doi: 10.22055/pyk.2014.12984 (Text in Persian).
Saguy, M. R. (2006). The Ascension: The Miraculous Journey of the Prophet, Translated by Mahnaz Shayestehfar, Tehran: Institute of Islamic Art Studies (Text in Persian).
Shane Dashtgol, H. (2012). Ascension of Manuscripts to Popular Paintings with a Look at The Iconography Of Prophet Muhammad (PBUH), Tehran: Elmifarhangi (Text in Persian).
Shayestehfar, M. & Kiaei, T. (2005). A Study of the Symbols of the Light and the Angel of the Guide or the Wise Old in Iranian Culture and Painting of the Timurid and Safavid Periods, Islamic Art Studies, 1(2), 29-43 (Text in Persian).
Shayestehfar. M. (2009).The Symbolic Presence of the Prophet in the Ascension of Shahrokhi, Ketabe Mah (Honar), 133, 14-23 (Text in Persian).
Shoeibi, Sh. (2002). Investigation the Religious Story (Letter of Ascension), Islamic Azad University Central Tehran Branch (Text in Persian).
Tehrani, R. (2010). Comparative Study of Structural Elements in the Ascension of Ahmad Musa and Ascension of Mir Heidar, Negareh Journal, 14, 23-38 (Text in Persian).
Vakili H, L’alshateri M. (2015), Investigating the Conformity of the Images from the Prophet’s Horse in Ascension Journalisms of the Qajar Era with Islamic Narrations, The History of Islamic Culture and Civilization A Quarterly Research Journal, 6(20), 49-70 (Text in Persian).
Yahaghi, M. J. (1996). Mythology Lexicon, Tehran: Soroush Publishing (Text in Persian).
URLs:
URL1. https://www.bridgemanimages.com
URL2. https://www.pinterest.com/pin