احمدی، بابک( 1380 ) ساختار و تأویل متن، تهران: نشر مرکز.
اسماعیل زاده، خیزران « (1395) بررسی مداخله دموکراتیک در رویکردهای مشارکتی هنر معاصر با نگاه به نمون ههایی
از ا کتیویسم هنری »، کیمیای هنر ، شمارۀ 18 ، 49 - 35 .
تودوروف، تزوتان ) 1377 ( منطق گف توگویی میخائیل باختین، ترجمۀ داریوش کریمی، تهران: نشر مرکز.
میه، کاترین ) 1389 ( هنر معاصر تاریخ و جغرافیا ، ترجمۀ مهشید نونهالی، تهران: نشر نظر.
مکاریک، ایرناریما ) 1384 ( دانشنامۀ نظری ههای ادبی معاصر ، ترجمۀ مهران مهاجر و محمد نبوی، تهران: انتشارات
آ گاه.
راودراد، اعظم؛ مجید سلیمانی؛ رؤیا حکیمی ) « )1391 تحلیل بازنمایی گفتمان های دینی در سینمای ایران )مطالعه
موردی فیلم کتاب قانون( »، فص لنامۀ مطالعات و تحقیقات اجتماعی ایران، شمارۀ 1، 88 - 71 .
رنجبر، محمود ) 1395 ( خوانش باختینی رمان حیاط خلوت، ادبیات پایداری دانشگاه شهید باهنر کرمان، 229 -
.205
رمضانی، ابوالفضل،؛ یزدانی، انیسه ) « )1394 بررسی سه مضمون باختینی کارناوال، گف توگوگرایی و کرونوتوپ در
نمایشنامۀ سر فرود آورد تا پیروز شود یا اشتباهات یک شب اثر الیور گلدسمیث »، پژوهش ادبیات معاصر جهان،
شمارۀ 2، 274 - 245 .
قادری، عرفان؛ محسن مراثی ) 1393 (، پژوهشی در تعریف و تحدید انواع هنرهای مشارکتی- تعاملی، دانشگاه تهران:
مجلۀ جهانی رسانه ، شمارۀ 1 ، 112 - 88 .
نامورمطلق بهمن ) ۱۳۸۷(، باختین، گف توگومندی و چندصدایی مطالعه پیشابینامتنیت باختینی، پژوهشنامۀ
علوم انسانی دانشگاه شهید بهشتی، شمارۀ ۵۷، 414 - 397 .
__________ ) 1390 ( درآمدی بر بینامتنیت: نظریه و کاربردها ، تهران: نشر سخن.
Refrences
Ahmadi, B. (2001). Structure and Interpretation of Text. Tehran:Markaz. (text in Persian)
Bakhtin, M. (1984). Problems of Dostoevsky’s Poetics, Theory and History of Literature.
London: University of Minnesota press. (text in Persian)
_______. (1981). The Dialogic Imagination: Four Essays, Edited by Michael 3- Holquist,
Translated by Caryl Emerson and Michael Holquist. Austin: University of Texas Press. (text in
Persian)
Esmailzadeh, Kh. (2016). A Study of Democratic Intervention in Participatory Approaches to
Contemporary Art by Looking at Examples of Art Activism. Kimiya-ye- Honar. (18), 49-35. (text
in Persian)
Ghaderi, E.; Marathi, M. (2014). Research in Defining and Limiting the Types of Participatory-
Interactive Arts, Journal of World Media. (1),112- 88.(text in Persian)Holquist, M. (2002).
Dialogism: Bakhtin and his World. London: Routledge Press. (text in Persian)
Millet, C. (2010). Contemporary Art of History and Geography. (M. Nonhali. trans.) Tehran:
Nazar. (text in Persian)
Makaryk, I.(2005). Encyclopedia of Contemporary Literary Theories. (M. Mohajer; M. Nabavi,
trans.) Tehran: Agah. (text in Persian)
McIntosh, Karly A. (2014). Come Together: An Exploration of Contemporary Participatory Art
Practices. Ontario: University of Western Ontario. (text in Persian)
Namvar Motlagh, B. (2011). Introduction to Intertextuality: Theory and Applications. Tehran;
Sokhan. (text in Persian)
__________ (2008). Bakhtin, Conversation and Polyphony, The Study of Bakhtin Pre-Textual.
Journal of Humanities.(57), 414 - 397. (text in Persian)
Pinto, P. R. (2013). Paths of Salt and Artistic Interactions with Cacela Velha: Two public Art
Projects Sustained By An Integrated View Of Place Through Participatory Design. International
E-Journal of Advances in Social Sciences and humanities. (IJASOS) (text in Persian)
Ravradrad, A.; Soleimani, M.; Hakimi, R.(2012). Analysis of the Representation of Religious
Discourses in Iranian Cinema (Case Study of the Book of Law). Iranian Social Studies and
Research Quarterly. (1), 88-71. (text in Persian)
Ranjbar, M. (2017). Studing of the Novel Hayat khalvat based on Bakhtin Theories. Journal of
Paidari Literature. 229-205. (text in Persian)
Ramezani, A.; Yazdani, A. (2015). A Study of the Three Themes of Bakhtin Theories (Carnival,
Conversationalism, and Chronotope) in the play of She Stoops to Conquer or, The Mistakes of a
Night, written by Oliver Goldsmith. Journal of Research in Contemporary World Literature. (2),
274-245. (text in Persian)
Ross, R. (1980). At Large In Santa Barbara. Laica Journal. No.28. Los Angeles Institute of
Contemporary Art. (text in Persian)
Todorov, T. (1998). The Conversational Logic of Mikhail Bakhtin. (D. Karimi, trans.). Tehran:
Markaz. (text in Persian)