اتحاد محکم، سحر؛ ناظری، افسانه؛ سبحانی فرد، یاسر؛ فرامرزی، سالار(1396) «کاربرد قوانین ادراک دیداری گشتالت در طراحی گرافیک بیلبوردهای تبلیغاتی، نمونۀ موردی: بیلبوردهای تجاری تهران در سال 1394، باغ نظر، شمارۀ 55.
آرنتسون، اِیمی ای (1396) مبانی طراحی گرافیک، ترجمۀ حسام حسنزاده. تهران: سورۀ مهر.
آرنهایم، رودلف (1392) هنر و ادراک بصری، روانشناسی چشم خلاق. ترجمۀ مجید اخگر، تهران: سمت.
احمدی، تقی (1389) مهندسی تبلیغات محیطی (مهندسی تبلیغات شهری)، تهران: فرازاندیش سبز.
افشار مهاجر، کامران (1394) گرافیک تبلیغات چاپی در رسانهها، تهران: سمت.
بی.آر. هرگنهان متیو اچ السون (1383) مقدمهای بر نظریۀ یادگیری، ترجمۀ علیاکبر سیف، تهران: دوران.
حسینی لاهیجی، سیدرضا(1390) آشنایی با تبلیغات شهری، تهران: راهدان، انتشارات سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور.
حلیمی، محمدحسین(1372) اصول و مبانی هنرهای تجسمی، تهران: شرکت افست.
داندیس، دونیس اِ (1368) مبادی سواد بصری، ترجمۀ مسعود سپهر، تهران: سروش.
دانشگر، فهیمه؛ حسینی، عاطفه(1397) «سطح دشواری آرایههای ادبی و میزان استفاده از آنها در تبلیغات چاپی، مطالعۀ موردی: تبلیغات چاپی برگزیده و نامزد جایزۀ کلایو 2016-2007 »، دانشگاه الزهرا: پژوهشنامۀ گرافیک و نقاشی.
سیدصدر، سید ابوالقاسم (1388) دایرةالمعارف نقاشی، تهران: سیمای دانش.
غفاری، مسعود(1379) «رنگ و تأثیرات آن بر واکنشهای ما»، انتخاب، 3 آبان.
فدوی، سیدمحمد (1392) فضای شهری و هنرهای کاربردی، مجموعه مقالات همایش علمی اولین دوسالانۀ دیوارنگاری شهری و گرافیک محیطی، تهران: سازمان زیباسازی شهر تهران.
کالن، گوردن (1395) گزیدۀ منظر شهری، ترجمۀ منوچهر طبیبیان، تهران: دانشگاه تهران.
محمدیفر، محمدرضا(1377) فرهنگ تبلیغات، تهران: سازمان چاپ و انتشار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی.
References:
Arntson, Amy. E (2017). Graphic Design Basics. (1st ed) Tehran: Sore Mehr. (text in Persian)
Arnehiem, R. (2013). Art and Visual Perception, Psychology of the Creative Eye. (7th ed)
Tehran: Samt. (text in Persian)
Ahmadi, T (2010). Environmental Advertising Engineering (Urban Advertising Engineering).
(1st ed) Tehran: Faraz Andish Sabz. (text in Persian)
Afshar Mohajer, K. (2015). Graphics for Advertising in Print Media. (2nd ed) Tehran: Samt.(text in Persian)
Daneshgar, f; Hosseini, A. (2019) Difficulty Level and Usage Rate of Literary Devices in
Print Advertising. Case study: Clio Award-winning and Shortlist Print Ads (2007-2016).
Alzahra research Journal of Graphic Arts & Painting. 1(1) 4-16. (text in Persian)
Donis, D. A. (1989). A Primer of Visual Literacy. (1st ed) Tehran: Soroosh. (text in Persian)
Fadavi, S. M. (2013). Urban Space & Applied Arts, Proceeding of the First Scientific Conference
of Biennial of Urban Graffiti and Environmental Graphics, (1st ed). Tehran: Beautification
Organization of Tehran City. (text in Persian)
Fages, Jean Baptiste et les collègues (1971). Dictionnaire des media, technique-linguistiquesémiologie.
Paris: Mame.
Cullen, G. (2016), The Concise Townscape . (5th ed). Tehran: University of Tehran. (text in
Persian)
Ghafari, M. (2000). Color and Its Effects on Our Reactions. (1st ed) Entekhab 3 Aban. (text in
Persian)
Hergenhahn, B. R. (2004). An introduction to theories of learning . (7th ed) Tehran: Doran.
(text in Persian)
Hosseini Lahiji. R (2011). Knowledge of Urban Advertising. (1st ed) Tehran: Rahdan, Journal of
Urban and Rural Management, Urban and Rural Research Center. (text in Persian)
Halimi, M. H. (1993), Basic Design: Language, Meaning, Exercise. (1st ed) Tehran, Offset
company. (text in Persian)
Seid Sadr, A. (2009). Art encyclopedia. (1st ed) Tehran: Simaye Danesh. (text in Persian)
McLuhan, Marshall (1964). Understanding Media. McGraw-Hill. (text in Persian)
Mohammadifar, R. (1998), Advertising Culture. (1st ed). Tehran: Publishing Organization of the
Ministry of Culture and Islamic Guidance. (text in Persian)
Nazeri, A.; Sobhani Fard, Y.; Faramarzi, S. (2017) Application Study of Gestalt Visual
Perceptual Laws in Advertising Billboard Graphic Design. Tehran: Bagh-e Nazar. 55 (71-86)
scientific research/ ISC. (text in Persian)