آرنتسون، ایمیای (1396) مبانی طراحی گرافیک، حسام حسنزاده، تهران: سورۀ مهر
آرنهایم، رودف (1392) هنر و تدراک بصری، روانشناسی چشم خلاق، ترجمۀ مجید اخگر، تهران: سمت
آیتاللهی، حبیبالله (1364) هنر چیست، تهران: مرکز نشر فرهنگی رجاء
اتحاد محکم، سحر؛ ناظری، افسانه؛ سبحانیفرد، یاسر؛ فرامرزی، سالار(1396) «کاربرد قوانین ادراک دیداری گشتالت در طراحی گرافیک بیلبوردهای تبلیغاتی، نمونۀ موردی: بیلبوردهای تجاری تهران در سال 1394» باغ نظر، 14(55)، 71-86.
احمدی، تقی (1389) مهندسی تبلیغات محیطی (مهندسی تبلیغات شهری)، تهران: فرازاندیش سبز
بختیاریفرد، حمیدرضا (1388) رنگ و ارتباطات، تهران: فخر اکیا
حسینی لاهیجی، سیدرضا (1390) آشنایی با تبلیغات شهری، تهران: راهدان، سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور
داندیس، دونیس اِ (1368) مبادی سواد بصری، ترجمۀ مسعود سپهر، تهران: سروش
دانشگر، فهیمه؛ طاهری، مونا(1399) «بررسی ترکیببندی در بیلبوردها و عرشههای پل شهری تهران (1396-1394)» گرافیک و نقاشی، 3(5)، 53-65.
غفاری، مسعود(1379)، رنگ و تاثیرات آن بر واکنش های ما، انتخاب، 3 آبان.
فدوی، سید محمد (1392) «فضای شهری و هنرهای کاربردی»، مجموعه مقالات همایش علمی اولین دوسالانۀ دیوارنگاری شهری و گرافیک محیطی، تهران: سازمان زیباسازی شهر تهران
قلیزاده، عادل (1390) طراحی تحلیلی، تهران: فاطمی
کالن، گوردن (1387) گزیدۀ منظر شهری، ترجمۀ منوچهر طبیبیان، تهران: دانشگاه تهران
کپس، جئورگی (1398) زبان تصویر، ترجمۀ فیروزه مهاجر، تهران: سروش
محمدیفر، محمدرضا (1377) فرهنگ تبلیغات، تهران: سازمان چاپ و انتشار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
References
Ayatolahi, H. (1985). What is Art, Tehran: Raja Cultural Pub. (Text in Persian).
Arntson, A. E. (2017). Graphic Design Basics, (1st ed.), Translated by Hessam Hassanzadeh, Tehran: Soore Mehr (Text in Persian).
Arnhiem, R. (2013). Art and Visual Perception, Psychology of the Creative Eye, (7th ed.) Translated by Majid Akhgar, Tehran: Samt (Text in Persian).
Ahmadi, T. (2010). Environmental Advertising Engineering (Urban Advertising Engineering), (1st ed.) Tehran: Faraz Andish Sabz (Text in Persian).
Bakhtiarifard, H. (2009). Color and Communication, (1st ed.) Tehran: Fakhrakia (Text in Persian).
Dondis, D. A. (1989). A Primer of Visual Literacy, Translated by Masoud Sepehr, Tehran: Soroush (Text in Persian).
Daneshgar, F. (2016). The Effectiveness of Three-Dimensional Urban Advertising From the Perspective of Iconologie, Urban Management Journal, 45, 249-257.
Daneshgar, F., & Taheri, M. (2021). A composition Survey on Urban Billboards and Bridge Decks of Tehran (2015-2017), Painting Graphic Research, 3(5), 53-65. doi: 10.22051/pgr.2020.33322.1088 (Text in Persian).
Enel, F. (1971). L’affiche, Fonction, Langage, Rhetorique. Paris: Mame
Ettehadmohkam, S., Nazeri, A., SobhaniFrad, Y., & Faramarzi, S. (2017). Application Study of Gestalt Visual Perceptual Laws in Advertising Billboard Graphic Design. The Monthly Scientific Journal of Bagh-e Nazar, 14(55), 71-86 (Text in Persian).
Gholizadeh, A. (2011). Analytic Design, Tehran: Fatemi (Text in Persian).
Fadavi, S. M. (2013). Urban Space Applied Arts, Proceeding of the First Scientific Conference of Biennial of Urban Graffiti and Environmental Graphics, Tehran: Beautification Organization of Tehran City (Text in Persian).
Hosseini Lahiji, S. R. (2011). Familarity with Urban Advertising, (1st ed.) Tehran: Rahdan, Publication of the Municipal Organization of the Country (Text in Persian).
Cullen, G. (2008), The Concise Townscape, (5th ed.). Translated by Manouchehr Tabibian, Tehran: University of Tehran (Text in Persian).
Ghafari, M. (2000). Color and Its Effects on Our Reactions, (1nd ed) Entekhab 3 Aban
Kepes, G. (2019). Language of Vision, (14th ed.), Translated by Firouzeh Mohajer, Tehran: Soroush (Text in Persian).
Mohammadifar, R. (1998), Advertising Culture, (1st ed.), Tehran: Publishing Organization of the Ministry of Culture and Islamic Guidence (Text in Persian).
URL(s)
URL1: www.au-troisieme-oeil .com