منابع
اخوانی، سعید؛ محمودی، فتانه (1398). «واکاوی لایههای معنایی در نگارههای فالنامه نسخه طهماسبی با رویکرد آیکونولوژی»، هنرهای زیبا-هنرهای تجسمی، 24 (3)، 51-64.
اسماعیلپور، ابوالقاسم (1375). اسطورة آفـرینش در آیـین مـانی، تهران: انتشارات فکر روز.
آژند، یعقوب (1384). مکتب نگارگری تبریز و قزوین- مشهد، تهران: فرهنگستان هنر.
آموزگار، ژاله؛ تفضلی، احمد (1386). اسطوره زندگی زرتشت، تهران: نشر چشمه
پاکباز، رویین (1379). نقاشی ایرانی، از دیرباز تا امروز (چاپ هفتم)، تهران: انتشارات زرین و سیمین.
تفضلی، احمد (1376). تاریخ ادبیات ایران پیش از اسلام، تهران: انتشارات سخن.
تهرانی، رضا (1389). «بررسی تطبیقی عناصر ساختاری در معراج نامه احمد موسی و معراج نامه میر حیدر»، نگره، 14، 23-38.
حسینی، مهدی (1383). «فالنامه شاه تهماسبی حدوداً 957 ه ق»، هنرنامه، 23، 43-57.
خداداد، زهرا؛ اسدی، مرتضی (1389). «بررسی نقاشیهای معراج حضرت پیامبر (ص) در کشورهای اسلامی از دیرباز تا به امروز»، نگره، 15، 49-68.
دیماند، موریس. اسون (1336). راهنمای صنایع اسلامی، ترجمه عبدالله فریار، تهران: بنگاه ترجمه و نشر کتاب.
رفیعی راد، رضا؛ محمدزاده، مهدی؛ شمیلی، فرنوش (1399). «اسلوب کنایی و اشکال کاربست آن در نقاشی ایرانی»، پژوهش نامه گرافیک نقاشی، 3 (4)، 74-85. doi: 10.22051/pgr.2020.26933.1038
ژینیو، فیلیپ (1382). ارداویرافنامه، ترجمه ژاله آموزگار، تهران: انتشارات معین.
سگای، رزماری (1381). معراجنامه سفر معجزه آسای پیامبر (ص)، ترجمه مهناز شایستهفر، تهران: انتشارات موسسه مطالعات هنر اسلامی.
شایستهفر، مهناز (1384). عناصر شیعی در نگارگری تیموریان و صفویان، تهران: موسسه مطالعات هنر اسلامی.
شیخ مفید (1386). الارشاد، ترجمه سید هاشم رسولی محلاتی، تهران: نشر فرهنگ اسلامی.
شین دشتگل، هلنا (1389). معراج نگاری نسخههای خطی تا نقاشیهای مردمی، تهران: انتشارات علمی و فرهنگی.
طباطبایی، محمد حسین (1391). المیزان فی تفسیر القرآن، بیروت: موسسة الاعلمی للمطبوعات.
عبدالرحمن بن ابی بکر سیوطی (بیتا). الخصائص الکبری، بیروت: الانتشارات عزه حسن.
فضل وزیری، شهره؛ تندی، احمد (1397). «بازخوانی اعتقادات شیعی در پارچه آرامگاه شیخ صفیالدین اردبیلی اثر غیاثالدین علی یزدی با رویکرد شمایل شناسی اروین پانوفسکی»،
مبانی نظری هنرهای تجسمی، 6، 135-150. Doi:
10.22051/JTPVA.2019.24454.1023
کربن، هانری (1374). ارض ملکوت، ترجمة سید ضیاءالدین دهشیری، تهران: انـتشارات طـهوری.
کلینی، ابوجعفر محمدبن یعقوب (1383). الکافی، تصحیح علی اکبر غفاری، تهران: دارالکتب الاسلامیه.
کنگرانی، منیژه؛ نامور مطلق، بهمن (1388). «گونهشناسی روابط بینمتنی و بیشمتنی در شعر و نقاشی ایرانی»، نگره، 7، 5-7.
لیمن، اولیور (1391). درآمدی بر زیباشناسی اسلامی، ترجمه محمدرضا ابوالقاسمی، تهران: نشر ماهی.
مبینی، مهتاب؛ شاهوردی، امین. (1397). «نگارگری ایران فراتر از نظریات». پژوهشنامه گرافیک نقاشی، 1(1)، 51-60. doi: 10.22051/pgr.2019.21818.1010
مجلسی، محمدباقر (1440). بحار الأنوار الجامعة لدُرر اخبار الائمة الاطهار، بیروت: داراحیاء التراث العربی.
محسنی تفتی، اعظم؛ کریمی، علیرضا (1398). «واکاوی نقش فرشته در نقاشیهای معراج حضرت محمّد (ص). در دورههای تیموری و صفوی»،
پژوهشنامه گرافیک نقاشی، 2(3)، 203-218. Doi:
10.22051/PGR.2019.27959.1048
ملکی، توکا (1387). «فرشتگان نقاشی ایران»، کتاب ماه هنر، 41، 92-86.
مهدی زاده، علیرضا (1394). «مقایسه تطبیقی نگاره معراج در خمسه نظامی و فال نامه تهماسبی»،
جلوه هنر، 14، 5-16. Doi:
10.22051/JJH.2016.2122
مهدی زاده، علیرضا؛ بلخاری قهی، حسن (1393). «بررسی مضامین و نمادهای شیعی در نگارة معراج پیامبر(ص) در نسخة فالنامة تهماسبی». شیعه شناسی، 12(46)، 25-46.
نامور مطلق، بهمن (1394). درآمدی بر بینامتنیت، نظریه ها و کاربردها، تهران: انتشارات سخن.
References
Akhavani, S., Mahmoudi, F. (2019). “Analysis of Semantic Layers of Tahmasebi Falnama’s Painting with an Iconology Approach”, Honar-Ha-Ye-Ziba: Honar-Ha-Ye-Tajassomi, 24(3), 51-64, (Text in Persian).
Amoozgar, J., Tafazli, A. (2007). The Myth of Zoroaster Life, Tehran: Cheshmeh Publishing, (Text in Persian).
Arnold, T. (1928). Painting in Islam, Oxford, The Oxford University Press.
Azhand, Y. (2005). Tabriz and Qazvin-Mashhad painting, Tehran: Iranian Academy of the Arts, (Text in Persian).
Corbin, H. (1994). The Land of the Kingdom, Translated by Seyyed Zia-ud-Din Dehshiri, Tehran: Tahoori Publications, (Text in Persian).
Dimand, S. (1958). A Handbook of Muhammadan Art, Translated by Abdullah Faryar, Tehran: Book Translation and Publishing Company, (Text in Persian).
Farhad, M. (2010). Falname, The Book of Omen. London: Thames & Hudson.
Gignoux, P. (2003). Ardavirafnameh, Translated by Jaleh Amoozgar, Tehran: Moin Publications, (Text in Persian).
Hasenmueller, G. (1978). “Panofsky, Iconography and Semiotics”, The Journal of Aesthetics and Art Criticism, 36 (3), 289-301.
Hosseini, M. (2004). “Shah Tahmasebi's Fortune-telling around 957 AH”, Honarnameh Quarterly, 23, 43-57, (Text in Persian).
Ismailpour, A. (1997). The Myth of Its Creation in the Manichaean Religion, Tehran: Fekr Rooz Publications, (Text in Persian).
Kangrani, M., Namvar Motlagh, B. (2009). “Typology of Textual and Extra-Textual Relations in Iranian Poetry and Painting”, Negareh Scientific Journal, 7, 5-7, (Text in Persian).
Khodadad Z., Asadi, M. (2010). “A study of the Paintings of the Ascension of the Prophet (PBUH) in Islamic Countries from Ancient Times to the Present Day”, Scientific Journal of Nagere, 15, 49-68, (Text in Persian).
Kulayni, A. (2004). Al-Kafi, Edited by Ali Akbar Ghaffari, Tehran: Islamic Library, (Text in Arabic).
Lavin, I. (1995). Panofsky's History of Art, in Meaning in the Visual Arts: Views from the Outside, Princeton: Institute for Advanced Study.
Leaman, O. (1391). An Introduction to Islamic Aesthetics, Translated by Mohammad Reza Abolghasemi, Tehran: Mahi Publishing, (Text in Persian).
Majlesi, M. B. (1440). Beḥār Al-Anwār Al-James Lederer Akhbar Al-Aemeh Al-Athar, Beirut: Dar Ihya al-Turath al-Arabi, (Text in Arabic).
Maleki, T. (1387). “Angels of Iranian Painting”, Book of the Month of Art, 41, 92-86, (Text in Persian).
Mehdizadeh, A. (2016). “The comparative study of The Miraj miniature paintings between the Khamseh of Nizami and the Falnameh of Tahmasebi”,
Glory of Art (Jelve-y Honar) Alzahra Scientific Quarterly Journal, 7(2), 5-16. doi:
10.22051/JJH.2016.2122, (Text in Persian).
Mehdizadeh, A., Balkhari Ghahi, H. (1393). “A study of Shiite themes and symbols in the image of the Ascension of the Prophet (PBUH) in the version of Tahmasebi's fortune-telling”, Shi'a Studies, 12 (46), 25-46, (Text in Persian).
Mobini, M., SHahverdi, A. (2019). “Iranian Painting beyond Theories”, Painting Graphic Research, 1(1), 51-60. doi: 10.22051/pgr.2019.21818.1010, (Text in Persian).
Mohseni Tafti, A., Karimi, A. (2020). “The Analysis of Angel Motif in the Paintings of Prophet Muhammad’s Ascension During Timurid and Safavid Periods”, Painting Graphic Research, 2(3), 203-218. doi: 10.22051/pgr.2019.27959.1048, (Text in Persian).
NamvarMotlagh, B. (2015). An Introduction to Intertextuality, Theories and Applications, Tehran: Sokhan Publications, (Text in Persian).
Pakbaz, R. (2001). Iranian Painting, from Long ago to Today (7nd ed.), Tehran: Zarrin and Simin Publications. (Text in Persian).
Panofsky, E. (1955). Meaning in the Visual Arts, New York: Dobleday Anchor Books.
Rafiei Rad, R., MohammadZadeh, M., Shamili, F. (2020). “The Style of Literary Allusion and its forms of use in Iranian Painting”, Painting Graphic Research, 3(4), 74-85. doi: 10.22051/pgr.2020.26933.1038, (Text in Persian).
Segay, R. (2002). Mi'raj Namah (The Miraculous Journey of Mohammad (PBUH). Translated by Mahnaz Shayestehfar, Tehran: Publications of the Institute of Islamic Art Studies, (Text in Persian).
Shayestehfar, M. (2005). Shiite Elements in Teymourian and Safavid Painting, Tehran: Institute of Islamic Art Studies, (Text in Persian).
Sheikh Mofid (2007). Al-Arshad, Translated by Seyyed Hashem Rasouli Mahallati, Tehran: Islamic Culture Publishing, (Text in Arabic).
Shin Dashtgol, H. (2010). Ascension of Manuscripts to Folk Paintings, Tehran: Elmi va Farhangi Publications, (Text in Persian).
Shin, U. C. (1990). “Panofsky Polanyi and Intrinsic Meaning”, Journal of Aesthetic Educotion, 24 (4), 17-32.
Sims, E. (2002). Peerless Images of Persian Painting, USA: Yale University Press.
Siouti, A. (n.d). Al-Khasais Al-Kubra, Beirut: Azza Hassan Publications, (Text in Arabic).
Tabatabai, M. H. (2012). Al-Mizan Fi Tafsir Al-Quran, Beirut: Al-A'lami Institute for Publications, (Text in Arabic).
Tafazli, A. (1997). History of Pre-Islamic Iranian Literature, Tehran: Sokhan Publications, (Text in Persian).
Tehrani, R. (2010). “A Comparative Study of Structural Elements in the Ascension Letter of Ahmad Musa and the Ascension Letter of Mir Haidar”, Nagreh Scientific Journal, 14, 23-38, (Text in Persian).
Vaziri, S., Tondi, A. (2019). “Reading narratives of Shaikh Safi Addin Ardebily`s tomb cover by Ghias Addin Ali Yazdi”, Theoretical Principles of Visual Arts, 3(2), 135-150. doi: 10.22051/jtpva.2019.24454.1023, (Text in Persian).