منابع
احمدی، بابک (1395) ساختار و تأویل متن، تهران: مرکز.
افضلطوسی، عفتالسادات (1397) طبیعت در هنر باستان، تهران: مرکب هنر.
اوکویرک، استینسون، ویگ، بون، کایتون (1394) مبانی هنر: نظریه و عمل، ترجمۀ محمدرضا یگانهدوست، تهران: سمت.
بَلخاریقِهی، حسن (1395) جامعهشناسی اخلاقی هنر، تهران: سورۀ مهر.
پیامنی، بهناز(1389) «نگاهی به جایگاه درختان و گیاهان مقدس با تکیه بر باورهای عامیانه در شاهنامۀ فردوسی»، کتاب ماه ادبیات، 4(37)، 34-40.
حجازی، بهجتالسادات (1381) «دین و اسطوره در اندیشۀ فردوسی»، شناخت، 17(33)، 253-272.
خاتمی، محمود (1390) پیشدرآمد فلسفهای برای هنر ایرانی، تهران: متن.
خلجامیرحسینی، مرتضی(1391) رموز نهفته در هنر نگارگری، تهران: کتاب آبان.
دادور، ابوالقاسم؛ روزبهانی، رؤیا (1398) «بازتاب طبیعت در گسترۀ اساطیر ایران»، جلوۀ هنر، 11(1)، 63-72.
زارعزاده، فهیمه؛ یارعلی، ژیلا (1398) «بررسی نشانههای انسانیِ اسطورهای در نگارههای شاهنامۀ شاملو(1007-1027ق)»، گرافیک و نقاشی، 2(3)، 136-150.
شادقزوینی، پریسا (1389) «مبانی زیباشناختی نقاشی سنتی ایران از منظر حکمت هنر دینی»، کتاب ماه هنر، 13(143)، 60-67.
شریفزاده، عبدالمجید (1393) شاهنامهنگاری در ایران، تهران: سورۀ مهر.
طاهری، صدرالدین (1396) نشانهشناسی کهنالگوها در هنر ایران باستان و سرزمینهای همجوار، تهران: شورآفرین.
کُربن، هانری (1390) واقعانگاری رنگها و علم میزان، ترجمۀ انشاءالله رحمتی، تهران: سوفیا.
محمودی، سُرور (1391) سیر تحول نباتات و گیاهان (درخت) در نگارگری ایران قرن 7 تا 10ق، پایاننامۀ ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران.
لطیفیان، نارملا؛ شایستهفر، مهناز (1381) «بررسی ویژگیها و مطالعۀ تطبیقی نگارههای ایرانی دوران تیموری و صفوی (دو شاهنامۀ بایسنقری- شاه طهماسبی)»، مدرس هنر، 1(2)، 55-66.
نجفی، مریم؛ افشاری، مرتضی (1390) «ویژگیهای بصری درختان در نگارگری ایران»، کتاب ماه هنر، 14(162)، 85-82.
References
Afzaltousi, E. (2018) Nature in ancient art. Tehran: Markab-e-Sepid, (Text in Persian).
Ahmadi, B. (2016). The text-structure and textual interpretation. Tehran: Nashr-e-Markaz, (Text in Persian).
Balkhari Ghehi, H. (2016). Ethical Sociology of Art, Tehran: Soore Mehr, (Text in Persian).
Dadvar, Gh., & Rouzbahani, R. (2019). The Reflection of Nature in Iran’s Mythology, jelve-y-honar, 11(1), 63-72, (Text in Persian).
Corbin,H.(2011). Temple and contemplation, (Inshallah Rahmati Trans. ,1992). Tehran: Sophia, (Text in Persian).
Hejazi, B.S. (2002). “Religion and myth in Ferdowsi’s thought.” Journal of Recognition, 17(33), 253-272 ,(Text in Persian).
Khalaj Amir Hosseini, M. (2012). Secrets in the art of miniature painting. Tehran: AbanBook, (Text in Persian).
Latifian, N., & Shayestehfar, M. (2002). “A comparative study of Persian miniatures of the timurid and safavid periods shahnameh baysonguri-shah tahmasby.” The Mod Ares Semiannual Art, 1(2), 55-66, (Text in Persian).
Mahmoodi, S. (2012). The evolution of herbal motives (tree) at Iranian miniature of seventh to tenth century, (Nasrin Atighehchi; Parviz Heidarzadeh Advisor, 2012). Tehran: Islamic Azad University, (Text in Persian).
Najafi, M., & Afshari, M. (2011). “Visual characteristics of Trees in Iranian painting.” Iran Book House, 14(162), 82-85, (Text in Persian).
Ocvirk, O.,
Stinson, R., Wigg, P., Bone,R.,., Cayton, D (2017).
Art fundamentals: Theory and practice, (Mohammad Reza Yeganedoust, Trans. ,2011). Tehran: Samt, (Text in Persian). Payamani, B. (2010). “ A look at the position of sacred trees and plants based on folk beliefs in Ferdowsi's Shahnameh”.
Iran Book House, 4(37), 34-40, (Text in Persian).
Khatami, M. (2011). Prolegomena for a philosophy of Persian art. Tehran:Matn, (Text in Persian).
Shad Qazvini, P.(2010). “The base aesthetic of the Persian painting from speetrum of sacred art.” Iran Book House, 13(143), 60-67, (Text in Persian).
Sharifzadeh, A.M. (2014). Paintings of Shahnameh in Iran. Tehran: Soore Mehr, (Text in Persian).
Taheri, S. (2017). The semiotics of archetypes in the art of ancient IRAN and its adjacent cultures. Tehran: Shorafarin, (Text in Persian).
Zarezadeh, F., & Yarali, J. (2020). “Mythological human signs Shamloo shahnameh(1007-1027AH).” Alzahra Research Journal of Graphic Art and Painting, 2(3), 136-150, (Text in Persian).