منابع
آژند، یعقوب (1387). مکتب نگارگری هرات، تهران: فرهنگستان هنر.
بورکهارت، تیتوس (1393). هنر اسلامی، زبان و بیان، ترجمه مسعود رجب نیا، تهران: سروش.
پویان مجد، آزیتا (1394). تصویرگری معراج پیامبر اکرم (ص) با مطالعة نمادهای قدسیت در نگارگری ایران، پایاننامه کارشناسی ارشد، رشتة هنراسلامی (گرایش نگارگری)، دانشگاه هنر اسلامی تبریز.
تاتارکیویچ، ولادیسلاف (1400). تاریخ مفاهیم بنیادین زیباییشناسی، ترجمه حمیدرضا بسحاق، تهران: نشر چشمه.
تاتارکیویچ، ولادیسلاف (1381)، «فرم در تاریخ زیباییشناسی، ترجمة کیوان دوستخواه»، فصلنامه هنر، 2 (52): 46-61.
جعفری، مرتضی (1392)، «بررسی روایت و تصویرگری در گرشاسبنامه اسدی طوسی»، پژوهشهای ادبی و بلاغی، 1 (3)، 75-59.
دورانت، ویلیام جیمز (1393). تاریخ تمدن، ترجمة حسین کامیاب، محمدامین علیزاده و لیلی زارع (چاپ پنجم)، تهران: انتشارات بهنود.
رزمجو، جمال (1389)، «منبر، اولین رسانه تاریخ اسلام»، روزنامه جام جم، 65، 3.
سلطانزاده، حسین (1387)، فضاهای معماری و شهری در نگارگری ایرانی، تهران: چهارطاق.
سگای، ماریرز (1385)، معراجنامه، سفر معجزهآسای پیامبر (ص)، ترجمة مهناز شایستهفر. تهران: موسسه مطالعات هنر اسلامی (مهاس).
سعادتمند، آرمیتا و مجابی، سید علی (1399). «سامانبندیهای تجسمی در نگارة شهادت حضرت زکریا (ع) قصص الانبیا»، باغ نظر، 92، 62-51.
شایسته فر، مهناز (1386). «معرفی نسخه خطی آثارالباقی (موجود در کتابخانه عالی شهید مطهری)»، مطالعات هنر اسلامی، 6، 42-25.
شیروانی، محمدرضا و رضوانی، میترا (1396). «بررسی نقوش هندسی اسلامی در نگارههای ظفرنامه تیموری»، پژوهش در هنر و علوم انسانی، 2(6)، 155-166.
صداقت، فاطمه. خورشیدی، زهرا (1388). «بررسی مضامین مذهبی در نسخ خطی جامع التواریخ»، مطالعات هنر اسلامی، 10، 98-77.
کاظمی، مهروش. شعاریان ستاری، ویدا. صدیق اکبری، سحر (1391). مفهوم جایگاه و فضا در سه نگاره از نگارههای استاد بهزاد،
جلوه هنر، 8، 52-43.Doi:
10.22077/NIA.2016.775
محمدی، ذکرالله (1375). «تاریخ و جایگاه منبر در مسجد»، فرهنگ، 5 (30)، 53-47.
مبینی، مهتاب و شاه وردی، امین (1397). «نگارگری ایران فراتر از نظریات»، پژوهشنامه گرافیک و نقاشی، 1، 60-51.
نوروزیان، گیتی (1386). «بهزاد و نسخه ظفرنامه تیموری 935 هجری»، هنرهای زیبا، 32، 80-73.
هیلن برند، رابرت (1393). معماری اسلامی: شکل، کارکرد و معنی، ترجمه باقر آیت الله زاده شیرازی، تهران: روزنه.
References
Azhand, Y. (2008). Painting School of Herat, Tehran: Arts Academy, (Text in Persian).
Burckhardt, T. (2014). Art of Islam, Language and Meaning, Translated by Masoud RajabNia, Tehran: Soroush, (Text in Persian).
Durant, W. J. (2014). The Story of Civilization, Translated by Hossein Kamyab, Mohammad Amin Alizadeh and Leili Zare (5nd ed.), Tehran: Behnoud, (Text in Persian).
Hillenbrand, R. (2014). Islamic Architecture: Form, Function, and Meaning, Translated by Bagher Ayat Allah Zadeh Shirazi, Tehran: Rowzaneh, (Text in Persian).
Jafari, M. (2013). “A Study of Narration and Imagery in Asadi Toosi's Garshasbnameh”, Quarterly Journal of Literary and Rhetorical Research, 1(3), 59-75, (Text in Persian).
Kazemi, M., Shaerian Sattari, V. Saedigh Akbari, S. (2012). “The Concept of Place and Space in Three Paintings of Master Behzad”,
Jelve-y Honar, 8, 43-52, (Text in Persian). Doi:
10.22077/NIA.2016.775
Mobini, M., Shahverdi, A., (2018). “Iranian Painting beyond Theories”, Journal of Graphic Art and Painting Research, 1, 51-60, (Text in Persian).
Mohammadi, Z. (1996). “The history and position of the pulpit in the mosque”, Farhang, 30, 47-53, (Text in Persian).
Norouzian, G. (2007). “Behzad and the Timurid Zafar Name 935 AH”, Honar-Ha-Ye-Ziba, 32, 73-80, (Text in Persian).
Puyan Majd, A. (2015). The Illustration of Prophet Mohamads Levitation with Study of Holiness Symbols in Iranian Painting, Master thesis, Islamic Art (Miniature), Tabriz Islamic Art University, (Text in Persian).
Razmjo, J. (2010). “Minbar, the First Media in the History of Islam”, Jam-e Jam, 65, 3, (Text in Persian).
Sedaghat, F., Khorshidi, Z. (2009). “Study of Religious Themes in the Manuscripts of JAME AL-TAWARIK”, Scientific Quarterly Islamic Art, 10, 77-98, (Text in Persian).
Shirvani, M. R., Rezvani, M. (2017). “The Study of Islamic Geometric Motifs in the Paintings of Timurid Zafarnameh”, Research in Art and Humanities, 8, 155- 166, (Text in Persian).
Soltanzadeh, H. (2008). Urban Arehitectral spaces in Iranian Painting, Tehran: Chahartagh, (Text in Persian).
Saadatmand, A., Mojabi, S. A. (2021). “The Visual Arrangements of Prophet Zechariah Martyrdom Miniature in Qisas Al-Anbiya”, Bagh-e Nazar, 17(92), 51-62, (Text in Persian).
Saguy, M. R. (2006). Mi'raj Namah (The Miraculous Journey of Mohammad), Translated by Mahnaz Shayestehfar, (7nd ed.), Tehran: Islamic Art Studies, (Text in Persian).
Shayestehfar, M. (2007). “Introducing the Manuscripts of Al-Baghi (available in Shahid Motahari High Library)”, Islamic Art Studies, 6, 25-42, (Text in Persian).
Tatarkiewicz, W. (2021). A History of Six Ideas: An Essay in Aesthetics, Translated by Hamidreza Boshagh, Tehran: cheshmeh, (Text in Persian).
Tatarkiewicz, W. (2002). “Form in the History of Aesthetics”, Translated by Keyvan doustkhah, Art, 2 (52), 46-61, (Text in Persian).
URL(s)
URL5:https://digital.bodleian.ox.ac.uk/objects/2947cab3-0155-41e1-b67f-746941ac9925/
URL7: https://gallica.bnf.fr/ark:/12148/btv1b84271731/f171.item.zoom
URL10: http://n2t.net/ark:/65665/ye395bd8fef-0b30-4460-a5bc-24645f2fa2e5