اسمعیلی، فاطمه؛ چاره جو، فرزین؛ حوریجانی، نسیم (1399). «تحلیل و ارزیابی جداره های شهری با تأکید بر زیبایی شناسی بصری، با استفاده از روش شبکه بندی (نمونة موردی: خیابان انقلاب سنندج)».
باغ نظر،17(82)، 65-78. Doi:
10.22034/BAGH.2019.165147.3934
بکرانی، ملیحه؛ مهدی زاده سراج، فاطمه. (1392). «مکانیزم نورپردازی بناهای تاریخی در زمینه شهری, نمونه موردی مسجد شیخ لطف اله». مرمت و معماری ایران (مرمت آثار و بافت های تاریخی فرهنگی)، 3(6)، 99-110.
حسینقلی، فاطمه (1391). موشن گرافیک در فضاهای شهری. فصلنامه علمی- پژوهشی هنرهای تجسمی نقش مایه، 5(13)، 93-102.
رهبرنیا, زهرا و نوری, اکرم. (1399). تاثیرپذیری مخاطب از جامعه در ادراک آثار هنری تعاملی با تکیه بر نظریه وندی گریزوولد. پژوهش نامه گرافیک نقاشی, 3(4), 86-97. Doi: 10.22051/PGR.2020.29397.1061
زیویار، پروانه (1394). ابعاد ذهنی استفاده از نور پردازی در بهبود فضای شهری کلانشهر تهران. فصلنامه علمی پژوهشی و بین المللی انجمن جغرافیای ایران، 13(44)، 188-199.
شاه قاسمی، احسان(1392). «پدیدار شناسی پل ویریلیو». مجله جهانی رسانه، 8(2)، 172-198.
مهدوی نژاد، محمدجواد، ارباب مژگان و ارباب مریم(1397). «نقش معماری نور و نورپردازی ابنیه در آوازه سازی و مدیریت چشمانداز شبانه شهری». فصلنامه مدیریت شهری، شماره 53، 270.
مهدوی نژاد، محمدجواد، و نیکودل، فهیمه. (1394). «تعامل زیبایی بصری و فناوری های نوین نورپردازی در معماری شبانه ساختمانها». معماری و شهرسازی آرمان شهر، 15، 131-143.
References
Azuma, R. (1997). “A Survey of Augmented Reality”, Presence: Teleoperators and Virtual Environments, 6, 355-385.
Bakrani, M., Mahdizadeh Seraj, F. (2014). “The Mechanism of Lighting Historical Monuments in the Urban Context Case Study Sheikhlotfollah Mosque”, Maremat & Me’mari-e Iran, 3(6), 99-110, (Text in Persian)
Benjamin, W. (1935 and 2002). The Arcades Project, Translated by Howard Eiland and Kevin McLaughlin, London: The Belknap Press.
Catanese, R.(2013). “3D Architectural Video Mapping”, International Archives of the Photogrammetry, Remote Sensing and Spatial Information Sciences, XL-5/W2, 165-169.
Danto, A. C. )1998 .(Beyond the Brilliant Box: The Visual Arts in Post-Historical Perspective, Berkeley: University of california Press.
Doane, M. A. )2002.( The Emergence of Cinematic Time. Modernity, Contingency, the Archive, Cambridge-London: Harvard University Press.
Esmaili, F., Charehjoo, F., Hoorijani, N. (2020). Analyzing and Evaluating Facades with a Special Approach to Visual Aesthetics Using the Grid Method (Case Study: Enqelab Street in Sanandaj),
Bagh-e Nazar, 17(82), 65-78, Doi:
10.22034/BAGH.2019.165147.3934, (Text in Persian)
Exstasis (2020). Exstasis - 360° Projection Mapping in Palermo.Retrieved from<https://en.tripadvisor.com.hk/Attraction_Review-g187890-d24069313-Reviews-Exstasis_Diving_Into_Magic-Palermo_Province_of_Palermo_Sicily.html.>(26 May 2022).
Foster, H. (2004). An Archival Impulse (October Vol. 110), Cambridge, Massachusetts, United States: The MIT Press.
Grundhöfer A., Iwai D. (2018). “Recent Advances in Projection Mapping Algorithms, Hardware and Applications”, State of The Art Report- Eurographics, 37, 653-675. Doi: 10.1111/cgf.13387
Hosseingholi, F. (2012). “Motion Graphics in Urban Environments”, Naghsh Mayeh, 5(13), 93-102, (Text in Persian).
Kuittinen, R. (2010). Street Art: Contemporary Prints, London: V&A Publishing.
Lovell, J., Howard .H. (2018). “Fairy Tale Tourism: The Architectural Projection Mapping of Magically Real and Irreal Festival Lightscapes”, Journal of Policy Research in Tourism, Leisure and Events, 1-15.
Mahdavinejad, M., Arbabi, M., Arbabi, M. (2019). “Facade and Urban Aesthetic Standards Bodies with a Focus on Indigenous Identity (Case Between Motahhari Square to the Intersection of Proof in Qom)”, Urban Management, 17(53), 269-290, (Text in Persian).
Mahdavinejad, M., Nikoudel, F. (2016). “Interaction between Visual Beauty and New Lighting Technologies for Nightscape of Buildings Facades”, Armanshahr Architecture & Urban Development, 8(15), 131-143, (Text in Persian).
Maniello D.(2014). Augmented Reality in Public Spaces Basic Techniques for Video Mapping, Brienza: Le Penseur Publisher.
Manovich, L. (2001). The Language of New Media, Massachusetts London, England: The MIT Press Cambridge, 18-61.
Manovich, L. (2021).
Indeterminacy, Score, Performance. Retrieved from
http://manovich.net (18 November 2021)
Murwonugroho, W., Tyasrinestu, F. (2019). “Visual Playability In Jogja Video Mapping”, International Journal Of Scientific & Technology Research, 8(10), 3695-3700.
Rahbarnia, Z. Noori, A. (2020). “Audience Influence of Society on Perception of Interactive Art Works Based on Wendy Griswold's Theory”, Graphic Arts & Painting Research, 3(4), 86- 97, Doi: 10.22051/PGR.2020.29397.1061, (Text in Persian).
Shahghasemi, E. (2013). “Phenomenology of Paul Virilio”, Global Media Journal, 8(2), 172-198, (Text in Persian).
Virilio, P. & Parent, C. (1999). The Function of the Oblique: The Architecture of Claude Parent and Paul Virilio 1963–1969, Translated by Pamela Johnston, London: Architectural Association.
Virilio, P. (1991). The Lost Dimension, Translated by Daniel Moshenberg, New York: Semiotext(e).
Virilio, P. (2000). Dal Media Building Alla Città Globale: I Nuovi Campi D'azione Dell'architettura e Dell'urbanistica Contemporanee, Crossing n°1, Numero Monografico Media Buildings, Dec. 2000: 10-11. Print.
Virilio, P. (2005). Negative Horizon, Translated by Michael Degener, London: Continuum.
Virilio, P., Parent, C. (1997). Architecture Principe 1966 and 1996. Santa Monica, Calif: Form Editions.
Yoo H., Kim H. (2014). “One Study Of the Projection Mapping In Media Arts”,
Advanced Science and Technology, 54(19), 73-76, Doi:
10.14257/astl.2014.54.19
Ziviar, P. (2014). “The Mental Dimensions of Use the Lighting in Improving Urban Space of Tehran Metropolis”, Geography (Journal of the International Society of geography), 13(44), 183-199, (Text in Persian).
URls