اختیاری، اسفندیار، پشوتنیزاده، آزاده و اخویجو، رامین (1390). «تحولات نماد الوهی فرشته با الهام از نقش فروهر و بنمایه سیمرغ»، زن در فرهنگ و هنر، 1 (3)، 5-23.
استوار، مسیب (1391). رنگ، تهران: رازنامه.
ایمن شهیدی، مرتضی (1393). مقایسه روابط ایران و انگلیس در دوره پهلوی اول و دوم، پایان نامه کارشناسی ارشد، رشتة تاریخ، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه فردوسی مشهد.
آفرین، فریده؛ نیکیان، ساجده (1401). «مطالعه تطبیقی نمادها در نشانهای ملی دوره اول پهلوی ایران و جمهوری چین»، جلوه هنر. انتشار آنلاین
بروس میتفورد، میراندا (1388). فرهنگ مصور نمادها و نشانهها در جهان، ترجمه زهرا تاران و ابوالقاسم دادور، تهران: کلهر و الزهرا.
بروس میتفورد، میراندا (1394). دایرهالمعارف مصور نمادها و نشانهها، ترجمه معصومه انصاری و حبیب بشیرپور (چاپ اول)، تهران: نشر سایان.
بهنام، مرتضی (1394). «تقدس کوه در اساطیر ایران»، تاریخپژوهی، 17 (64)، 355- 373.
ذکاء، یحیی (1344). «تاریخچه تغییرات و تحولات درفش و علامت دولت ایران از آغاز سده سیزدهم تا امروز»، هنر و مردم، 38، 21-29.
صراحی، محمد امین (1393). «رویکردی ردهشناختی به استعارههای مربوط به رنگ در زبان فارسی»، زبان پژوهی، 6 (11)، 98-118. Doi: 10.22051/JLR.2014.1093
علیخانی، پریسا؛ اکبری، فاطمه؛ نژاد ابراهیمی، احد. (1397). «مطالعة تطبیقی پرندگان اسطوره ای در ایران و تمدن های مجاور؛ مطالعه موردی: سیمرغ و عنقا»،
جلوه هنر، 10 (2)، 66-55. Doi: 10.22051/jjh.2017.10522.1127
فربود، فریناز و سیاحی، ماه منیر (1396). «بازتاب مذهب تشیع در طراحی نقوش منسوجات فاطمیان مصر»، مبانی نظری هنرهای تجسمی، 2 (2)، 85-98. Doi: 10.22051/JTPVA.2018.3987
کاشانیزاده، زهرا؛ اسفیدانی، محمدرحیم؛ کیماسی، مسعود؛ معنویراد، میترا (1398). «طراحی نوعشناسی آرایههای تصویری با تمرکز بر رابطه تعاملی استعاره و مجاز در تبلیغات چاپی»، تحقیقات بازاریابی نوین، 9 (1)، 144-125. doi: 10.22108/nmrj.2019.116155.1676
لاکست، ژان (۱۳۹۰). فلسفه هنر، ترجمه محمدرضا ابوالقاسمی، تهران: نشر ماهی.
لیکاف، جرج و جانسون، مارک (1397). استعارههایی که با آنها زندگی میکنیم، ترجمه هاجر آقا ابراهیمی (چاپ سوم)، تهران: نشر علم.
مدیر شانهچی، محسن (1388). «روابط فرهنگی ایران و انگلستان در عصر قاجار با تاکید بر نقش ایران پژوهان انگلیسی»، پژوهشنامه تاریخ، 4 (16)، 1-42.
نصرتی، مسعود (1385). «تجلی قداست کوه، دنیایی در پس آنچه پیش روی است»، کتاب ماه هنر، 99 و 100، 112-117.
وایلدر، جسی برایانت (1395). تاریخ هنر، ترجمه صفورا برومند، تهران: آوند دانش.
هال، جیمز (1380). فرهنگ نگارهای نمادها در هنر شرق و غرب، ترجمه رقیه بهزادی. تهران: فرهنگ معاصر.
References
Afarin, F., Nikian, S. (2022). “Comparative Study of the Symbols in the National Emblems of the First Pahlavi Dynasty in Iran and the Republic of China”,Glory of Art, Published online, (Text in Persian).
AliKhani, P., Akbari, F., NejadEbrahimi, A. (2018). “The Compatative Study of Mythical Birds in Iran and Neighboring Civilizations, Case Study: Sēnmurw& Phoenix”, Glory of Art, 11 (2), 55-66, (Text in Persian).
Alizadehbirjandi, Z.,
Hamidi, S., Malekzadeh, E., (
2017). “Analyzing the Origin and Functions of the State Emblems of the Qajar Era”,
Historical Studies, 8 (1), 79-98, (Text in Persian).
Behnam, M. (2014). “The Sacred Mountain in Iranian Mythology”, Journal of Historical Research, 17 (64), 355-373, (Text in Persian).
Cirton, J. E. )2001.( A Dictionary of Symbols, London: Routledge
Ekhtiari, E., Pashootanizadeh, A., Akhavijo, R. (2011). “The Course of Angeles’ Divinity Image Inspired by Fravahr Pattern and Phoenix Subject”, Journal of Woman in culture and Art, 3, 1 (3) 5-23, (Text in Persian).
Farbod, F., Sayyahi, M, (2018). Reflections of Shi’a Islam Beliefs in Fatimid Arts (Case Study: Fatimid Textiles),
Theoretical Principles of Visual Arts, 2 (2), 85-98, (Text in Persian). Doi: 10.22051/JTPVA.2018.3987
Gkiouzepas, L., Hogg, M. (2014). Articulating a New Framework for Visual Metaphors in Advertising, Journal of Advertising, 40 (1), 103-120.
Hall, J. (2001). Illustrated Dictionary of Symbols in Eastern and Western Art, Translated by Roghayeh Behzadi, Iran: Farhang-e-Moaser, (Text in Persian).
Hutcheson, F. (1973). Francis Hutcheson: An Inquiry Concerning Beauty, Order, Harmony, Design, Edited by Peter Kivy, Netherland: Springer.
Imen Shahidi, M., Sarafrazi, A., Vakili, H. (2014). Comparing the Relations between Iran and England during the First and Second Pahlavi periods, Master's thesis, Faculty of Literature and Humanities, Ferdowsi University of Mashhad, (Text in Persian).
Kashanizadeh, Z., Esfidani, M. A., Keimasi, M., Manavi Rad, M. (2019), “
Designing a Typology for Visual Rhetoric with a Focus on the Interaction of Metaphor and Metonymy in Print Advertising”
, New Marketing Research Journal, 6 (11), 97-118, (Text in Persian).
Lacoste, J., (2011). La philosophie de l'art, Translated by MohammadReza Abolghasemi, Tehran: Mahi, (Text in Persian).
Lakoff, G., Johnson, M. (2017), Metaphors We Live By, Translated by Hajar Agha Ebrahimi (3nd ed), Tehran: Elm, (Text in Persian).
Modir Shanechi,
M. (2008). “Cultural relation in the era of Qajar between Iran and Uk with emphasis on the role of British Scholars”,
Journal of History Research,
4 (16), 1-42, (Text in Persian).
Moncreiffe, D.,
Pottinger, L. (1953).
Simple Heraldry Cheerfully Illustrated, United States: Thomas Nelson & Sons.
Nosrati, M. (2006). “The Manifestation of the Holiness of the Mountain, A World behind What Is in Front of You”, Monthly Book of Art, (99 &100), 112-117, (Text in Persian).
Ostowar, M. (2013). Colour, Tehran: Raznameh, (Text in Persian).
Parsons, G., Faul, M., (2011). British Royal Banners,1199. Paper presented in 24th International Congress of Vexillology, Washington D.C 1-5 August, 799-811.
Sorahi, M. A., (2014). “Cognitive Study of Color Metaphors in Persian”, Journal of Language Research, 6 (11), 97-118. Doi: 10.22051/JLR.2014.1093, (Text in Persian).
Wilder, J. B., (2007), Art History for Dummies, Translated by Safora Brumand, Tehran: Avande Danesh, (Text in Persian).
Yan, L. (2020). “A Cognitive Study of the Color Metaphor of Yellow”, Education & Multidisciplinary Studies, 16 (2), 123-127.
Zoka, Y., (1955). The History of the Changes and Evolutions of Darfash and the Sign of the Iranian Government from the Beginning of the 13th Century until Today, Art and People, 38, 21-29, (Text in Persian).
URLs
URL 2: https://www.rct.uk/resources/pdf-pack-design-a-coat-of-arms Royal Collection Trust. (n.d). Retrieved April 18, 2021