منابع
احمدپناه، سید ابوتراب؛ جباری، انسیه (1393). «تحلیل نگاره بارگاه کیومرث اثر سلطان محمد بر اساس الگوی کنشی و مربع معناشناسی گرمس»، پژوهش هنر، 4 (7)، 75-86.
احمدی، بابک (1389). از نشانههای تصویری تا متن (چاپ نهم)، تهران: مرکز.
اسکولز، رابرت (1383). درآمدی بر ساختارگرایی در ادبیات (چاپ دوم). ترجمة فرزانه طاهری، آگاه، تهران.
بورکهارت، تیتوس (1386). مبانی هنر اسلامی. ترجمة امیر نصری. حقیقت: تهران.
جلال کمالی، فتانه (1386). «پژوهشی پیرامون پیشینه جلوه های بصری نور در نگارگری». باغ نظر، 8، 34-23.
حجّاری، محمد جواد؛ آزادانی پور، مریم (1401). «نظام شبکه و شگرد دورخوانی در روایتگری نقاشیها و تصاویر پارهگفتگو». پژوهشنامه گرافیک نقاشی، 5 (8)، 4-15. doi: 10.22051/pgr.2022.41460.1154
خوســفی بیرجنــدی، ابــن حســام (1381)، خاوراننامــه: شاهکاری از ادبیات و هنر نقاشی ایران(قرن نهم هجری)، تهران: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی.
سجودی، فرزان (1382). نشانهشناسی کاربردی (چاپ اول)، تهران: نشر قصه.
عنایتی، راضیه؛ شیخی، علیرضا (1401). «مطالعه بصری جایگاه حضرت علی(ع) در نگارههای فتح خیبر (نسخ مجمعالتواریخ تیموری، خاوراننامه ترکمان، فالنامه، آثارالمظفر، روضهالصفا، حبیبالسیر و قصصالانبیا دوره صفوی)»، رهپویه هنر، 5 (1)، 5-16.
کاظمیراد، محمد (1401). «تقابل خیر و شر در سه نمونه از نگارههای خاوران نامه». پژوهشنامه گرافیک نقاشی، 5 (9)، doi: 10.22051/pgr.2023.41536.1174
کمالی دولتآبادی، رسول (1396). بازخوانی عرفانی مبانی هنرهای تجسمی، تهران: سوره مهر.
مشهدی، محمد امیر؛ ثواب، فاطمه (1393). «تحلیل ساختار روایتی داستان بهرام و گلاندام برپایة نظریه گرمس»، متنپژوهی ادبی، 61، 83-106.
مکوئیلان، مارتین (1388)، گزیده مقالات روایت، ترجمة فتاح محمدی، تهران: مینوی خرد.
موسویلر، اشرف السادات؛ مصباح، گیتا (1390) «تحلیل ساختار روایت در نگاره مرگ ضحاک بر اساس الگوی کنشی گریماس». هنرهای زیبا - هنرهای تجسمی، 45، 33-23.
مهدیزاده، علیرضا (1394). «تحلیل نگاره های فتح خیبر مربوط به دورههای تیموری، ترکمن و صفوی». مطالعات تطبیقی هنر، 10، 97-108.
Refrences
Ahmadi, B. (2010). From Pictorial Signs to the Text: Toward the Semiotics of Visual Communication, (12nd ed), Tehran: Markaz, (Text in Persian).
Ahmadpanah, A., Jabbari, E. (2014) “The analysis of the Miniature “The Court of Kiumars” by Sultan Mohammad based on Greimas’s functional pattern and Semantic Square”, Pazhuhesh-e Honar (Biannual), 4 (7), 75-86, (Text in Persian).
Burckhardt, T. (2007). Basics of Islamic Art, Tehran: Haghighat (Text in Persian).
Culler, J. (1981). The Pursuit of Sign: Semiotics, Literature, Deconstruction, London: Routledge & Kegan Paul.
Enayati, R., Sheikhi, A. (2022). “A visual study of the position of Imam Ali (AS) in the paintings of the Khyber conquest: Copies of the Timurid Majma 'al-Tawarikh, Turkoman Khavarannameh, Falnameh, Al-Muzaffar works, Rawdah al-Safa, Habib al-Sir, and Qasas al-Anbiya in the Safavid period”, Rahpooye Honar, 5 (1), 5-16, (Text in Persian).
Green, K., LeBihan, J. (1383). Critical Theory and Practice: A Coursebook, Translated by Leila Bahrani Mohammadi, Parvaneh Hakhim Javadi, Maziyar Hossein Zadef, Farnaz Fattahi, Akram Hosseini, Bardia Lashkari Broujerdy and Fatemeh Hosseini, Tehran: Rooznegar, (Text in Persian).
Greimas, A. J. ([1966] 1983). Structural Semantics, Lincoln, NB: University of Nebraska Press.
Greimas, A. J.; Proter, C. (1977). “Elements of a narrative grammar”, Diacritics, 7 (1), 23-40.
Haj'jari, M., Azadanipour, M. (2022), “The narration of paintings and conversation pieces through network theory and distant reading”, Journal of Graphic Arts and Painting, 5 (8), 4-15, (Text in Persian).
Hawkes, T. (1977). Structuralism and Semiotics, London and New York: Routledge.
Hawkes, T. (2003). Structuralism and Semiotics, London and New York: Routledge.
Hébert, L. (2020). An Introduction to Applied Semiotics Tools for Text and Image Analysis, Translated by Julie Tabler, New York: Routledge.
Jakobson, R., Hall, M. (1956). Fundamentals of Language, Berlin, New York: The Hague, Mouton.
Jalalkamali, F. (2007) “Historical background of visual effects of light in Iranian Painting”. Baghe-E- Nazar, 4(8), 23-34, (Text in Persian).
Kamali Dolat Abadi, R. (2017). Mystical Reading of the Visual Arts' Basics. Tehran: Soreh Mehr.
Kazemi Rad, M. (2023). “The conflict between Good and Evil in three samples of paintings of Khavaran-nameh”.
Journal of Graphic Arts and Painting, 5 (9), 146-155, (Text in Persian).
Khusifi Birjandi, I. H. (2002), Khāvaran Nāmeh, Miniature Paintings and Illuminations by Farhād Naghāsh 15th Century, Tehran: Ministry of Culture and Islamic Guidance, (Text in Persian).
Mashhadi, M. A., Savab, F. (2014). “Analysis of the narrative structure of the story of Bahram and Gol-andam Based on Greimas theory”, Literary Text Research, 61, 83-105, (Text in Persian).
McQuillan, M., (2009). The Narrative Reader, Tehran: Minoy-e- kherad, (Text in Persian).
Mehdizadeh, A. (2016). “Paintings analysis of the “conquest of Kheybar”: Related to Timurid, Turkmen and Safavid Period”, Scientific Journal of Motaleate-e Tatbighi-e Honar, 5 (10), 97-108, (Text in Persian).
Mousavi Lar, A., S., Mesbah, G. (2011). “Analyzing the narrative structure of “The death of Zahhak”; A Persian painting; According to Greimas’s Actantial model”,
Honar-Ha-Ye-Ziba: Honar-Ha-ye-Tajassomi, 3 (45), 23
-34. (Text in Persian).
Scholes, R. E. (2004) Structuralism in Literature (2nd ed), Translated by Farzaneh Taheri, Tehran: Agah, (Text in Persian).
Sojoudi, F. (2003), Functional Semiotics, (1nd ed), Tehran: Ghese, (Text in Persian).