منابع
آذرپاد، حسن؛ حشمتی رضوی، فضلالله (1372). فرشنامه ایران، تهران: موسسة مطالعات و تحقیقات فرهنگی.
آژند، یعقوب (1393). هفت اصل تزیینی هنر ایران، تهران: پیکره.
ایزدی، عباس (1397). نمود اقتدار صفویان در هنر قالیبافی، رساله دکتری، رشته هنر اسلامی، گروه هنر اسلامی، دانشکدة هنر، دانشگاه تربیت مدرس.
بورکهارت، تیتوس (1386). مبانی هنر اسلامی، ترجمه امیر نصری، تهران: حقیقت.
پاکدست، جعفر (1398). شیوه طراحی فرش، تهران: یساولی.
پوپ، آرتر آپم (1387). سیری در هنر ایران (از دوران پیش از تاریخ تا امروز)، ترجمة نجف دریابندری، تهران: شرکت انتشارات علمی و فرهنگی.
پیری، علی (1400). «روایت تصویر در قالی شکارگاه موزۀ پولدی پتزولی»، پژوهش نامه گرافیک نقاشی، 4 (7)، 4- 12.
پیری، علی، محمد کاظم حسنوند (1400). «تبیین شیوه طراحی قالی لچک و ترنج با صحنههای گرفت وگیر و شکار، محفوظ در موزه میهو، کیوتو، ژاپن»، جلوه هنر، 13 (2)، 7-20.
حشمتی رضوی، فضلالله (1387). تاریخ فرش: سیر تحول و تطور فرشبافی ایران، تهران: سمت.
خزایی، محمد (1380). نمادگرایی در هنر اسلامی. تأویل نمادین نقوش در هنر ایران. مجموعه مقالات اولین همایش هنر اسلامی در ایران. به کوشش محمد خزایی. تهران: موسسه مطالعات هنر اسلامی. صص 125-142.
خزایی، محمد (1381). «نقش شیر در هنر اسلامی». هنرهای تجسمی، 17، 54-57.
دانشگر، احمد (1395). دانشنامه فرش ایران. کتاب دوم. تهران: انتشارات سبک زندگی.
شاهپروری محمدرضا؛ میرزاامینی، سید محمد مهدی (1395). «تجلی نقش خورشید خانم در قالی ایران»، جلوه هنر، 8 (1)، 55-66.
صالحی، سمیه؛ رشادی، حجتاله؛ نوروزی، حسین (1400). «واکاوی نگارههای خورشید در نقوش فرش ترنج خورشیدی فراهان»، باغ نظر، 18 (94)، 47-64.
صباغپور، طیبه (1388). سیر تحول و تطور نقوش و ساختار قالیهای صفویه و قاجار. پایاننامه کارشناسی ارشد، هنر اسلامی، دانشکده هنر، دانشگاه تربیت مدرس.
ماچیانی، حسینعلی (1385). آموزش طرح و تذهیب، تهران: یساولی.
مجرد تاکستانی، اردشیر (1381). شیوه تذهیب، تهران: سروش.
محبی، مهنوش؛ هوشیار، مهران؛ نیکخواه، هانیه؛ مبین، رضا (1399). «تحلیل ساختاری پیکرههای نقش قالی تصویری «رقص الهه» موجود در موزه ملی فرش ایران»، گلجام ۱۶(۳۸)، 129-85.
میرزا امینی سید محمد مهدی، بصام سید جلال الدین (1390). «بررسی نقش نمادین ترنج در فرش ایران»، گلجام، 7 (18)،9-30.
میرزایی، کریم (1388). «کتیبه قالیها به مثابه یک متن»، گلجام، 13، 123-140.
References
Azarpad, H., Heshmati Razavi, F. (1993). Farshnameh Iran (The Book of Iranian Carpet), Tehran: Institute of Cultural Studies and Research, (Text in Persian).
Azhand, Y. (2014). Seven Decorative Principles of Iranian Art, Tehran: Peykareh, (Text in Persian).
Burckhardt, T. (2007). Fundamentals of Islamic Art, Translated by Amir Nasri. Tehran: Haghighat, (Text in Persian).
Daneshgar, A. (2016). Iran Carpets Encyclopedia, Tehran: Sabk-e Zendegi, (Text in Persian).
Heshmati Razavi. F. (2008). Carpet History: The Persian Carpet Evolution and Development, Tehran: SAMT, (Text in Persian).
Izadi, A. (2018). The Safavids' Authority in the Art of Carpet Weaving. (Ph.D. Dissertation), Islamic arts, Faculty of Art, Tarbiat Modares University, (Text in Persian).
Khazai, M. (2001). “Symbolism in Islamic art. Symbolic interpretation of motifs in Iranian art”, Proceedings of the First Conference of Islamic Art in Iran. In Mohammad Khazaei (Eds.), Tehran: Institute of Islamic Art Studies.125-142, (Text in Persian).
Khazai, M. (2002). “The Motif of ion in the Islamic art”, Honar-ha-ye Tajasomi (Visual Arts), 17, 54-57, (Text in Persian).
Machiani, H. A. (2006). Instructing Patterns and Illumination, Tehran: Yasavoli, (Text in Persian).
Mirza Amini, S. M. M., Bassam, S. J. E. (2011). “A study on the symbolic significance of Medallion in Persian carpet”, Goljaam, 7 (18), 9-30, (Text in Persian).
Mirzaei, K. (2009). “Inscriptions of Carpets as a Text”, Goljaam, 5 (13), 123-140, (Text in Persian).
Mohebbi, M. (2021). “Structural analysis of the “Dance of Nymph” pictorial carpets in the National Carpet Museum of Iran”, Goljaam, 16 (38), 85-129, (Text in Persian).
Mojarrad Takestani, A. (2002). The Art of Illumination, Tehran: Sorush, (Text in Persian).
Pakdast. J. (2019). The Manner of Carpet Designing, Tehran: Yassavoli, (Text in Persian).
Piri, A. (2022). “Narration of the image in the Hunting Ground Carpet of Poldi Pezzoli museum”, Painting Graphic Research, 4 (7), 4-12, (Text in Persian).
Piri, A., Hassanvand, M. (2021). “Explaining the corner and medallion carpet design with animal's combat and hunting scenes held in the Miho museum, Kyoto, Japan”, Glory of Art (Jelve-y Honar), 13 (2), 7-20, (Text in Persian).
Pope, Arthur. U. (2008). A survey of Persian Art, from Prehistoric Times to the Present, Translated by Sirus Parham. Tehran: Elmi Farhangi Publications. (Text in Persian).
Roxburgh, D. J. (2001). Prefacing the Image: The Writing of Art History in Sixteenth Century Iran, Leiden: Brill.
Sabbaghpour, T. (2009). The Course of Transformation and Development of Motifs and Structure of Safavid and Qajar Carpets, Master's thesis, Islamic art, Faculty of Arts, Tarbiat Modares University. (Text in Persian).
Salehi, S., Reshadi, H., Norouzi, H. (2021). “Examining sun motifs in patterns of Farahan Sun Medallion rugs”, The Monthly Scientific Journal of Bagh-e Nazar, 18 (94), 47-64, (Text in Persian).
Shahparvari, M. R., Mirzaamini, M. M. (2016). “Manifestation of sun motif in Iranian carpet”, Glory of Art (Jelve-y Honar), 8 (1), 55-66, (Text in Persian).
Thackston, W. M. (1989). A Century of Princes: Sources on Timurid History and Art, Camdridge: The Agakhan program for Islamic Architecture MIT.
URLs
URL 1: http://lib.eshia.ir