منابع
اِ. داندیس، دونیس (1389). مبادی سواد بصری، ترجمه مسعود سپهر، چاپ بیست و چهارم، تهران: سروش.
آلن، گراهام (1380). بینامتنیت، ترجمه پیام یزدان جو، چاپ اول، تهران: نشر مرکز.
تذهیبی، مسعود؛ شهبازی، فریده (1388). نقشمایههای ایرانی، چاپ هفتم، تهران: سروش (انتشارات صداو سیما).
چندلر، دانیال (1387)، مبانی نشانهشناسی، ترجمه مهدی پارسا، چاپ چهارم، تهران: پژوهشگاه فرهنگ و هنر.
حکیم، اعظم؛ نامورمطلق، بهمن (1397). «خوانش بیشمتنی نقاشی ژکوند اثر رنه مگریت براساس گونهشناسی ژرار ژنت»، نامه هنرهای تجسمی و کاربردی، 22: 5-21.
ریاضی، محمد رضا (1375). فرهنگ مصور اصطلاحات هنر ایران، تهران: دانشگاه الزهرا.
سید صدر، ابولقاسم (1388). دایرةالمعارف نقاشی، تهران: سیمای دانش.
سید صدر، ابولقاسم (1388). دایرةالمعارف هنر، تهران: سیمای دانش.
شوالیه، ژان و گربران، آلن. (1385)، فرهنگ نمادها: اساطیر، رویاها، رسوم، ایماء و اشاره، اشکال و قوالب، چهرهها، رنگها و اعداد، ترجمه سودابه فضائلی، تهران: جیحون.
صادقزاده، سارا. مبینی، مهتاب. (1399). «بررسی چند اثر از هانیبال الخاص با نظریه بیشمتنیت»، نامه هنرهای تجسمی و کاربردی، 29: 5-21.
صفری سنجانی، سودابه؛ کفشچیان مقدم، اصغر (1398)، «چگونگی گرایش هنرمندان به ابعاد زیباشناسانه و محتوایی بافت های ملی و سنتی در نقاشی معاصر ایران: بررسی هشتمین دو سالانه»، ارائه شده در
ششمین همایش ملی با عنوان هنر متعهد در ایران معاصر، دانشگاه تهران، پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران، انجمن علمی هنرهای تجسمی ایران،
https://www.civilica.com/Paper-AVOA06-AVOA06_011.html
فرقدان، عاطفه (1389). هندسه نقوش، تهران: مبنای خرد.
قادر، حسن (1388). نخستین گامهای مدیریت نوشتار، تهران: نشر علم.
کنگرانی، منیژه (1388). «بیشمتنیت روشی برای مطالعات تطبیقی هنر»، مجموعه مقالات دومین و سومین هماندیشی هنر تطبیقی، تهران: موسسه تألیف، ترجمه و نشر آثار هنری متن، به کوشش منیژه کنگرانی، صص 55-82.
کوپر، جی، سی (1387). فرهنگ مصور نمادهای سنتی، ترجمه ملیحه کرباسیان، چاپ دوم، تهران: نشر نو.
مرادی غیاث آبادی، رضا (1382). بناهای تقویمی و نجومی ایران، چاپ دوم، شیراز: نوید شیراز.
مقدم، آژیده (1392). «هندسه باستان نگارش، هنر، ریاضیات»، باستانشناسی حوزه هلیل رود جنوب شرق ایران؛ جیرفت مجموعه مقالههای دومین همایش بیناللملی تمدن حوزه هلیل رود جیرفت، به کوشش یوسف مجید زاده و محمد رضا میری، تهران: موسسه ترجمه و نشر آثار هنری متن.
مؤسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر (1391). هشتمین دو سالانه ملی نقاشی ایران، تهران: موزه هنرهای معاصر.
منتخب، صبا (1384). جایگاه نقوش نمادین یا سمبلیک در هنرهای سنتی ایران، جلد اول، تهران: نور حکمت.
زنده روح کرمانی، مسعود (1391). هشتمین دو سالانه ملی نگارگری ایران، تهران: مؤسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر.
نامی، غلامحسین (1387). مبانی هنرهای تجسمی (ارتباطات بصری)، تهران: توس.
نامورمطلق، بهمن (1386). «ترامتنیت، مطالعه روابط یک متن با دیگر متنها»، پژوهشنامه علوم انسانی، 56: 83-89.
نامورمطلق، بهمن (1390). درآمدی بر بینامتنیت: نظریهها و کاربردها، تهران: نشر سخن.
نامورمطلق، بهمن. (1391). «گونهشناسی بیشمتنی»، پژوهشهای ادبی، 38: 139-152.
نجیب اوغلو، گلرو (1379)، هندسه و تزیین در معماری اسلامی (طومار توپقاپی)، ترجمه مهرداد قیومی بید هندی، تهران: روزنه.
نوروزی، نسترن. نامورمطلق، بهمن. (1397). «خوانش بیشمتنی چهار اثر برگزیده تصویرسازی کلودیا پالماروسی با پیشمتنهایی از نقاشی ایرانی»، نشریه هنرهای زیبا، هنرهای تجسمی، 23 (1): 5-16.
هال، جیمز (1380)، فرهنگ نگارهای نمادها در هنر شرق و غرب، ترجمه رقیه بهزادی، تهران: فرهنگ معاصر.
هرتسفلد، ارنست (1381)، ایران در شرق باستان، ترجمه همایون صنعتی زاده، تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و دانشگاه شهید باهنر کرمان.
هیلن برند، رابرت (1380)، معماری اسلامی، ترجمه باقر آیت الله زاده شیرازی، تهران: روزنه.
یاوری، حسین (1383)، آشنایی با هنرهای سنتی، تهران: صبای سحر.
یزدانپناه، مریم؛ کاتب، فاطمه؛ دادور، ابوالقاسم (1396). «بررسی آثار نقاش هنری آبانیندرانات تاگور و پیشمتنهای آثار با توجه به نظریه بیشمتنیت ژرار ژنت»، فصلنامه مطالعات شبه قاره دانشگاه سیستان و بلوچستان، 9 (31): 137-157.
References
Dandis, Dennis, (2010). Basics of visual literacy, translated by Masoud Sepehr ,Twenty-fourth edition, Tehran: Soroush, (Text in Persian).
Allen, Graham, (2001). Intertextuality, translated by Payam Yazdan Jo, First Edition ,Tehran: Markaz, (Text in Persian).
Chandler, Daniel, (2008). Basics of semiotics, translated by Mehdi Parsa, fourth edition ,Tehran: Culture and Art Research Institute ,(Text in Persian).
Chevalier, Jean and Gerbran, Alain. (2006). A Culture of Symbols, translated by Sudaba Fadaeli, Tehran: Jeyhoon, (Text in Persian).
Cooper, J., C. (2007). An Illustrated Dictionary of Traditional Symbols, translated by Maleeha Karbasian, second edition ,Tehran: Nashre No,(Text in Persian).
Farghdan, A., (2010). Geometry of motifs, Tehran: Scientific and applied publications ,(Text in Persian).
Farghdan, A., (2010). Geometry of motifs, Tehran: Basi al-Khord, (Text in Persian).
Hakim, A., Namvarmotlaq, B. (2017). “A multi-textual reading of René Magritte's Jacund painting based on Gérard Genet's typology”. Letter of visual and applied arts. 22, 5-21, (Text in Persian).
Hall, James. (2001). An Illustrated Dictionary of Symbols in Eastern and Western Art, translated by Roghieh Behzadi, Tehran: Contemporary Culture Publications ,(Text in Persian).
Hertzfeld, Ernest. (2008). Iran in the Ancient East, translated by Homayoun Sanetizadeh, Tehran: Shahid Bahonar University of Kerman Publication, (Text in Persian).
Hillenbrand, Robert. (2008). Islamic Architecture, translated by Baqir Ayatollah Zadeh Shirazi, Tehran: Rozhan, (Text in Persian).
Ind iuvien, I. (2003). “Transsexual Bridge Between the postmodern and the modern: The Theme of the (Otherness) in Monique Truong’s Novel the book of Salt and Gertrude stein’s The Autobiography of Alice B Toklas (1932)”, Literaturam, 49(5), 147-155
Kangrani, Manijeh. (2009). Hypertextuality is a method for comparative art studies, Collection of articles of the second and the third consensus of comparative art. Institute for authoring, translating and publishing text artworks. Tehran, (Text in Persian).
Moghadam, A., (2012). The ancient geometry of writing, art, mathematics, Archeology of the Halil River Basin in Southeast Iran, the collection of articles of the second international conference on the civilization of Halil River, Jiroft, by the efforts of Yousef Majidzadeh and Mohammad Reza Miri, Tehran: Markaze Tarjome va Taalif Asare Honari, (Text in Persian).
Montakhab, S., (2005). The position of symbolic motifs in the traditional arts of Iran, first volume, Tehran: Noor Hekmat, (Text in Persian).
Montakhab, S., (2004). Manifestation of motifs in traditional works of art of Iran, Mashhad: Noor Hekmat, (Text in Persian).
Moradi Ghayasabadi, R., (2004). Calendar and Astronomical Monuments of Iran, Shiraz: Navid Shiraz Publishing, (Text in Persian).
Najiboglu, Gul-Ro. (2000). Geometry and decoration in Islamic architecture(Topkapi scroll), translated by Mehrdad Qayyomi Bid Hendi, Tehran: Rozaneh, (Text in Persian).
Nami, Gholam Hossein, (2008), Basics of visual arts (visual communication,Tous (Text in Persian).
Namvarmotlaq, Bahman. (2007). Transtextuality, the study of the relationships of one text with other texts, literature and humanities research journal (two quarterly journals of cognition). 98, 56-83, (Text in Persian).
Namvarmotlaq, B., (2011). An introduction to intertextuality: theories and applications, Tehran: Sokhan Publishing, (Text in Persian).
Namvarmotlaq, Bahman. (2011). Multitext typology. Literary Research Quarterly. (38), 139-152, (Text in Persian).
Nowrozi, Nastaran. Namvarmotlaq, Bahman. (2017). Multi-textual reading of four selected works of illustration by Claudia Palmarossi with pre-texts of Iranian painting. Fine Arts Magazine. Visual Arts. 23 (1), 5-16, (Text in Persian).
Qader, H., (2009). The first steps of writing management, Tehran: Science publication, (Text in Persian).
Rafiei Rad, Reza. Barat, Marjan. (2022). Analyzing the image of the ascension of the Prophet in Tahmasbi's Horoscope with the method of Panovsky iconography. Graphic and painting research quarterly. 8, 42-50,(Text in Persian).
Riyazi, M .R., (1996). An Illustrated Dictionary of Iranian Art Terms, Tehran: Al-Zahra University, (Text in Persian).
Sadeghzadeh, Sara. Mobini, Mahtab. (2019). Examining several works of Hannibal with the theory of hyper-textuality. Letter of visual and applied arts. 29, 5-21, (Text in Persian).
Safari Sanjani, Soudabeh and Moghadam Asghar. (2018). How artists tend to the aesthetic and content dimensions of national and traditional contexts in contemporary Iranian painting: a review of the 8th biennial, 6th national conference entitled Committed Art in Contemporary Iran, University of Tehran, University of Fine Arts Campus, University of Fine Arts Amphitheater Hall , Tehran, A., Scientific Association of Visual Arts of Iran, (Text in Persian).
Seyyed Sadr, A. Q., (2009). Encyclopaedia of painting, Tehran: Simaye Danesh (Text in Persian).
Seyyed Sadr, A. Q., (2009). Encyclopaedia of Art, Tehran: Simaye Danesh (Text in Persian).
Tazhibi, M., and Shahbazi, F., (1388), Iranian motifs, The seventh edition, Tehran: Soroush (Sedav Sima Publishing) (Text in Persian).
Yavari, Hossein. (2004). Familiarity with traditional arts, Tehran: Sabaye Sahar (Text in Persian).
Yazdan Panah, Maryam. Kateb, Fatima. Dadvar, Abulqasem. (2016). Examining the works of painter Abanindranath Tagore and the pre-texts of the works according to Gérard Genet's theory of polytextuality. Subcontinent Studies Quarterly of Sistan and Baluchistan University. 9 (31), 37-157, (Text in Persian).
Zendeh Rooh Kermani, Massoud(2012), The 8th Biennial of Iranian National Painting, Tehran: Contemporary Visual Arts Development Institute,(Text in Persian).