منابع
آلن، گراهام (1385). بینامتنیت، ترجمة پیام یزدانجو، تهران: مرکز.
احمدی،صدیقه(1396). تحلیلی بر آثار نقاشی قهوهخانهای و چاپ سنگی با موضوع عاشورا،کارشناسی ارشد، دانشگاه شاهد.
افضل طوسی, عفت السادات, مهاجری, & مهدیس. (2021). خوانش بیشمتنی از جایگاه حیوانات در نگارههای نبرد رخش و شیر در قرن دهم هجری. نگارینه هنر اسلامی, 8(21), 36-51.
جباری، فاطمه؛ مراثی، محسن (1392). «مطالعه تطبیقی تصاویر نسخ چاپ سنگی و کاشیهای مصوردوره قاجار»، هنرهای زیبا- هنرهای تجسمی، 18 (1)، 1-14.
چلیپا، کاظم؛ رجبی، علی (1385). حسن اسماعیلزاده نقاش مکتب قهوهخانهای، ترجمة مهدی افشار، تهران: نظر
حسینی، صدیقه؛ حاجیزاده، مهین؛ ولیزاده، حمید (1399). «تراگونگی محتوای رمان فرانکشتاین فیبغداد احمد سعداوی در تطبیق با فرانکشتاین مری شرلی»، ادب عرب، 12 (1)، 23-46.
حسن زاده، حسام؛ نامور مطلق، بهمن (1401). بیشمتنیتِ ژنتی بهمثابۀ رویکردی در خوانش متون تصویری (مطالعۀ موردی: لوگوی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران)، رهپویه هنرهای تجسمی، 5 (1)، 17-25.
سلحشور، فریال؛ کازرونی، جهانگیر (1387). نقاشی پشت شیشه: از مجموعه شخصی جهانگیر کازرونی و فریال سلحشور، تهران: نظر
سیف، هادی (1369). نقاشی قهوهخانه، تهران: موزه رضا عباسی.
شایستهفر، مهناز (1386). «حضور واقعه عاشورا در نقاشی دوران قاجار»، نگره، 5، 5-33.
شایستهفر، مهناز؛ عسگری، فاطمه؛ احمدپناه، سیدابوتراب (1400). «معرفی ویژگیهای طراحی و شخصیتپردازی در نسخه چاپ سنگی مجالس المتقین، مصورشده توسط عبدالجلیل ( تصویرگرناشناس) و تطبیق آن با نمونههای مشابه»، نگره،60، 39-57.
عذاوری، سلیمه (2006)، الرئایه و التاریخ دارسه فی العلاقات النصیه روایه العلامه لبن سالم حمیش، مذکره لنیل درجه الماجستیر فی الادب العربی، الجمهوریة الجزائریة الدیمقراطیة الشعیبیة وزارة التعلیم العالی والبحث العلمی جامع بن یوسف بن خدة-الجزائر-اللغة العربیة وأدبة.
عسگری، فاطمه؛ شایستهفر، مهناز (1400). «روایتگری تصاویر شهادت امام حسین(ع) در نسخههای چاپ سنگی»، پژوهشنامه گرافیک و نقاشی، 4 (7)، 69-87.
کاشفی، حسین (1390). روضهالشهدا، تصحیح حسین ذوالفقاری، تهران: معین.
لعلشاطری، مصطفی؛ وکیلی، هادی؛ ناظمیانفرد، علی (1400). «تأثیر گفتمان بصری در تداوم و تقویت قرائتهای تحریفی از واقعه کربلا (مطالعه موردی تصویرسازی محاربه قاسمبن الحسن(ع) در مراثی دوره قاجار، اثر میرزا علیقلی خویی)»، مجله پژوهشهای تاریخی ایران و اسلام، 15 (28)، 231-261.
مارزلف، اولریش (1400). چاپ مصور، ترجمة محمدجواد احمدینیا، ساری: مان.
نامورمطلق، بهمن (1391). «گونهشناسی بیشمتنی»، پژوهشهای ادبی، 9 (38)، 139-152.
نامورمطلق، بهمن (1386). «ترامتنیت مطالعه روابط یک متن با دیگر متنها». شناخت، 56، 83-98.
نامورمطلق، بهمن (1394). درآمدی بر بینامتنیت نظریهها و کاربردها، تهران: سخن.
نوروزی، نسترن؛ دادور، ابولقاسم (1397). تطبیق زیبایی شناختی دیوارنگاری های مذهبی (واقعه کربلا) بقعه شـاه زید و تکیه معاون الملک در تعامل با تعزیه، نگره، 48، 88، 90 .
References
Alfaro, M. J. M. (1996 December). "Intertextuality: Origins and development of the concept". Atlantis, 268-285.
Allen, Graham, (1385), Intertextuality, translated by: Payam Yazdanjoo, Tehran: Markaz Publication, (Text in Persian).
Asgari, F., & Shayestehfar, M. (2022). The Narration of Images of Husayn Ibn Ali's Martyrdom in Lithographic Versions(Asrar al-Shahadat, Tufan al-Boka, Vasilat al-Nejat). Painting Graphic Research, 4(7), 69-87. doi: 10.22051/pgr.2022.41426.1143 (Text in Persian).
Azavari, Salimeh, (2006), alriwayat waltaarikh dirasat fi alealaqat alnasiyat riwayat alealamat liban salim Hamish, Jamieih Aljazayi (Novel and History, A Study in Textual Relationships, the novel by the scholar Laban Ben Salem Himmish ) , Memoranda of the Master's Degree in Arabic Literature, aljumhuriat aljazayiriat aldiymuqratiat alshueaybiat wizarat altaelim aleali walbahth aleilmii jamie bin yusif bin khidat-aljazayir-allughat alearabiat wa'adabatu.. (Text in Arabic).
Chalipa, Kazem and Rajabi., Ali (2006). Hasan Ismaeelzadeh : coffeehouse school painter,Translated by: Mehdi Afshar, Tehran: Nazar. ( Text in Persian).
Graham, A. (1993). Intertextuality. London & Routledge New York: Routledge.Genette, G. (1997). Palimpsests: Literature in the second degree (Vol. 8). U of Nebraska Press.
Hoseini, S., Hajizadeh, M., & Valizadeh, H. (2020). A Comparative Study of Ahmed Saadawi’s Frankenstein in Baghdad and Mary Shelley’s Frankenstein. Arabic Literature, 12(1), 23-46. doi: 10.22059/jalit.2019.268460.611985 (Text in Persian)
Hassanzadeh, H., & Namvar Motlagh, B. (2023). Genette's Hypertextuality as an approach in visual texts reading (Case study: the logo of Islamic Republic of Iran Airline). Rahpooye Honar-Ha-Ye Tajassomi, 5(1), 17-25. doi: 10.22034/ra.2021.532024.1059 (Text in Persian).
Jabari, F., & Marasy, M. (2013). Comparative Study of Manuscript Images Lithography and Illustrated Tiles in the Qajar Period. Journal of Fine Arts: Visual Arts, 18(1), 1-14. doi: 10.22059/jfava.2013.36280
Kashefi, H., (2018). Rouzah al-Shohada, translated by: Hossein Zulfiqari, Tehran: Moin,(Text in Persian).
Lal Shateri, M., vakili, H., & nazemianfard, A. (2021). The effect of visual discourse on the continuation and strengthening of distorted readings of the Karbala incident (Case study: Illustration of Moharebeh Qasim Ibn Al-Hassan (AS) in the Qajar period, by Mirza Ali Gholi Khoi). Journal of Historical Researches of Iran and Islam, 15(28), 231-262. doi: 10.22111/jhr.2020.35590.2909 (Text in Persian).
Marzolph, Ulrich, (2001), Narrative Illustration in Persian Lithographed Books, translated by:Mohammed Javad Akhmadinia, Sari: Maan. (Text in Persian).
Namvar Motlagh.B. (2013). Hypotextual Genrologie, Literary Research, 9(38),139-153. (Text in Persian).
Namvar Motlagh, B. (2006). Transtextual study, the relationships of a text with other texts. Shinakht, 56, 83-98. (Text in Persian).
Norouzi, N., Dadvar,A.(2018). Comparative Aesthetics of Religious Murals (Karbala Event) in Imamzadeh of Zeyd and Tekyeh of Moaven al-Molk in Interaction with Ta'ziyeh. Negareh Scientific-Research journal, 13( 48), 88- 90(Text in Persian).
Namvar Motlagh, Bahman (2008). An Introduction to Intertextuality. Tehran: sokhan(Text in Persian).
Salahshour,Faryal,. Kazeruni ,Jahanghir (2008).Reverse glass painting Jahangir Kazeruni and Ferial Salahshour's collection, Tehran: Nazar.(Text in Persian).,
Seyf, Hadi. )1990).Coffee -house painting, Tehran: Reza Abbasi Museum.(Text in Persian).
Shayetehfar, M. (2006). "The presence of Ashura event in Qajar era painting", Negreh, 5, 5-33. (Text in Persian).
Shayetehfar, M., Asgari, F., Ahmadpanah,S.A.T(2022) " An Introduction to Design and Characterization Features In The Lithographic Manuscript Of Majalis Al-Muttaqin, Illustrated By Abdul Jalil (Anonymous Illustrator) And Its Adaptation To Similar Works ". Negreh, 60, 39-57. (Text in Persian).
Van Zoonen, L. (2017). Intertextuality. The International Encyclopedia of Media Effects, 1-12.