منابع
- افتخاری یکتا شراره، نصری امیر (۱۳۹۹). نگاه زنانه در پیوند با عناصر تصویری در "طوطی با ظرف میوه و تک چهره زن". هنرهای صناعی اسلامی.; ۴ (۲) :۹۷-۱۰۶
-احسانی، محمدتقی.(1368). جلدها و قلمدان های ایرانی، تهران: امیرکبیر.
-اسکندری، مینا.(1381). نقاشی روغنی( لاکی) پاپیه ماشه، کتاب ماه هنر، 53، 149-150.
برومند، ادیب( عبدالعلی). (1366). هنر قلمدان، تهران: جدید.
-بهنام، پرویز.(1324). صنعت قلمدان سازی، تهران: پیام نو.
-بختیاری، فریبا.(1390). گل و مرغ در هنرهای کاربردی ایران (عصر صفوی متأخر تا دوره قاجار آغازین)، کارشناسی ارشد دانشگاه تربیت مدرس.
-پاکباز، رویین.(1385). نقاشی ایرانی از دیرباز تا امروز، تهران: زرین وسیمین.
- پنجه باشی, الهه. (1398). "مطالعه نقش میرزابابا در دوره قاجار به عنوان هنرمند نقاش باشی ". پژوهش نامه گرافیک و نقاشی, 2(3), 68-84. doi: 10.22051/pgr.2019.21387.1001
-خلیلی، ناصر.(1386). کارهای لاکی، ترجمه: سودابه رفیعی سخایی، تهران: کارنگ.
- دیده ورفومنی، سیدجلال. (1395). مطالعه تطبیقی نقوش قلمدان های روسی و ایرانی به سبک روسی در مجموعه آثار لاکی ناصر خلیلی. دانش هنرهای تجسمی، 4(1)، 1-23.
-دهخدا، علیاکبر.(1377). لغتنامه، تهران: دانشگاه تهران.
-ذابح، ابوالفضل.(1364). هنر قلمدان سازی، مجله موزه ها، 22-31.
-زاهدی سرشت، هانیه.(1391). بررسی تاثیرات فرهنگی و هنری دوره قاجار در ساخت قلمدان های موجود در موزه ملک، کارشناسی ارشد صنایع دستی، دانشگاه هنر تهران.
شهبازی, علی، افشاری، مرتضی. (1399). تحلیل بازنمایی جنگ چالدران در تزئین قلمدان لاکی دوره افشاریه اثر محمدباقر (موجود در موزه ملک تهران با شماره اموال ۱۳۹۳.۰۵.۰۰۰۵۵). جستارهای تاریخی, 11(2), 1-14. doi: 10.30465/hcs.2021.6405
-فریه، ر. دبلیو.(1374). هنرهای ایران، ترجمه: پرویز مرزبان، تهران: فرزان روز.
-فلور، ویلم، چلکووسکی، پیتر، اختیار، مریم.(1381).نقاشی و نقاشان دوره قاجاریه، ترجمه یعقوب آژند، تهران: ایل شاهسون بغدادی.
-کریم زاده تبریزی، محمدعلی.(1379). احوال و آثار نقاشان قدیم ایران و برخی از مشاهیرنگارگر هندو عثمانی، جلدسوم، لندن: مستوفی.
-کن بای، شیلا.(1391). نقاشی ایرانی، ترجمه: مهدی حسینی، تهران: دانشگاه هنر.
- لعل شاطری، مصطفی، جعفری دهکردی، ناهید. (1395). تأثیر فعالیت میسیونرهای مسیحی بر مصورسازی قلمدان های عصر ناصری. نگارینه هنر اسلامی،3(11)،46-61. doi: 10.22077/nia.2016.794
- لعل شاطری، مصطفی، سرافرازی، عباس، وکیلی, هادی. (1395). نفوذ غرب در نقّاشی ایران از ابتدای حکومت قاجار تا پایان عصر ناصری. نشریه پژوهشهای تاریخی ایران و اسلام،10(19), 185-210. doi: 10.22111/jhr.2017.2980
-معین، محمد.(1360). فرهنگ فارسی، ج2، تهران: سرایش.
-معین.محمد.(1338). تحلیل هفت پیکر، تهران: دانشگاه تهران.
-محمودی، فتانه.(1398). تصویرگری آثار نقاشی زیرلاکی (پاپیه ماشه) در دوره قاجار با رویکرد آیکونوگرافی، مطالعات باستان شناسی پارسه، دوره 3، شماره 8، 159-177.
-نادری عالم،علی، چلیپا، کاظم.(1389). بررسی تحول نقاشی به ویژه منظره سازی در قلمدان نگاری دوره صفوی تا اواخر دوره قاجار، نگره، 16، 43-55.
-یاوری، حسین.(1391). سیری در قلمدان های لاکی روغنی ایران، تهران: آذر.
References
- Behnam, Parviz. (1945). Qalmadan Sazi Industry, Tehran: Payam Nou.
- Broumand, Adib (Abdol Ali). (1987). Honar Qalmadan, Tehran: Jadid.
- Bakhtiari, Fariba. (2018). Flowers and chickens in applied arts of Iran (late Safavid era to early Qajar period), Master's degree of Tarbiat Modares University.
- Didevar Fomeni, Seyed Jalal. (2015). A comparative study of Russian and Iranian calligraphy motifs in the Russian style in the collection of Laki Nasser Khalili's works, Knowledge of Visual Arts, 4(1), 1-23.
- Dehkhoda, AliAkbar. (1998). Dictionary, Tehran: University of Tehran.
Eftekhari Yekta S, Nasri A. The Female gaze in proportion to pictorial elements in "A parrot with fruit and a portrait of a girl". JIC 2021; 4 (2) :97-106
- Ehsani, Mohammad Taghi. (1989). Iranian volumes and notebooks, Tehran: Amirkabir.
- Eskandari, Mina. (2008). Oil painting (lacquered) papier-mâché, Mahonar, vol.: 53, pp. 149-150.
- Freye, R. W. (1995). Arts of Iran, translated by: Parviz Marzban, Tehran: Farzan Rooz.
- Fleur, Willem, Chelkovski, Peter, Ekhtiar, Maryam. (1381). Painting and painters of the Qajar period, translated by Yaqoub Azhand, Tehran: Ile Shahsoun Baghdadi.
-Karimzadeh Tabrizi, MohammadAli. (2000). Status and works of old Iranian painters and some famous Indo-Ottoman painters, Volume 3, London: Mostofi.
-Ken Bi, Sheila. (2011). Iranian painting, translated by Mehdi Hosseini, Tehran: Art University.
Khalili,N,D.(1997).Lacquer of the Islamic Lands,part2(Islamic Art), Khalili Collection.Publisher : Khalili Collections (December 1, 1997),ISBN-10 : 1874780633.
-Khalili, Nasser. (2006). Laki's works, translated by Soudabe Rafiei Sakhai, Tehran: Karang.
- Lale Shateri, M., Jafari Dehkordi, N. (2016). Effect of Christian Missionaries Activities on the Paintings of Pen Cases in Naseri Era. Negarineh Islamic Art, 3(11), 46-61. doi: 10.22077/nia.2016.794
- Laal Shateri, Mustafa, Sarafrazi, Abbas, Vakili, Hadi (2017). West's influence on the Iranian painting from the beginning of Qajar rule to the end of Naseri Era. Journal of Historical Researches of Iran and Islam, 10(19), 185-210. doi: 10.22111/jhr.2017.2980
-Moin, Mohammad. (1981). Farhang Farsi, Vol. 2, Tehran: Seraysh.
-Moin.Mohammed.(1959). Analyzing seven figures, Tehran: University of Tehran.
- Mahmoudi, Fataneh. (2018). Illustration of Zirlak painting works (Papier Mache) in the Qajar period with an iconographic approach, Archaeological studies of Parse, Vol.3, No, 8, 159-177.
-Naderi Alam, Ali, Chalipa, Kazem. (2010). Research on the evolution of painting, especially landscape painting in calligraphy from the Safavid period to the end of the Qajar period, Negareh 16, 43-55.
-Pakbaz, Rouyin. (2015). Iranian painting from ancient times to today, Tehran: Zarin & Simin.
- Panjehbashi, Elaheh. (2018). The study of Mirzababa's role as a Bashi painter in the Qajar period, graphic painting research journal, third issue, autumn and winter, pp. 68-84.
- Shahbazi, Ali, Afshari, Morteza. (2019). Analysis of the representation of the Chaldaran war in the decoration of the Afshariya period lacquerware by Mohammad Baqir, Historical Journals, year 11, vol. 2, pp. 1-19.
-Yavari, Hossein. (2012). Siri in Iran's oil-lacquered pencil cases, Tehran: Azar.
- Zabeh, AbulFazl. (1985). The art of portfolio making, Museums Magazine, 6, 22-31.
- Zahedi Sarasht, Haniyeh. (2011). Investigating the cultural and artistic influences of the Qajar period in the making of pencil cases in Malek Museum, Master of Handicrafts, Tehran University of Arts.
URLs
(https://www.the-saleroom.com/en-gb/auction-catalogues/chiswick)