منابع
احمدی، بابک. (1371). از نشانههای تصویری تا متن. چاپ اول. تهران. نشر مرکز.
اشباخ، آخیم، ترابانت، یورگن. (1400). متفکران بزرگ نشانهشناسی. ترجمه مجتبی پُردل. مشهد. انتشارات ترانه.
انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران(1389)، سرو نقرهای ۸9 . تهران: نشر نظر، ص67.
تنهایی، آرش. (1391). طراحان گرافیک ایران (کوروش پارسانژاد). تندیس. شماره 221. 19-18.
پاکزاد، زهرا، فروغی دهنوی، مینا. (1402). «از آنِ خودسازی» در پرترههای گلن براون. پژوهش نامه گرافیک نقاشی. 6 (10).16-28.doi: 10.22051/pgr.2023.42123.1196
پشوتنیزاده، آزاده. (1402). نمادهای پیشااسلامی در فرشهای تصویری پادشاهان ایران. پیکره. .19-36 .12 (34)
doi: 10.22055/pyk.2023.18565
پهلوان، فهیمه. (1384). درآمدی بر تحلیلِ عناصر تصویری در آرم. تهران. دانشگاه هنر.
پهلوان، فهیمه. (1390). ارتباط تصویری از چشمانداز نشانهشناسی. چاپ دوم. تهران. دانشگاه هنر.
چندلر، دانیل. (1394). مبانی نشانهشناسی. ترجمه مهدی پارسا. تهران. سوره مهر.
حکیم، اعظم. (1402). مفصلبندی وجه روایی زبان نوشتاری در گفتمان چندوجهی نقاشی معاصر ایران. پژوهش نامه گرافیک نقاشی
doi: 10.22051/pgr.2023.41492.1162 .66-81 .6 (10).
رضوانیزاده، نفیسه. (1394).
کاربرد نشانهشناسی در روند شکلگیری نشانههای تصویری. پایان نامه کارشناسی ارشد گرافیک. استاد راهنما عفت اسادات افضل طوسی. استاد مشاور
محبوبه مداری محدث. تهران. دانشگاه الزهرا (س).
سجودی، فرزان. (1377). درآمدی بر نشانهشناسی. مجله فارابی. (نظریههای انتقادی). شماره 30.
عسگری، فاطمه. (1399)، واکاوی کارکردهای ارتباطی در تایپوگرافی (اعلانهای اسماءالحسنی در ایران) با رویکرد نظرییاکوبسن. فصلنامه علمی کیمیای هنر. سال نهم. شماره 35. 38-21.
عسگری، فاطمه. (1400)، تبیین نقش پرنده در اعلانهای عاشورایی ایران (دهه٨٠ و٩٠ ش). با رویکرد نظریه یاکوبسن. فصلنامه علمی نگره. شماره 57. 149-131.
کلاهکج، منصور. (۱۴۰۱). تحلیل بسامدی رنگ ایران در پوسترهای گرافیک با موضوع ایران. پیکره. 11 (۲۷). 65-48.
گیرو، پییر. (1973). نشانهشناسی. ترجمه محمد نبوی (1380). چاپ اول. تهران. انتشارات آگاه.
مشکی، ساعد. (۱۳۸۳). طراحان گرافیک ایران ۲. مصطفی اسدالهی. تهران. یساولی.
مهدیزاده، سیدمحمد. (1400). نظریههای رسانه: اندیشههای رایج و دیدگاههای انتقادی. تهران. همشهری.
مهدیزاده، علیرضا. (1395). بررسی کارکردهای گوناگون عکسهای مستند اجتماعی بر اساس کارکردهای زبان (نظریه ارتباطی یاکوبسن). مجله کیمیای هنر. شماره 18. 67-51.
وزیریان، علی. (1397). اولین کتاب سال گرافیک مذهبی. تهران. انتشارات سوره مهر.
یزدانی، علیرضا. (1396). درآمدی بر نشانهشناسی گرافیک معاصر ایران. تهران. مؤسسه فرهنگی پژوهشی چاپ و نشر نظر.
References
Ahmadi, B., (1992). From visual signs to text, (1nd ed), Tehran:Markaz Publication, (Text in Persian).
Asgari ,F , Pourmand, H. (2020). "Analyzing the Communicative Functions in Typography (the Posters of Asma’ol Hosna in Iran) Using Jakobson’s Approach". Kimiya-ye-Honar, 9(35), 21-38. (Text in Persian).
Asgari, F. (2021). explaining the role of the bird in the Ashura announcements of Iran (1980s and 1990s), with the approach of Jacobsen's theory. Negre Scientific Quarterly, 57, 131 - 149. (Text in Persian).
Chandler, Daniel, (2014), Basics of Semiotics, translated by: Mehdi Parsa, (5nd ed), Tehran: Surah Mehr Publication, (Text in Persian).
Eschbach, Acbim, Trabant, Jürgen, (2021), History of semiotics, translated by: Mojtabi Purdel, (1nd ed), Mashhad:Taraneh Publication, (Text in Persian).
Giraud, Pierre, (1973), Semiotics translated by: Mohammad Nabavi, (1nd ed), Tehran:Agah Publications, (Text in Persian).
Hakim Salmani, A. (2023). Articulating the Textual Narrative Mode in the Multimodal Discourse of Contemporary Iranian Painting. Painting Graphic Research, 6(10), 66-81. doi: 10.22051/pgr.2023.41492.1162, (Text in Persian).
HEILBRUNN B. (2001), Le Logo.Paris: PUF.
Iranian Graphic Designers Association, (2010). Collection of works of Silver Cypress book, (89nd ed), Tehran:Nazar Publication, p: 67, (Text in Persian).
Jakobson, Roman. (1960). “linguistics and poetics”. In “style in language”, Edited by Thomas A. Sebeok, 350-375. New York: Willey Publisher.
Kolahkaj, M. (2022). Frequency analysis of Iranian color in graphic posters with the theme of Iran. Paykareh Research in Art and History, 11(27), 48-65, (Text in Persian).
Mahdizadeh, A. (2016). examining the various functions of social documentary photos based on the functions of language(Jacobsen's communication theory), Kimiya-ye-Honar Magazine18, 51-67, (Text in Persian).
Mahdizadeh, M., (2021). Media theories: popular ideas and critical perspectives, Tehran:Hamshahri Publications, (Text in Persian).
Meshki, S., (2013). Graphic Designers of Iran 2, Mostafa Assadollahi, Tehran:Yassavoli Publication, (Text in Persian).
Pahlevan, F., (2004), An introduction to analysis of the visual elements of logo, (2nd ed), Tehran:University of Art Publication, (Text in Persian).
Pahlevan, F., (2018), Visual Communication from Perspective of Semiotics, (2nd ed),Tehran: University of Arts Publication, (Text in Persian).
Pakzad, Z., & Foroughi Dehnavi,, M. (2023). "Appropriation" in Glenn Brown's Portraits. Painting Graphic Research, 6(10), 16-28. doi: 10.22051/pgr.2023.42123.1196, (Text in Persian).
Pashotanizade, A. (2023). Pre-Islamic Symbols in Pictorial Carpets of Iranian Kings. Paykareh, 12(34), 19-36. doi: 10.22055/pyk.2023.18565, (Text in Persian).
Rezvanizadeh, N., (2014), The use of semiotics in the process of formation of pictorial signs, Tehran: University of Alzahra Arts Publication, (Text in Persian).
Sojodi, F. (1998). "An Introduction to Semiotics", Farabi Magazine, (Critical Theories).
Tanhai, A. (2021), "Graphic Designers of Iran (Kourosh Parsanejad)". Tandis, 221, 18-19, (Text in Persian).
Vazirian, A., (2017). The first religious graphics book of the year, Tehran:Surah Mehr Publications, p. 11, (Text in Persian).
Yazdani, A., (2016). Semiotics of Contemporary Iranian Graphics, Tehran:Nazar Publications, (Text in Persian).
URLs
URL1.fa/magazine/note-ghobad-shiva-posters/959. 16.8.2023
URL3.http://www.momayez.ir. 14.8.2023