منابع
قرآن مجید
آذر، اسماعیل. (1395). تحلیلی بر نظریههای بینامتنیت ژنتی. پژوهشهای نقد ادبی و سبک شناسی. 3 .11-31.
آژند، یعقوب. (۱۳95). نگارگری ایران (پژوهشی در تاریخ نقاشی و نگارگری). تهران. سمت.
آفرین، فریده. (1396). خوانش نوفرمالیستی از نگاره دیدار لیلی و مجنون هفت اورنگ ابراهیم میرزا. الهیات هنر. 11. 162–195.
احمدی، محمدصادق؛ مفتاح، احمدرضا. (1392). نماد هفت در قرآن و مکاشفه یوحنا. فصلنامه معرفت ادیان. 4 (4). 37-53.
اخوانی، سعید؛ محمودی، فتانه. (1398). تحلیل مضامین بصری فالنامههای مصور عصر صفوی بر مبنای کاربرد در امر پیشگویی (مطالعهی موردی: نگارههای نسخه فالنامهی فارسی موزه توپقاپی سرای). نگره. 14 (49). 18-37. doi: 10.22070/negareh.2019.956
اعتمادی، الهام. (1398). خوانش آیکونولوژیک مجنون در نگارههای دوران صفویه. هنرهای زیبا - هنرهای تجسمی. 59 . 68- 77. doi: 10.22059/jfava.2018.259859.665966
حسینی، سید حسام الدین. (1393). نقش و جایگاه ملائکه تدبیرگر در عهدین. الهیات تطبیقی. 5 (11). 115-136. dor: 20.1001.1.20089651.1393.5.11.7.4
سگای، ماریرز. (1385). معراج نامه سفر معجزه آسای پیامبر. ترجمهی مهناز شایسته فر. تهران. موسسه مطالعات هنر اسلامی.
ابن بابویه، محمدبنعلی. (۱۴۱۳). من لایحضره الفقیه. تصحیح علی اکبر غفاری. قم. دفتر انتشارات اسلامی.
قاضیزاده، خشایار؛ حاصلی، پرویز. (1398). بیان هنری در نگارههای داستان لیلی و مجنون در خمسه تهماسبی. نگره. 50. 77-90. doi: 10.22070/negareh.2019.998
مراثی، محسن. (1395). تحلیل کاربرد رنگ آبی در تصویر سازی شخصیت مجنون در نگارگری ایرانی دورههای تیموری و صفوی. نگره. 37. 49-61. doi: 10.22070/negareh.2016 .342
محسنی تفتی، اعظم؛ کریمی، علیرضا. (1398). واکاوی نقش فرشته در نقاشیهای معراج حضرت محمد (ص) در دورههای
تیموری و صفوی. پژوهشنامه گرافیک و نقاشی. 2 (3) 203-218. 10.22051/PGR.2019.27959.1048 doi:
نامورمطلق، بهمن. (1386). ترامتنیت مطالعهی روابط یک متن با دیگر متنها. پژوهشنامه علوم انسانی. 56. 83-98.
نظامی، الیاس بن یوسف. (1376). لیلی و مجنون. به کوشش سعید حمیدیان. تهران. قطره.
References
The Holy Quran.
Afarin, Farideh. (2019). A Neo-formalist Reading of Visiting Majnoon to Leili from Haft Awrang of Ibrhim Mirza. Theology of Art, 11, 161-194, (Text in Persian).
Ahmadi, M., Miftah, A. (2012). The symbol of seven in the Qur'an and Revelation of John. Ma`rifat-e Adyan, 4 (4), 37-53, (Text in Persian).
Ajand, Y., (2015). Iranian paintings (Painting history research), (3nd ed), Tehran: Semat, (Text in persian).
Akhavani, S., Mahmoudi, F, (2019). Analyzing the visual themes of Falnama paintings in Safavid era based on the use in prediction (Case study: Persian version of the Topkapi Saray museum Falnama). Negareh, 14 (49), 18-37, (Text in Persian).
Azar, I. (2016). An analysis of genette intertextuality. theories Journal of Literary criticism an stylistics Research, 3, 11-31, (Text in Persian).
Etemadi, E. (2019). An Iconological Reading of “Majnun” in Safavid Illustrations. Fine Arts: Visual Arts. 77, 59-68, (Text in Persian).
Genette, G (1997). Palimpsests: literature in the Second Degree, Translator Channa Newman and Claude Doubinsky. University of Nebraska Press.
Ghazizadeh, KH., Haseli, P. (2019). Artistic Expression in Persian Paintings of the Leili and Majnoon Story in Shah Tahmasp's Quintet Manuscript. Negareh, 50, 76-89, (Text in persian).
Hosseini, S. (2013). The Role and Place of Governing Angels in Bible. Comparative Theology. 5 (11), 115-136, (Text in Persian).
Ibn Babawayh, Mohammad bin Ali, (1992). Man La Yahduruhu al-Faqih, edited by: AliAkbar Ghafari, Qom: Islamic Publications Office, (Text in Persian).
Marasy, M. (2016). The Analysis of Blue Color Usage for Majnun,s Clothing in Persian Painting of Timurid and Safavid Periyods. Negareh, 37, 49-61, (Text in persian).
Milstein, Rachel (2021). Persian Painting: the page and the text as determinants in the construction of pictorial space. Jerusalem Studies in Arabic and Islam. 313-356.
Mohseni Tafti, A., karimi, A. (2020). The Analysis of Angel Motif in the Paintings of Prophet Muhammad’s Ascension During Timurid and Safavid Periods. Graphic Arts & Painting, 2 (3), 203-218, (Text in Persian).
Namvar Motlagh, B. (2007). Transtextuality: Studying the relationships of one text with other texts, Humanities Research, 56, 83-98, (Text in Persian).
Nizami, A. (1997). Layla and Majnun, By Saeed Hamidian, Tehran: Drop, (Text in persian).
Piegay-Gros, Nathalie (2005). Introduction à l'intertextualité. Paris: Dunod.
Saguy, M. R, (2006). The Ascension: The Miraculous Journey of the Prophet, translated by: Mahnaz Shayestehfar, Tehran: Institute of Islamic Art Studies, (Text in Persian).
Samouault, Tiphaine (2005). Intertextuality. Memory of literature. Paris: Armand Colin.
URLs
URL1:https://www.fitzmuseum.cam.ac.uk/gallery/shahnameh/vgallery/section164b4/(access date:2021/05/03).
URL2:https://www.arthermitage.org/The-Khamsa-by-Nizami/Majnun-Taken-by-by-bather-to-The-Ka-bah.htm/ (access date:2021/05/03).