منابع
آذر، اسماعیل. (1395). تحلیلی بر نظریههای بینامتنیت ژنتی. فصلنامه پژوهشهای نقد ادبی و سبکشناسی. شماره 3.
احمدی، بابک. (1380). ساختار و تأویل متن. چاپ هفتم. تهران. مرکز.
اسماعیلپور، ابوالقاسم. (1381). تیرماسیزّه شو (جشن تیرگان) اسطوره ی تیشتر. نشریه علمی نامه انسانشناسی. 77-99.
بختور تاش، نصرتالله. (1386). نشان راز آمیز:گردونه خورشیدیا گردونه مهر. تهران. آرتامیس.
بهداد، حمید، جلالی جعفری، بهنام. (1392). بررسی آرایه خورشید در صنایعدستی و تزیینات معماری یزد. نشریه هنرهای زیبا - هنرهای تجسمی. دوره 18. شماره 2.
پوپ، آرتور. (1388). معماری ایران. مترجم غلامحسین صدری افشار. تهران. اختران.
پرویزی، محمد (1382) تبارشناسی اصطلاح بینامتنیت. دوهفتهنامه تندیس. شماره پانزدهم. تهران.
ﺗﻮدوروف. ﺗﺰوﺗﺎن. (1377). ﻣﻨﻄﻖﮔﻔﺘﮕﻮﻳﻲﻣﻴﺨﺎﺋﻴﻞﺑﺎﺧﺘﻴﻦ. ﺗﺮجمه دارﻳﻮشﻛﺮﻳﻤﻲ. ﺗﻬﺮان. مرکز.
زمرشیدی، زهرا، پورمند، حسنعلی، افهمی، رضا. (1394). بررسی نقش شیر و خورشید در هنر ایران اسلامی (از دوران ایلخانی تا پایان قاجار). پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشکده هنر و معماری. دانشگاه تربیت مدرس. تهران.
زراعتی، حسین، چرخیان ،کاترین، مراد نژاد، حسین. (1394). مطالعه نقوش نمادین خورشید در دنیای باستان. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشکده هنر و معماری. دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز.
شاه پروری، محمدرضا، میرزا امینی، محمدمهدی. (1395). تجلی نقش خورشید خانم در قالی ایران. مجله علمی جلوه هنر. شماره 15. 66-55.
طاهری، فاطمه، کرمانی، زکریایی، شفیعی، مهرنوش، شمیسا، عظیم. (1396). مطالعه نمادهای خورشید در هنر دوره ساسانی در راستای طراحی و ساخت زیورآلات سرامیکی. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه هنر اصفهان.
طاهری، صدرالدین. (1396). نشانهشناسی کهنالگوها. تهران. شورآفرین.
کارپن، پلان. (1363). سفرنامه پلان کارپن. مترجم ولیالله شادان. تهران. یساولی.
کسروی، احمد. (1309). تاریخچه شیر و خورشید. تهران. رشدیه.
کمالی دولتآبادی، رسول. (1396). بازخوانی عرفانی مبانی هنرهای تجسمی. تهران. سوره مهر.
کوپر، جین. (1380). فرهنگ مصور نمادهای سنتی. مترجم ملیحه کرباسیان. تهران. فرشاد.
مهرابی، فاطمه، قانی، افسانه. (1400). خوانش روابط بیشمتنی در قالی ایلام با تکیه بر آرا ژرار ژنت. نشریه علمی پژوهشی هنرهای زیبا – هنرهای تجسمی. دوره 26. شماره 1. 121 – 111.
موسوی نیا، زهره. (1388). دایره نماد دینی در تمدنهای بینالنهرین، ایران، آیین بودائی، هند و چین. کتاب ماه هنر. شماره 131. 108-113.
مهرداد، جواد، روشن، محسن. (1398). الگوهای هندسی معماری ایران و بررسی این الگوها از پیدایش اولین تمدنها تا دوران معاصر. نشریه علمی معماری شناسی. شماره13. 63-53.
محمدی، رامونا. (1387). نقش خورشید در هنرهای اسلامی. مجله علمی نقشمایه. شماره 2. 61-51.
محمدی سیف، معصومه. (1399). نگاره خورشید در هنرهای دستی ایران؛ خاستگاه و جلوه ها. فصلنامه فرهنگ مردم ایران. شماره 62. 41-62.
نامور مطلق، بهمن. (1386). ترامتنیت مطالعه روابط یک متن با دیگر متن ها. پژوهشنامه علوم انسانی. شماره 56. 83-98.
نامور مطلق، بهمن. (1391). گونه شناسی بیشمتنی. فصلنامه پژوهشهای ادبی. سال 9. شماره 38. 152-139.
نامور مطلق، بهمن. (1394). درآمدی بر بینامتنیت: نظریهها و کاربردها. تهران. سخن.
نامور مطلق، بهمن، کنگرانی، منیژه. (1394). فرهنگ مصور نمادهای ایرانی. تهران. شهر.
نامور مطلق، بهمن. (1395). بینامتنیت، از ساختارگرایی تا پسامدرنیسم. تهران. سخن.
نبی زاده، میلاد، اسکندری، ایرج، سامانیان، صمد. (1392). بررسی نماد خورشید در هنرهای تجسمی ایران پیش از اسلام. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشکده هنرهای تجسمی. دانشگاه هنر تهران.
هال، جیمز. (1380). فرهنگ نگارهای نمادها در هنر شرق و غرب. مترجم رقیه بهزادی. تهران. فرهنگ معاصر.
هزاوهای، هادی. (1363). اسلیمی، زبان از یاد رفته. فصلنامه هنر. شماره 6 . 117-90.
یاوری، حسین، باوفا، نسرین. (1391). دایره مقدس: بررسی جایگاه شمسه (نماد خورشید) در ادیان توحیدی اسلام و مسیحیت. تهران. سیمای دانش.
یاوری، حسین. (1395). بررسی نقش و جایگاه خورشید در فرهنگ. هنر و اعتقادات. تهران. بیهق.
References
Ahmadi, B. (2001).The Text Structure and Textural Interpretation, Tehran:Markaz Publishing Center, 7th ed, (Text in Persian).
Azar, E. (2016). An analysis of Genette intertextuality theories, Tehran, Journal of Literary Criticism and Stylistic Research Quarterly, 7 (24): 11-31. https://sanad.iau.ir/Journal/lit/Article/1020623, (Text in Persian).
Ann Michelle, M,. (1999). Exploring the symbolism of Egyptian "New Year's" bottles.Alumni - M.A. in Egyptian Art.The University of Memphis.Institute of Egyptian Art & Archaeology.
Bakhtor Tash, N. (2007(. [Mysterious Sign: the orbit of the sun or the orbit ofMehr], Tehran: Artemis, (Text in Persian).
Behdad, H., &JalaliJafari, B. (2013). Investigation of Sun Array in Yazd Architectural Handicrafts and Decorations. Journal of Fine Arts: Visual Arts, 18(2), 1-17. doi: 10.22059/jfava.2013.36375, (Text in Persian).
Cooper, J. C. (1978). An Illustrated Encyclopedia of Traditional Symbols, Translated by: MalihehKarbasian (2001), Tehran: Farshad Publication, (Text in Persian).
Esmailpour, A. (2002). Tirgan festival and the Myth of Tistrya (Tishtar), Scientific Iranian Journal of Anthropology, pages: 77-99, (Text in Persian).
Fehervari, G,.(2000).
Ceramics of the Islamic World،(I.B.Tauris; Co Ltd، London- New York).
Hall, J. (1994). Illustrated Dictionary of Symbols in Eastern and Western Art, translated by: RoghiehBehzadi (2001), Tehran: FarhangMasazer Publication, (Text in Persian).
Hazaveh, H. (1984). Eslimi (Arabesque), a forgotten Language, Art Quarterly, No. 6, P. 117-90, (Text in Persian).
KamaliDolatabadi, R. (2017). Mystical Reading of the Visual Arts Foundation, Tehran: SoorehMehr Publication, (Text in Persian).
Karpen, P. (1985). Plan Karpen travelogue, translated by ValiullahShadan, Tehran: Yesavali Publication, (Text in Persian).
Kasravi, A. (2011). The History of Linon-Sun Motif, Tehran: Roshdiyeh Publication, (Text in Persian).
Mehrabi, F., & Ghani, A. (2021). Reading hypertextual Relation of Ilam rug by Gerard Genette's Theory. Journal of Fine Arts: Visual Arts, 26(1), 111-121. doi: 10.22059/jfava.2019.290699.666337, (Text in Persian).
Mehrdad, J., Roshan, M. (2019). Geometric patterns of Iranian architecture and review them from the emergence of the first civilizations to the contemporary era, Scientific Journal of Architecture, No. 13, P: 53-63, (Text in Persian).
MohammadiSaif, M. (2020). The sun-motif in Iranian handicrafts; Origins and Effects, Culture of Iranian People Quarterly, No. 62, Pages: 41-62, (Text in Persian).
Mohammadi, R. (2008). The Role of the Sun in Islamic Arts, Naqshmayeh Scientific Journal, 1 (2): 51-60, (Text in Persian).
Moosavinia, Z. (2009). [Circle, asA Religious Symbols in Mesopotamian Civilizations, Persian Culture, Buddhism, India and China], Art Book Journal, No. 131, P. 108-113, (Text in Persian).
Nabizadeh, M., Eskandari, I. Samanian, S. (2013). Reviewing the Sun Symbol in Visual Arts of Pre-Islamic Iran, Master Dissertation, Faculty of Visual Arts, Tehran University of Arts, (Text in Persian).
NamvarMotlagh, B. (2013). Typology of Hypertextuality.Journal of Literary Research Quarterly, 9 (38) Winter, P: 139-152, (Text in Persian).
NamvarMotlagh, B. (2015). An Introduction to Intertextuality: Theories and Applications, Tehran: Sokhan Publication.
NamvarMotlagh, B. (2016). Intertextuality: from structuralism to postmodernism, Tehran: Sokhan publication, (Text in Persian).
NamvarMotlagh, B. (2017). Transtextuality: the study of the textual relationships, Research Journal of Humanities, No. 56, Winter, p. 83-98, (Text in Persian).
NamvarMotlagh, B., Kangarani, M. (2015). An Illustrated Encyclopedia of Iranian Sign & Symbols, Tehran: Shahr Publication, (Text in Persian).
Parvizi, M. (2003). [Reviewing the expression of Intertextuality], Tandis Biweekly Journal, No. 15, Tehran, (Text in Persian).
Pope, A.U (1976). Persian Architecture, Translated by: Gholamhossein Sadri Afshar (2009). Tehran: Akhtaran Publication, (Text in Persian).
shahparvari, M. R., &mirzaamini, M. M. (2016). Manifestation of sun motif in Iranian carpet. Glory of Art (Jelve-y Honar) Alzahra Scientific Quarterly Journal, 8 (1), 55-66. doi: 10.22051/jjh.2016.2403, (Text in Persian).
Shinji ,F, .(1981). Ceramics of Ancient Persia (New York: Weatherhill).
Taheri, F., Kermani, Zakariai, Shafiei, Mehrnoosh, Shamisa, Azim (2016). The study of sun symbols in the art of the Sasanian period in the direction of designing and making ceramic ornaments, Master's Thesis, Isfahan Art University, (Text in Persian).
Taheri, S. (2017). Semiotics of Archetypes (Ancient Patterns), Tehran: ShoorAfarin Publication.
Todorov, T. (1984). Mikhail Bakhtin: The dialogical principle, Translated by Darius Karimi, (2015), Tehran: Markaz Publication, (Text in Persian).
Yavari, H., Bavafa, N. (2013). Sacred Circle: Reviewing the Place of Shamse (Symbol of the Sun) in the Monotheistic Religions of Islam and Christianity, Tehran: SimayeDanesh Publication, (Text in Persian).
Yavari, Hossein (2016). Studying the role and position of the sun in culture, art and beliefs, Tehran: Beyhagh Publication, (Text in Persian).
Zarei, H., Charkhian, Kathrine, Moradnejad, H. (2014). Studying the symbolic motifs of the sun in the ancient world, Master Dissertation, Faculty of Art and Architecture, Islamic Azad University, Central Tehran Branch, (Text in Persian).
Zomorshidi, Z., Pourmand, H., Afhami, R. (2015). ‘Studying the motif of Shiro-Khurshid in the art of Islamic Iran (from the Ilkhanidto the end of Qajar)’, Master dissertation, Department of Art and Architecture, (Text in Persian). TarbiatModares University, Tehran, (Text in Persian).
URLs
URL3: https://www.metmuseum.org/exhibitions/listings/2012/byzantium-and-islam/blog/topical
essays/posts/Sasanians