احمدی نیا، محمدجواد (1393). «نگارههای شاهنامه طهماسبی: از هاروارد تا فرهنگستان هنر»، نقد کتاب هنر،1(2)، 37-54.
برتنس، هانس (1387). مبانی نظریۀ ادبی، ترجمۀ محمدرضا ابوالقاسمی (چاپ دوم)، تهران: ماهی.
حبیبی، علی اصغر؛ مالکی جبلی، فاطمه؛ بهارلو، امیر (1395). «روایت شناسی تطبیقی داستان «فریدون و ضحاک» و «موسی و فرعون»»،
ادبیات تطبیقی، 8(14)، 118-138. Doi:
10.22103/JCL.2016.1487
حسینی شعار، سیده الهه؛ رضایی، صدیقه؛ شهسواری، غلامرضا (1398). «جلوههای ادبیات پایداری در داستان کاوه و ضحاک شاهنامه»،
فصلنامه علمی مطالعات دفاع مقدس، 5 (1)، 9-31.
Doi: 20.1001.1.25883674.1398.5.1.1.3
ربیع زاده، سمیرا و جعفری دهکردی، ناهید (1399). «نشانهشناسی تصویری سه نگاره از نبرد رستم با سهراب در شاهنامه طهماسبی»، پژوهشنامه گرافیک و نقاشی، 3(5)، 77- 90. Doi: 10.22051/PGR.2021.33136.1086
سلیمانی ،کوشکی؛ طاهری صدرالدین؛ صابر، زینب (1398). «تحلیل روایت شناختی نگارة« بر تخت نشستن اسکندر» در شاهنامة بزرگ ایلخانی برپایة الگوی نشانه شناسی اجتماعی تصویر»، روایت شناسی، 2 (6)، 261- 292.
شاد قزوینی، پریسا (1382). «بررسی پالت رنگ در پنج نگاره از نگارههای شاهنامه شاه طهماسب»، جلوه هنر، 3(23)، 23- 14.
شاطری، میترا؛ احمد طجری، پروانه. (1395). «مطالعه تأثیرپذیری نگاره های شاهنامه طهماسبی از تغییر مذهب در دوره صفوی»، نگره، 42، 47-61.
فردوسی، ابوالقاسم (1378). شاهنامة فردوسی، بر اساس چاپ مسکو، مشهد: سخن گستر.
فلاح، غلامعلی؛ افشاری، نرجس.(1395). «تحلیل داستان «رستم و سهراب» بر اساس نظریه ی روایت شناسی کلود برمون»،
پژوهشنامه نقد ادبی و بلاغت، 5(1)، 51- 71. Doi:
10.22059/JLCR.2016.59104
کریم اُف، کریم (1385). سلطان محمد و مکتب او (مکتب تبریز)، تهران: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی.
لطیفیان، نارملا؛ شایسته فر، مهناز (1381). «بررسی ویژگی ها و مطالعه تطبیقی نگاره های ایرانی در دوران تیموری و صفوی (دو شاهنامه بایسنقری- شاه طهماسبی)»، مدرس هنر، 2(1)، 66 -55.
محمدزاده، مهدی؛ ظاهر، عادل (1394). «تأثیر شاهنامه طهماسبی در سنت شاهنامه نگاری عثمانی»،
نگره، 10(34)، 23-35 Doi:
10.22070/NEGAREH.2015.210
محمدی، علی؛ بهرامی پور، نوشین (1390). «تحلیل داستان رستم و سهراب بر اساس نظریه های روایت شناسی»،
ادب پژوهی، 5(15)،141-168. Doi:
20.1001.1.17358027.1390.5.15.4.7
مقنی پور، مجیدرضا؛ چراغی نظر، اکبر (1399). «تحلیل روایت شناختی نگارة «گذر سیاوش از آتش» از شاهنامة شاه طهماسبی برمبنای الگوی پراپ»، پژوهش های ادبیات تطبیقی، 8 (3)، ۱۵۴-۱۸۵.
موسوی لر، اشرف السادات؛ مصباح، گیتا (1390). «تحلیل ساختار روایت در نگاره «مرگ ضحاک» بر اساس الگوی کنشی گریماس»،
نشریه هنرهای زیبا- هنرهای تجسمی، 3(45)، 23-34. Doi:
20.1001.1.22286039.1390.3.45.3.0
References
Ahmadinia, M. (2013). “Tahmasabi's Shahnameh Pantings: From Harvard to Farhangestan-e-Honar”, A Quarterly Book Review, 1(2), 54-37, (Text in Persian).
Barthes, R. (1997). Introduction to the Structural Analysis of Narratives, in Image, Music, Taste, Essays Selected and Translated by Stephen Heath, London: Fontana.
Bertens, H. (2008). Literary Theory the Basics, Translated by Mohammad Reza Abul Qasimi, (2nd ed), Tehran: Mahi, (Text in Persian).
Dickson, M. B., Welch, S. C. (1981). The Houghton Shahnameh, 2 vols. Cambridge, MA: Harvard University Press.
Fallah, Gh., Afshari, N. (2016). “Analysis of “Rustam and Sohrab” Tragedy on the Basis of Bremond’s Narrative Theory”,
Journal of Literary Criticism and Rhetoric, 5(1), 51-71, Doi:
10.22059/JLCR.2016.59104 (Text in Persian).
Ferdowsi, A. (1999). Ferdowsi's Shahnameh, Based on the Moscow Edition, Mashhad: SokhonGostar, (Text in Persian).
Genette, G. (1997). Paratexts: Thresholds of Interpretation. Cambridge: Cambridge University Press.
Habibi, A. A., Maleki Jabali, F., Baharlu, A. (2016). “Comparative Anecdote of “Feraydoon and Zihak” and “Moses and Pharaoh””,
The Journal of Comparative Literature, 8(14), 118-138, Doi:
10.22103/JCL.2016.1487 (Text in Persian).
Hosseini Shoar, S. E., Rezaie, S., Shahsavari, Gh. R. (2019). “Effects of Sustainability Literature in the Story of Kaveh and Zahak Shahnameh”,
Holy Defense Studies, 5(1), 9-31,
Doi: 20.1001.1.25883674.1398.5.1.1.3 (Text in Persian).
Karimov, K. (2006). Sultan Muhammad and His School (School of Tabriz). Tehran: Ministry of Culture and Islamic Guidance, (Text in Persian).
Latifian, N., Shayestehfar, M. (2002). “Investigating the Characteristics and Comparative Study of Iranian Paintings in the Timurid and Safavid Eras (Two Shahnameh Baysangri-Shahtahmasbi) ”, The Modares of Art, 2(1). 55-66, (Text in Persian).
Merriam-Webster (2016). The Merriam-Webster Dictionary. USA: Merriam-Webster.
Moghnipour, M & Cheraghi Nazar, A. (2019). “The Narrative Analysis of the Painting of "Siavash Passage of Fire" from Shah Tahmasebi's Shahnameh, Based on Prop's Pattern”, Comparative Literature Researches, 8 (3), 154-185, (Text in Persian).
Mohammadi, A. & Bahrami Poor, N. (2011). “Analysis of Rostam and Sohrāb in the Light of the Theories on Narrative”,
Adabpazhuhi, 5(15), 141-168, Doi:
20.1001.1.17358027.1390.5.15.4.7 (Text in Persian).
Mohammad-zadeh, M., Zaher, A. (2015). “Tahmasebi Shahnameh Impact in the Tradition of Ottoman Shahnameh journalism”,
Negareh, 10(34), 23-35, Doi:
10.22070/NEGAREH.2015.210, (Text in Persian).
Mousavi Lar, A. S., Mesbah, G. (2011). “Analyzing The Narrative Structure Of “The Death Of Zahhak”; A Persian Painting; According to Greimas’s Actantial Model”,
Honar-Ha-Ye-Ziba Honar-Ha-Ye Tajassomi, 3(45), 23-34 , Doi:
20.1001.1.22286039.1390.3.45.3.0 (Text in Persian).
Rabizadeh, S., Jafari Dehkirdi, N. (2021). “Visual Semiotics of three Paintings of Rostam's Battle with Sohrab in Shahnameh of Shah Tahmasp”, Journals of Graphic Arts & Painting, 3(5), 77-90, Doi: 10.22051/PGR.2021.33136.1086 (Text in Persian).
Shad Qazvini, P. (2003). “An Examination of the Color palette in Five Paintings from Shah Tahmasab's Shahnameh”, Glory of Art, 3(23), 14-23, (Text in Persian).
Shateri, M. & Ahmadtajari, P. (2016). “Study of the Influence of the Safavid Era Religion Conversion on the Paintings of Shahnameh of Shah Tahmasp”, Negareh, 42, 47- 61, (Text in Persian).
Solaymani, M., Tahery, S., Saber, Z. ( 2019). “A Narrative Survey on the Folio of “Alexander on the Throne” in The Great Ilkhanid Shahnama, based on Semiotics Social Pattern of Image, “Iskander's Sitting on the Throne” in Ilkhani's Great Shahnameh based on the Model of Social Semiotics of the Image”, Narrative Studies, 6(2), 261-292, (Text in Persian).