منابع
- السون، متیو اچ؛ هرگنهان، بی. آر. (1383). مقدمهای بر نظریه یادگیری، ترجمه علیاکبر سیف، تهران: دوران.
- بوردل، دیوید؛ کریستین، تامسون (1389). هنر سینما (چاپ هفتم)، ترجمه فتاح محمدی، تهران: مرکز.
- حسنایی، محمدرضا؛ موسوی، سعیدهسادات (1397). «مطالعه نقش داستانهای مصور و انیمیشن در شکلدادن به مفهوم هویت ملی در ژاپن در مقایسهای تطبیقی با ایران»، مطالعات میانرشتهای ارتباطات و رسانه، 2، 64-33.
- حسینی شکیب، ایمان (1379). انیمیشن ژاپنی در برابر انیمیشن آمریکایی «یک مقالة متقاعدکننده». بیداری رویاها، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، 136-129.
- داندیس، دونیس (1384). مبانی سواد بصری (چاپ دوازدهم)، ترجمة مسعود سپهر، تهران: سروش.
- دانشگر، فهیمه؛ طاهری، مینا (1399). «بررسی ترکیببندی در بیلبوردها و عرشههای پل شهری تهران (1396-1394)»، پژوهشنامه گرافیک و نقاشی، 5، 65-53.
- ریو، جان (1389). هنر ژاپن: نگاهی به جزئیات، ترجمة بابک محقق، تهران: فرهنگستان هنر.
- شهرزاد، بنفشه (1398). بررسی تطبیقی مقوله جنگ در آثار هنرمندان نقاشان اروپا و خاورمیانه از سال 2018-1940. پایاننامه کارشناسیارشد، رشته نقاشی، دانشکده هنرهای زیبا، دانشگاه هنر تهران.
کارگران، ابراهیم؛ فرجنژاد ابرقوئی، محمدحسین(1401). جریان مقاومت در انیمیشن و سینمای ژاپن «مطالعه موردی: تحلیل و بررسی انیمیشن مدفن کرمهای شبتاب». مطالعات رسانه ای, 17(1), 62-51.
- علمداری، امیرمسعود (1385). «انیمیشن ژاپن در مقابل آمریکا»، فصلنامه سینمایی فارابی، 62، 77-82.
- فرنیس، مورین (1395). زیبایی شناسی انیمیشن (پویانمایی). ترجمة اردشیر کشاورزی، تهران: دانشگاه صدا و سیما.
- موسوی، وحیدالله (1396). «میزانسن و شخصیتپردازی»، فصلنامه سینمایی فارابی، بنیاد سینمایی فارابی، 80، 171-154.
References
Alamdari, A. (2005). “Japan vs America animation”, Farabi Cinema Foundation, 2 (62), 77-82, (Text in Persian).
Banafsheh, B. (2019). A Comparative Study of the Category of War in the Works of European and Middle Eastern Painters from 1940-2018, Master's thesis. Tehran University of Art. (Text in Persian).
Bordwell, D., (1979). Film Art: An Introduction, (12nd ed), Translated by Fattah Mohannadi, Tehran: Nashre Markaz, (Text in Persian).
Daneshgar, F., Taheri, M. (2020). “A composition survey on urban billboards and bridge decks of Tehran (2015-2017)”, Journals of Graphic Arts & Painting, 1 (5), 53-65, (Text in Persian).
Donis, D. A. (1973). A Primer of Visual Literacy, (12nd ed). Translated by Masoud Sepehr, Tehran: Sorush, (Text in Persian).
Freud, S. (1912). Selected Papers on Hysteria and Other Psychoneuroses. New York: Publishing Company.
Furniss, M. (1998). Animation (Cinematography), (1nd ed). Translated by Ardeshir Keshavarz, Tehran: IRIB University, (Text in Persian).
Hosnaei, M., Mousavi, S. (2018). “The role of visual comic stories and animation in portraying the concept of national identity in Japan in a comparative study with Iran”, Ministry of Science, Research and Technology, 1 (2), 33-64, (Text in Persian).
Hosseini shakib, I. (2000). “Japanese animation vs. American animation “a persuasive essay” awakening dreams”, Institute for the Intellectual Development of Children and Young Adults, 1 (2), 129-136, (Text in Persian).
Olson, M. (1951). An Introduction to Theories of Learning, (8nd ed), Translated by Ali akbar Seif, Tehran: Nashre Doran, (Text in Persian).
Radstone, S. (2003). Regimes of Memory, London: Routledge.
Reeve, J. (2005). Japanese Art in Detail, (1nd ed). Translated by Babak Mohaghegh, Tehran: Iranian Academy of the Arts, (Text in Persian).
Vahid Allah, M. (1997). “Mise-en-scène and characterization”, Farabi Cinema Foundation, 2 (80), 154-171, (Text in Persian).
URLs