منابع
پاکباز، روئین (1395). دایرهالمعارف هنر: نقاشی، پیکرهسازی و هنر گرافیک. تهران: فرهنگ معاصر.
حسنشاهی، فائزه؛ نصری، امیر (1392). «بررسی کارکردهای پرترهنگاری غرب». نقشمایه، 16 (5)، 15-21.
حسنوند، محمدکاظم (1397). «درآمدی بر پستمدرنیسم و تجلی آن در هنرهای تجسمی». مبانی نظری هنرهای تجسمی، 3 (1)، 20-5.
درخشانی، مژده (1398). «جستاری در باب اصالت و از آن خودسازی در آفرینش آثار هنرهای تجسمی». پیکره، 8 (18)، 92-101.
ژیلسن، آنبییر (1388). «تصویر وارونه نظام نیمهنمادی و معنای مکانی؛ فراگفتمان». ترجمه امیر بیگلری. پژوهشنامه فرهنگستان هنر، 3 (12)، 11-95.
شادقزوینی، پریسا (1392). مروری بر تاریخ نقاشی معاصر عرب (از آرنوو تا پستمدرنیسم). تهران: سمت.
شیوا، آیسان؛ حسامی، منصور؛ شاکری، زهرا (1399). «از آن خودسازی هنری و تعیین جایگاه حقوقی پدیدآورنده». کیمیای هنر، 9 (36)، 49-61.
صداقتکیش، آرش (1388). «گلن براون». تندیس، 161، 4-5.
عمیدی، افسانه (1386). «پستمدرن در هنر». رشد آموزش هنر، 12 (5)، 30-33.
فرحبخشپور، حسین؛ شایگانفر، نادر (1397). «بررسی ناپدیدی هنر در عصر فراواقعیت از منظر بودریار با تأکید بر آثار ریچارد پریینس بهمثابه مصادیق آن اندیشه». نشریه هنرهای زیبا- هنرهای تجسمی، 21 (3)، 5-12.
قرهباغی، علیاصغر (1380). تبارشناسی پستمدرنیسم. تهران: دفتر پژوهشهای فرهنگی.
کلهر، مژگان (1395). سیر تحول تاریخ نقاشی چهرهنگاری در نیمه دوم قرن بیستم. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه سوره، تهران.
لوسیاسمیت، ادوارد (1393). مفاهیم و رویکردهادر آخرین جنبشهای هنری قرن بیستم: جهانی شدن و هنر جدید، ترجمه علیرضا سمیعآذر، تهران: نظر.
میرزاییعطاآبادی، مائده (1393). پرترهنگاری در تاریخ هنر. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه الزهرا، تهران.
نظری، پروین (1396). مؤلفههای هنر پستمدرن. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه تبریز. آذربایجان شرقی.
وارد، گلن (1383). پستمدرن، ترجمه قادر فخررنجبری و ابوذر کرمی، تهران: ماهی.
References
Amidi, A. (2007). “Postmodernism in Art”. Growth in Art Education, 12 (5), 30-33, (Text in Persian).
Brown, G. (2009). Gleen Brown: Three Exhibitions, London: Gagosian Gallery, in association with Rizzol International Publications, Inc.
Derakhshani, M. (2020). “Investigation of Originality and “Appropriation” in the Creation of Visual Arts”. Paykareh, 8(18), 89-101. doi: 10.22055/pyk.2020.15615, (Text in Persian).
Farahbakhsh Pour, H., Shaygan Far, N. (2020). “Disappearance of Art in Hyper real Era in Baudrillard’s Perspective with the emphasis on Richard Prince’s Works as the examples of those ideas”. Journal of Fine Arts: Visual Arts, 25 (3), 5-12. doi: 10.22059/jfava.2018.264019.666003, (Text in Persian).
Geslin, A. B. (2009). “Converse Image; Semi-Symbolic System and Place-Bound Meaning: Meta-Discourse.” Translated by Amir Biglari, PazhouheshNameh-e Farhangestan-e Honar, 3 (12), 95-11, (Text in Persian).
Gharebaghi, A. (2001). Genealogy of Postmodernism. Tehran: Cultural Research Office, (Text in Persian).
Hassanshahi, F., Nasri, A. (2013). “Examining the Functions of Western Portrait Painting”. Naqshe-Maye, 16 (5), 15-21, (Text in Persian).
Kalhor, M. (2016). Evolution of Portrait Painting in the Second Half of the Twentieth Century. Master's Thesis. Soreh University. Tehran, (Text in Persian).
Katalin, S. (2010). Glenn Brown- the Painting of Mash-up Culture. Budapest: Ludwig Museum- Museum of Contemporary Art.
Lucie, E. (2014). Movements in Art since 1945: Issues and Concepts. Translated by Alireza Samii-Azar. Tehran: Nazar, (Text in Persian).
Mirzaei-Ataabadi, M. (2014). Portrait Painting in Art History. Master's Thesis. Alzahra University. Tehran,(Text in Persian).
Nazari, P. (2017). Elements of Postmodern Art. Master's Thesis. University of Tabriz. East Azerbaijan, (Text in Persian).
Pakbaz, R. (2016). Encyclopedia of Art: Painting, Sculpture, Graphic Arts, Tehran: Contemporary Culture, (Text in Persian).
Reichelt, V. (2005). Painting's Wrongful Death: The Revivalist Practices of Glenn Brown and Gerhard Richter. PhD thesis, Visual Art, Queensland College of Art, Griffith University South Brisbane.
Reichelt, V. (2005). Painting's Wrongful Death: The Revivalist Practices of Glenn Brown and Gerhard Richter. Queensland College of Art, Griffith University South Brisbane, Australia, Thesis (Professional Doctorate).
Sedaqat Kish, A. (2009). “Glenn Brown”. Tandis, 161, 4-5, (Text in Persian).
Shad Ghazvini, P. (2013). An Overview of Contemporary Arab Painting History (From Arnaud to Postmodernism). Tehran: SAMT, (Text in Persian).
Shiva, A., Hassami, M., Shakeri, Z. (2020). “Appropriation Art and Recognition of the Legal Status of the Autho”. Kimia-ye-Honar, 9(36), 49-61, (Text in Persian).
Ward, G. (2004). Postmodernism. Translated by Ghader Fakhrranjbari and Abouzar Karami. Tehran: Mahi, (Text in Persian).
URLs
URL2: https://en.wikipedia.org/wiki/Cornelis_van_der_Geest (6 August 2023)
URL3:https://en.wikipedia.org/wiki/Skull_of_a_Skeleton_with_Burning_Cigarette (6 August 2023)
URL4: https://glennbrown.co.uk/artworks (6 August 2023)
URL5: https://www.wikiart.org/en/rembrandt/bust-of-a-laughingyoung-man (6 August 2023).