منابع
احمدی، بابک (1383). حقیقت و زیبایی: درسهای فلسفة هنر، چاپ هشتم، تهران: نشر مرکز.
احمدى، بابک (1370). ساختار و تأویل متن، تهران: نشر مرکز.
احمدى، بابک (1374). حقیقت و زیبایی: درس های فلسفه هنر، تهران: نشر مرکز.
آرچر، مایکل (1398). هنر بعد از 1960، ترجمه کتایون یوسفی، چاپ ششم، تهران: انتشارات حرفه هنرمند.
_آریانپور، امیر حسین (1394). اجمالی از تحقیق دربارة (جامعه شناسی هنر)، تهران: دانشکده هنرهای زیبا.
اسکروتون، راجر (1386). عکاسی و بازنمایی، ترجمه بابک محقق، تهران: فرهنگستان هنر.
آدامز، لوری (1393). روش شناسی هنر، ترجمه علی معصومی، چاپ سوم، تهران: موسسه فرهنگی پژوهشی چاپ و نشر نظر.
برت، آر، ال (1398). تخیل. ترجمه مسعود جعفری، چاپ دوم، تهران: نشر مرکز.
جانسون، هرست ولدمر؛ جنسن، آنتونی اف (1381). پست- مدرنیسم: هنر پست- مدرن، ترجمه مجید گودرزی، تهران: نشر عصر هنر.
چندلر، دانیال (1387). مبانی نشانه شناسی، ترجمه مهدی پارسا، چاپ دوم، تهران: انتشارات سوره مهر.
خیری، محمد (1389). اقتباس برای فیلمنامه (پژوهشی در زمینة اقتباس از آثار ادبی برای نگارش)، چاپ سوم، تهران: نشر سروش.
ژیژک، اسلاوی (1384). گزیده مقالات: نظریه، سیاست، دین، گزینش و ویرایش، مراد فرهاد پور، مازیار اسلامی و امید مهرگان، تهران: انتشارات گام نو.
سارکوفسکی، جان (1382). نگاهی به عکس ها، ترجمه فرشید آذرنگ، تهران: سمت
سجودی، فرزان (1392). مقالات اولین هم اندیشی نشانه شناسی هنر: نشانه شناسی لایه ای و کاربرد آن در تحلیل متن هنری، چاپ دوم، تهران: فرهگستان هنر.
سمیعآذر، علیرضا (1391). انقلاب مفهومی: تاریخ هنر معاصر جهان، تهران: نظر.
سونسون، گوران (1387). نشانه شناسی عکاسی، ترجمه: مهدی مقیم نژاد، تهران: نشر علم.
گیدنز، آنتونی؛ بردسال، کارل، (1393). جامعهشناسی، چاپ بیستونهم، ترجمه حسن چاوشیان، تهران: نی
کهون، لارنس (1391). از مدرنیسم تا پست مدرنیسم. ترجمه عبدالکریم رشیدیان، چاپ نهم، تهران: نشر نی.
گراندبرگ، اندی (1392). بحران واقعیت: در باب عکاسی معاصر، ترجمه مسعود ابراهیمی مقدم و مریم لدنی، چاپ دوم، تهران: موسسه تألیف، ترجمه و نشر آثار هنری فرهنگستان هنر (متن).
لچت، جان (1383). پنجاه متفکر بزرگ معاصر، ترجمه محسن حکیمی، چاپ سوم، تهران: انتشارات خجسته.
لینتون، نوربرت (1383). هنر مدرن. ترجمه علی رامین، چاپ دوم، تهران: نشر نی.
مارزونا، دانیل (1390). هنر مفهومی. ترجمه منصوره عبادی، تهران: نشر نظر.
مکاریک، ایرنا ریما (1384). دانشنامه نظریه های ادبی معاصر. ترجمه مهران مهاجر و محمد نبوی، تهران: آگه.
ویلکینسون، رابرت (1388). هنر، بیان، احساس. ترجمه امیر مازیار، چاپ دوم، تهران: آثار هنری متن
References
_ Adams, L., (2013). “Art Methodology”. Translate by Ali Masoumi, Tehran: Nazar. (Text in persion).
_Ahmadi, B.,(1993). “Truth and Beauty”. Tehran: Center. (Text in persion).
_Ahmadi, B., (2005). “The text-Structure and textual interpretation”. Tehran: Center. (Text in persion).
_Anthony F, J., (1913). “History oF Art”. Tehran: Time of Art. (Text in persion).
_ Archer, M., (2020). “Art after 1960”. Tehran: Herfeh: Honarmand. (Text in persion).
_Arianpour, A.( 2012). “Sociology of Art”. Tehran: Gostareh. (Text in persion).
_Scruton, R., (2008). “Photography and representation”, Translate by Babak Mhaghegh, Thehran: Art Academy. (Text in persion).
_Barret, R.L., (2020). “Fancy and imagination”, Tehran: center. (Text in persion).
_Cahoone, L.E., (2013), “From modernism to post modernism”: an anthology, translated by: Abdolkarim Rashdian, Tehran: Ney. (Text in persion).
-Chandler, D. (2001). Semiotics (The Basic), USA & Canada: Routledge.
_Dewey, J., (1958). “Art as Experience”, New Yourk, Capricon Books, G. P. Putnam’s Sons.
_Giddens, A., (2002). “Sociology”. Tehran: Ney. (Text in persion).
_ Grundberg, A., (2014), “Crisis of the real: writings on photography since 1974”, translated by: Masoud Ebrahimi Mogadam & Maryam Ladoni, Tehran; Art Academy. (Text in persion).
_Kheiri, M., (2011), “Adaptation for the Screenplay”. Tehran: Soroush. (Text in persion).
_Lechte, J., (2003). “Fifty key contemporary thinkers”. Tehran: Kkojasteh. (Text in persion)._Lynton, N., (2005), “The story of Modern art”, translated by: Ali Ramin, Tehran: Ney. (Text in persion).
_Makaryk, I, R., (2015), “Encyclopedia of Contemporary Litrary Theory”, translated by: Mehran Mohajer and Mohammad Nabavi, Tehran: Agah. . (Text in persion).
_Marzane, D., (2002), “Conceotual art”, translated by: Fatemeh Ebadi, Tehran: Nazar. (Text in persion)
_Marzona, D., (2005). Conceptual Art, Cologne: Taschen.
_Pierce, C., (1931-58). Collected Writings, In Charles Hartshorne, Paul Weiss and Aurthur w Burks (Eds.), Cambridge: Harvard University Press.
_Sarukhani, B., (2015), “Reaserch Methods in Social Sciences”, Volum 1, Tehran: Institude of
Shklovsky, V. (1965). “Art as Technique.” In Lee T. Lemon and Marion J. Reis (Eds.), Russian Formalist Criticism: Four Essays (pp. 3-25), Lincoln: University of Nebraska.
_Sonesson, G., (2008). “Semiotics of Photography”. Teran: Science. (Text in persion).
_Sojoudi, F., (2011). “Semiotics of Art. Tehran”: Academy of Art. (Text in persion).
_Strazny, P., (2005). Encyclopedia of linguistics, Vol (1), Fitzroy Dearborn, New York & Oxon: Taylor and Francis Group.
_Wilkinson, R., (2008), “Art,Emotion & Expression”, Tehran: Academy of Art. (Text in persion).
_Zizek, S., (2006), “Selected Articles”: Theory, Politics, Religion, Tehran: New Step. . (Text in persion).
URLs: