تاثیرات هربرت ماتر بر پوسترهای مکتب سوئیس از منظر کاربرد عکاسی

نوع مقاله : مقاله پژوهشی

نویسنده

دانشکده هنر دانشگاه الزهرا.تهران.ایران

10.22051/pgr.2024.44097.1210

چکیده

فتومونتاژ در امر تبلیغات مهم قلمداد می‌شد زیرا ایجاد ارتباط به وسیله‌ی عکس می‌توانست بسیار پرارزش باشد و باعث تقویت آن گردد. هربرت ماتر عکاس و طراح سوئیسی شیوه‌های تازه جنبش مدرن را در سازمانبندی بصری و فناوری‌های کلاژ و مونتاژ کاملا دریافت و این ادراک را در طراحی گرافیک مکتب سوئیس به کار بست. پوسترهای او با استفاده از مونتاژ، تغییرات خلاق در اندازه و تلفیق موثر حروف نگاری و تصویر ساخته شد. تصاویر عکاسی به نمادهای تصویری خارج از روابط معمولشان بدل گردید و در نسبتی جدید ترکیب شد.
فرضیه اصلی این است که احتمال می‌رود نقش عکاسی همچون پیام‌رسان گرافیکی توسط هربرت ماتر در پوسترهای مکتب بین‌المللی سوئیس گسترده شد و فرضیه فرعی این‌که، طراحان این مکتب ازعکس به عنوان یک ابزار تبلیغاتی درآثارشان استفاده نمی‌کردند.
هدف این پژوهش بررسی تاثیرات هربرت ماتر بر پوسترسازی مکتب بین‌المللی سوئیس و همچنین بررسی کاربرد عکس در پوسترهای این مکتب است.
روش تحقیق به صورت توصیفی- تحلیلی و گردآوری اطلاعات به شیوه اسنادی و ثبت اطلاعات بصری به شیوه مشاهده است.
طبق نتایج چنین انبساط می‌شود که میزان تاثیرپذیری دیگر طراحان مکتب سوئیس از هربرت ماتر به این ترتیب است که 80% از آثار مورد بررسی از تاثیرپذیری زیاد از هربرت ماتر برخوردارند. بنابراین نقش عکاسی همچون ابزار پیام رسانی گرافیکی توسط هربرت ماتر عکاس و طراح سوئیسی گسترده شد و تمام طراحان مکتب بین‌المللی سوئیس از عکس به عنوان یک ابزار تبلیغاتی استفاده نمی‌کردند، بلکه از عکس به عنوان نماد یا جلوه‌های تاثیرگذار و پیام‌رسان در آثارشان استفاده می‌کردند.

کلیدواژه‌ها

موضوعات


عنوان مقاله [English]

The Impact of Herbert Matter on Swiss Style Posters from The Perspective of Photography Usage

نویسنده [English]

  • bahareh babaei
faculty of art. alzahra university. tehran
چکیده [English]

Photomontage was considered important in advertising because creating communication through photo could be very valuable and strengthen it. Herbert Matter, a Swiss photographer and designer, fully understood the new methods of the modern movement in visual organization and collage and montage technologies and applied this understanding photography and graphic design of the Swiss international style. His posters using montage, creative changes in size, and effective combination of typography and imagery were made. Photographic images become pictorial symbols out of their usual communications and were combined in a new ratio.
The main hypothesis is that it is possible that the role of photography as a graphic messenger was expanded by Herbert Matter in the posters of the Swiss international style and the sub-hypothesis that the designers of this style didn’t use photos as an advertising tool in their artworks.
The purpose of this research is to investigate the effects of Herbert Matter on the poster making of the Swiss international style and also to investigate the use of photographs in the posters of this style.
The research method is descriptive-analytical and data collection is done by library method and using documentary and the recorded visual information is observed.
According to the results, it can be said that other Swiss style designers are influenced by Herbert Matter is such a way that 80% of the examined works are highly influenced by Herbert Matter.
Based on this, the role of photography as a graphic massaging tool was expanded by Herbert Matter, a Swiss photographer and designer, and all the designers of the Swiss international style did not use photography as an advertising tool, but rather as a symbol or impactful and messenger effects in their works.

کلیدواژه‌ها [English]

  • Herbert Matter
  • Photographic
  • Poster
  • Swiss Style