آزبورن، پیتر (1390)، هنر مفهومی. ترجمه نغمه رحمانی. تهران: نشر مرکب سپید. چاپ اول.
ابوالقاسمی، محمدرضا (1385). «نقاشی مدرنیست». نشریه هنرهای تجسمی. شماره 24.
اسکندری، ایرج (1379)، «بررسی گرایشهای سنتی در نقاشی معاصر ایران». هنرنامه. شماره 9: صص27-43.
افسریان، ایمان (1393)، «دانستن درمان است». چیدمان. سال سوم. شماره 6: صص 17- 22.
پازوکی، شهرام (1381)، «تأثیر تفکر دکارت در ظهور نظریات جدید هنری»، فصلنامه فرهنگستان هنر. صص 103ـ 104.
پاکباز، روئین (1387)، دایرهالمعارف هنر، تهران: فرهنگ معاصر. چاپ نهم.
جمالی، مریم (1392)، «تأثیرِ نقد قوه بر نظریه فرمالیسم کلمنت گرینبرگ». نامه هنرهای تجسمی و کاربردی. بهار و تابستان 1392. شماره 6.
جنکس، چارلز (1379)، پست مدرنیسم چیست.ترجمه فرهاد مرتضایی. مشهد: انتشارات هنرسرای کلهر.
خلیلی، مریم (1385)، «جنبش هنر مدرن ایران». مطالعات هنرهای تجسمی. شماره 24: صص10- 13.
سیدحسینی، رضا (1376)، مکتبهای ادبی جلد اول، تهران: انتشارات نگاه، چاپ دهم.
ضیاءپور، جلیل (1327)، «لغو نظریههای مکاتب گذشته و معاصر از پریمیتیف تا سوررئالیسم». نشریه کویر. تهران: انتشارات مجله کویر.
قرهباغی، علیاصغر (1381)، «انسانزداییهای بینالی». نشریه گلستانه. شماره 41.
کارول، نوئل (1382)، «رسانه هنر: اختصاصیبودن رسانهها در هنرها». مترجم فرهاد ساسانی. بیناب. شماره 2: صص 172- 191.
گرابار، اُلگ (1387)، «تأملی در هنر قاجاری و اهمیت آن». ترجمه ولیالله کاووسی. گلستان هنر. شماره 14: صص 95 - 98.
گودرزی، مرتضی(دیباج) (1389)، «هنر قهرمان شریفی ندارد»، پایگاه اینترنتی نشریه هنر اسلامی:( http://www.islamicartz.com)
گودرزی، مصطفی (1377)، «درآمدی بر نقاشی معاصر ایران». مجله هنرهای تجسمی. شماره 2: صص 58 - 69.
Abul Ghasemi, M (2006), Modernist Painting, Visual Arts magazine, No. 24: 35-40.
Afsarian, I (2015), Knowing Is the Cure, Chideman Magazine, Third Year, No. 6: 17-22.
Carroll, N (1995), The Specificity of Media in the Arts, The Journal of Aesthetic Education, Vol. 19, No. 4: 191-172.
Eskandari, I (2001), A Study of Traditional Trends in Contemporary Iranian Painting, Honarnameh magazine, No. 9: 27-43.
Fenton, T (1994), The Man Who Loved Pictures, Sharecom, sharecom pub.
Goodarzi, M (1999), Introduction to Contemporary Painting of Iran, Visual Arts Magazine, No. 2: 58-69.
Grabar, O (2009), Reflections on Qajar Art and Its Significance, Translated by Vali o Allah Kavousi, Golestan e Honar, No. 14: 95-98.
Greenberg, C (1955), Autobiographical Statement, Twentieth Century Authors (first supplement), New York: The H. W. Wilson Company, Reprinted in Selected Essays, Vol. 3.
Greenberg, C (1968), Avant-garde Attitudes: New Art in the Sixties, John Power lecture in contemporary art, Australia: Power Institute of Fine Arts, University of Sydney.
Greenberg, C (1980), Modern And Postmodern, Arts Magazine, Sydney, Australia, No.54: 64-66.
Greenberg, C (1961), Modernist painting, Arts Yearbook, No.4.
Jamali, M (2014), The Effect of Fiscal Criticism on the Clemente Greenberg Formalism Theory, Journal of Visual & Applied Arts, spring and summer, No. 6: Pages 24-28.
Jencks, C (2001), What is Postmodernism?, Translated by Farhad Mortazai, Mashhad: Honar Saraye Kalhor Publishing.
Khalili, M (2007), Modern Art Movement of Iran, Journal of Visual Arts Studies, No. 24: 10-13.
Osborne, P (2005), Conceptual Art, Translated by Naghmeh Rahmani, Tehran: Morakab Honar Publisher.
Pakbaz, R (2008), Encyclopedia of Art, (9end ed), Tehran: Contemporary Culture.
Pazoki, S (2012), The Effect of Descartes Thinking in the Emergence of New Artistic Ideas, Journal of Farhangestan Honar. Pages: 103- 104.
Qarabaghi, A (2003), Biennial’s dehumanization, Golestaneh Magazine. No. 41: 14-25.
Seyed Hossein, R (1998), Literary Schools, Tehran: Negah Publication, Vol. 1.
Ziapour, J (1949), The Abolition of Theories of Past and Contemporary Styles, from Primitivism to Surrealism, Kavir Journal, No.1: 1-30.
Goodarzi, Morteza (2010), Art does not have a hero, the website of the Islamic Art magazine: http://www.islamicartz.com (2018.11.16).
Jonathan, Jones (2011), Clement Greenberg: the Art Critic Who Refuses to Flat Line, The guardian newspaper. www.theguardian.com/artanddesign/jonathanjonesblog/2011/mar/11 (2018.12.23).