نمایه کلیدواژه ها

آ

  • آبتنی شیرین مطالعۀ بیش‌‌متنی نگاره‌‌های «آبتنی شیرین» در نگارگری ایرانی و نقاشی معاصر «خسرو و شیرین» بر مبنای آرای ژرار ژنت [دوره 3، شماره 5، 1399، صفحه 38-52]

ا

  • احمد نیریزی مطالعه تطبیقی قابلیت خواندن خط نسخ در کتابت آثار یاقوت مستعصمی و احمد نیریزی [دوره 3، شماره 4، 1399، صفحه 134-138]
  • الحشایش آستان قدس (قرن 6) مطالعۀ تأثیرات صوری نسخۀ الحشایش موجود در آستان قدس ( قرن 6) بر تصویرسازی نسخه‌های الحشایش مربوط‌به دورۀ صفوی [دوره 3، شماره 5، 1399، صفحه 182-198]
  • الهه باروری تحلیل ساختار بصری الهه باروری و مضامین وابسته به آن در ایران باستان [دوره 3، شماره 4، 1399، صفحه 4-18]

ب

  • باختین پیامدپژوهی هنر مشارکتی با تأکید بر آرای باختین [دوره 3، شماره 5، 1399، صفحه 108-116]
  • بازگشت تجلی کهن‌الگوی قهرمان در نگارۀ جام زرین حسنلو (عصر آهن) براساس رویکرد جوزف کمبل [دوره 3، شماره 5، 1399، صفحه 128-140]
  • باغ فین مطالعۀ درون‌مایۀ دیوارنگاره‌های کوشک باغ فین کاشان در دورۀ قاجار [دوره 3، شماره 5، 1399، صفحه 19-37]
  • بافت‌گرایی ارزش‌گذاری آثار هنرهای تجسمی بر مبنای نظریهِ روش تلفیقی نلسون گودمن [دوره 3، شماره 4، 1399، صفحه 98-109]
  • بیش‌‌متنیت مطالعۀ بیش‌‌متنی نگاره‌‌های «آبتنی شیرین» در نگارگری ایرانی و نقاشی معاصر «خسرو و شیرین» بر مبنای آرای ژرار ژنت [دوره 3، شماره 5، 1399، صفحه 38-52]
  • بیلبورد بررسی ترکیب‌بندی در بیلبوردها و عرشه‌های پلِ شهری تهران (1396-1394) [دوره 3، شماره 5، 1399، صفحه 53-65]

پ

  • پادشاهی جمشید مطالعۀ تحلیلی انواع صناعات و مشاغل در نگارۀ پادشاهی جمشید در شاهنامۀ بایسنقری [دوره 3، شماره 5، 1399، صفحه 66-76]
  • پوستر تاثیرات استفاده از نظام شبکه‌ای جوزف مولر بروکمان بر پوسترهای مکتب سوئیس [دوره 3، شماره 4، 1399، صفحه 19-30]

ت

  • تبلیغات شهری تهران بررسی ترکیب‌بندی در بیلبوردها و عرشه‌های پلِ شهری تهران (1396-1394) [دوره 3، شماره 5، 1399، صفحه 53-65]
  • تجدد بررسی تحول کارکرد پیکرنگاری در دورۀ دوم قاجار و پیامدهای گفتمانی آن [دوره 3، شماره 5، 1399، صفحه 117-127]
  • تحلیل گفتمان بررسی تحول کارکرد پیکرنگاری در دورۀ دوم قاجار و پیامدهای گفتمانی آن [دوره 3، شماره 5، 1399، صفحه 117-127]
  • تراوستیسمان مطالعۀ بیش‌‌متنی نگاره‌‌های «آبتنی شیرین» در نگارگری ایرانی و نقاشی معاصر «خسرو و شیرین» بر مبنای آرای ژرار ژنت [دوره 3، شماره 5، 1399، صفحه 38-52]
  • ترکیب‌بندی تجسم بررسی ترکیب‌بندی در بیلبوردها و عرشه‌های پلِ شهری تهران (1396-1394) [دوره 3، شماره 5، 1399، صفحه 53-65]
  • تشرف تجلی کهن‌الگوی قهرمان در نگارۀ جام زرین حسنلو (عصر آهن) براساس رویکرد جوزف کمبل [دوره 3، شماره 5، 1399، صفحه 128-140]
  • تصویرسازی علمی مطالعۀ تأثیرات صوری نسخۀ الحشایش موجود در آستان قدس ( قرن 6) بر تصویرسازی نسخه‌های الحشایش مربوط‌به دورۀ صفوی [دوره 3، شماره 5، 1399، صفحه 182-198]

ج

  • جامعه شناسی هنر تاثیرپذیری مخاطب از جامعه در ادراک آثار هنری تعاملی با تکیه بر نظریه وندی گریزوولد [دوره 3، شماره 4، 1399، صفحه 86-97]
  • جوزف کمبل تجلی کهن‌الگوی قهرمان در نگارۀ جام زرین حسنلو (عصر آهن) براساس رویکرد جوزف کمبل [دوره 3، شماره 5، 1399، صفحه 128-140]

چ

  • چند صدایی پیامدپژوهی هنر مشارکتی با تأکید بر آرای باختین [دوره 3، شماره 5، 1399، صفحه 108-116]
  • چهره‏نگاری بررسی تحول کارکرد پیکرنگاری در دورۀ دوم قاجار و پیامدهای گفتمانی آن [دوره 3، شماره 5، 1399، صفحه 117-127]

ح

  • حمام گلزار مطالعه تطبیقی شیوه‌ کاشی‌نگاری و کاشی‌سازی توسط مشهدی یوسف و محمد پور یوسف در دو حمام حاجی و گلزار رشت [دوره 3، شماره 4، 1399، صفحه 46-56]
  • حمام گنجعلی‌خان کرمان و مهدی‌قلی بیگ مشهد تحلیل صوری و محتوایی نقاشی‌های دیواری حمام‌های گنجعلی‌خان کرمان و مهدی‌قلی بیگ مشهد [دوره 3، شماره 5، 1399، صفحه 141-163]

خ

  • خانه بروجردی‎ها مطالعه تصویر در دیوارنگاره‌های خانه بروجردی‌های کاشان در دوره قاجار [دوره 3، شماره 4، 1399، صفحه 31-45]
  • خانه‎های قاجاری مطالعه تصویر در دیوارنگاره‌های خانه بروجردی‌های کاشان در دوره قاجار [دوره 3، شماره 4، 1399، صفحه 31-45]
  • خط نسخ مطالعه تطبیقی قابلیت خواندن خط نسخ در کتابت آثار یاقوت مستعصمی و احمد نیریزی [دوره 3، شماره 4، 1399، صفحه 134-138]
  • خوشنویسی مطالعه تطبیقی قابلیت خواندن خط نسخ در کتابت آثار یاقوت مستعصمی و احمد نیریزی [دوره 3، شماره 4، 1399، صفحه 134-138]

د

  • درون‌مایه مطالعۀ درون‌مایۀ دیوارنگاره‌های کوشک باغ فین کاشان در دورۀ قاجار [دوره 3، شماره 5، 1399، صفحه 19-37]
  • دورۀ قاجار مطالعۀ درون‌مایۀ دیوارنگاره‌های کوشک باغ فین کاشان در دورۀ قاجار [دوره 3، شماره 5، 1399، صفحه 19-37]
  • دیوارنگاره مطالعه تصویر در دیوارنگاره‌های خانه بروجردی‌های کاشان در دوره قاجار [دوره 3، شماره 4، 1399، صفحه 31-45]
  • دیوارنگاری مطالعۀ درون‌مایۀ دیوارنگاره‌های کوشک باغ فین کاشان در دورۀ قاجار [دوره 3، شماره 5، 1399، صفحه 19-37]
  • دیوسکوریدس مطالعۀ تأثیرات صوری نسخۀ الحشایش موجود در آستان قدس ( قرن 6) بر تصویرسازی نسخه‌های الحشایش مربوط‌به دورۀ صفوی [دوره 3، شماره 5، 1399، صفحه 182-198]

ر

  • رکنی حائری‌زاده مطالعۀ بیش‌‌متنی نگاره‌‌های «آبتنی شیرین» در نگارگری ایرانی و نقاشی معاصر «خسرو و شیرین» بر مبنای آرای ژرار ژنت [دوره 3، شماره 5، 1399، صفحه 38-52]
  • روشِ تلفیقی ارزش‌گذاری آثار هنرهای تجسمی بر مبنای نظریهِ روش تلفیقی نلسون گودمن [دوره 3، شماره 4، 1399، صفحه 98-109]
  • رولان بارت تحلیل نشانه‌شناختی نقاشی‌های واحد خاکدان بر اساس آرای پساساختارگرایانه‌ رولان بارت [دوره 3، شماره 4، 1399، صفحه 57-73]

ز

  • زبان و ادبیات فارسی اسلوب کنایی و اشکال کاربست آن در نقاشی‌ ایرانی [دوره 3، شماره 4، 1399، صفحه 74-85]

ژ

  • ژرار ژنت مطالعۀ بیش‌‌متنی نگاره‌‌های «آبتنی شیرین» در نگارگری ایرانی و نقاشی معاصر «خسرو و شیرین» بر مبنای آرای ژرار ژنت [دوره 3، شماره 5، 1399، صفحه 38-52]

س

  • ساختار بصری تحلیل ساختار بصری الهه باروری و مضامین وابسته به آن در ایران باستان [دوره 3، شماره 4، 1399، صفحه 4-18]
  • سفر قهرمان تجلی کهن‌الگوی قهرمان در نگارۀ جام زرین حسنلو (عصر آهن) براساس رویکرد جوزف کمبل [دوره 3، شماره 5، 1399، صفحه 128-140]
  • سنت‌های نگارگری مقایسۀ شیوه‌های کاربست سنت‌های تصویری نگارگری در آثار نقاشان زن معاصر در ایران و افغانستان [دوره 3، شماره 5، 1399، صفحه 91-107]

ش

  • شاهنامۀ بایسنقری مطالعۀ تحلیلی انواع صناعات و مشاغل در نگارۀ پادشاهی جمشید در شاهنامۀ بایسنقری [دوره 3، شماره 5، 1399، صفحه 66-76]
  • شاهنامۀ داوری بازنمایی مضمون کارزار در چند نگارۀ رزمی از دو شاهنامۀ قاجاری (داوری و عمادالکتاب) [دوره 3، شماره 5، 1399، صفحه 164-181]
  • شاهنامۀ طهماسبی نشانه‌شناسی تصویری سه نگاره از نبرد رستم با سهراب در شاهنامۀ طهماسبی [دوره 3، شماره 5، 1399، صفحه 77-90]
  • شاهنامۀ عمادالکتاب بازنمایی مضمون کارزار در چند نگارۀ رزمی از دو شاهنامۀ قاجاری (داوری و عمادالکتاب) [دوره 3، شماره 5، 1399، صفحه 164-181]

ص

  • صناعات مطالعۀ تحلیلی انواع صناعات و مشاغل در نگارۀ پادشاهی جمشید در شاهنامۀ بایسنقری [دوره 3، شماره 5، 1399، صفحه 66-76]
  • صور خیال اسلوب کنایی و اشکال کاربست آن در نقاشی‌ ایرانی [دوره 3، شماره 4، 1399، صفحه 74-85]

ع

  • عرشۀ پل بررسی ترکیب‌بندی در بیلبوردها و عرشه‌های پلِ شهری تهران (1396-1394) [دوره 3، شماره 5، 1399، صفحه 53-65]
  • عزیمت تجلی کهن‌الگوی قهرمان در نگارۀ جام زرین حسنلو (عصر آهن) براساس رویکرد جوزف کمبل [دوره 3، شماره 5، 1399، صفحه 128-140]
  • عکاسی روایت تقابل عکاسی و نقاشی با رویکرد به آراء والتر بنیامین [دوره 3، شماره 5، 1399، صفحه 4-18]
  • عناصر بصری و موضوعی تحلیل صوری و محتوایی نقاشی‌های دیواری حمام‌های گنجعلی‌خان کرمان و مهدی‌قلی بیگ مشهد [دوره 3، شماره 5، 1399، صفحه 141-163]
  • عهد صفوی مطالعۀ تأثیرات صوری نسخۀ الحشایش موجود در آستان قدس ( قرن 6) بر تصویرسازی نسخه‌های الحشایش مربوط‌به دورۀ صفوی [دوره 3، شماره 5، 1399، صفحه 182-198]

ف

  • فرمالیسم ارزش‌گذاری آثار هنرهای تجسمی بر مبنای نظریهِ روش تلفیقی نلسون گودمن [دوره 3، شماره 4، 1399، صفحه 98-109]
  • فنون بصری بررسی ترکیب‌بندی در بیلبوردها و عرشه‌های پلِ شهری تهران (1396-1394) [دوره 3، شماره 5، 1399، صفحه 53-65]

ق

  • قاجار بازنمایی مضمون کارزار در چند نگارۀ رزمی از دو شاهنامۀ قاجاری (داوری و عمادالکتاب) [دوره 3، شماره 5، 1399، صفحه 164-181]
  • قاجار بررسی تحول کارکرد پیکرنگاری در دورۀ دوم قاجار و پیامدهای گفتمانی آن [دوره 3، شماره 5، 1399، صفحه 117-127]

ک

  • کاشان مطالعۀ درون‌مایۀ دیوارنگاره‌های کوشک باغ فین کاشان در دورۀ قاجار [دوره 3، شماره 5، 1399، صفحه 19-37]
  • کوشک فتحعلی‌شاهی مطالعۀ درون‌مایۀ دیوارنگاره‌های کوشک باغ فین کاشان در دورۀ قاجار [دوره 3، شماره 5، 1399، صفحه 19-37]

گ

  • گرافیک محیطی قابلیت‌های نقوش اسلامی در گرافیک شهرهای اسلامی در دوران معاصر [دوره 3، شماره 4، 1399، صفحه 110-121]
  • گرید تاثیرات استفاده از نظام شبکه‌ای جوزف مولر بروکمان بر پوسترهای مکتب سوئیس [دوره 3، شماره 4، 1399، صفحه 19-30]
  • گفت‌وگو پیامدپژوهی هنر مشارکتی با تأکید بر آرای باختین [دوره 3، شماره 5، 1399، صفحه 108-116]

ل

  • لاکلا و موفه بررسی تحول کارکرد پیکرنگاری در دورۀ دوم قاجار و پیامدهای گفتمانی آن [دوره 3، شماره 5، 1399، صفحه 117-127]

م

  • محمد پور یوسف مطالعه تطبیقی شیوه‌ کاشی‌نگاری و کاشی‌سازی توسط مشهدی یوسف و محمد پور یوسف در دو حمام حاجی و گلزار رشت [دوره 3، شماره 4، 1399، صفحه 46-56]
  • مخاطب تاثیرپذیری مخاطب از جامعه در ادراک آثار هنری تعاملی با تکیه بر نظریه وندی گریزوولد [دوره 3، شماره 4، 1399، صفحه 86-97]
  • مشاغل مطالعۀ تحلیلی انواع صناعات و مشاغل در نگارۀ پادشاهی جمشید در شاهنامۀ بایسنقری [دوره 3، شماره 5، 1399، صفحه 66-76]
  • مشهدی یوسف مطالعه تطبیقی شیوه‌ کاشی‌نگاری و کاشی‌سازی توسط مشهدی یوسف و محمد پور یوسف در دو حمام حاجی و گلزار رشت [دوره 3، شماره 4، 1399، صفحه 46-56]
  • معنا و نماد تحلیل ساختار بصری الهه باروری و مضامین وابسته به آن در ایران باستان [دوره 3، شماره 4، 1399، صفحه 4-18]
  • مکتب سوئیس تاثیرات استفاده از نظام شبکه‌ای جوزف مولر بروکمان بر پوسترهای مکتب سوئیس [دوره 3، شماره 4، 1399، صفحه 19-30]

ن

  • نبرد رستم و سهراب نشانه‌شناسی تصویری سه نگاره از نبرد رستم با سهراب در شاهنامۀ طهماسبی [دوره 3، شماره 5، 1399، صفحه 77-90]
  • نشانه‌شناسی نشانه‌شناسی تصویری سه نگاره از نبرد رستم با سهراب در شاهنامۀ طهماسبی [دوره 3، شماره 5، 1399، صفحه 77-90]
  • نشانه‌شناسی پساساختارگرا تحلیل نشانه‌شناختی نقاشی‌های واحد خاکدان بر اساس آرای پساساختارگرایانه‌ رولان بارت [دوره 3، شماره 4، 1399، صفحه 57-73]
  • نشانه‌شناسی تصویری نشانه‌شناسی تصویری سه نگاره از نبرد رستم با سهراب در شاهنامۀ طهماسبی [دوره 3، شماره 5، 1399، صفحه 77-90]
  • نقاشان زن ایران و افغان مقایسۀ شیوه‌های کاربست سنت‌های تصویری نگارگری در آثار نقاشان زن معاصر در ایران و افغانستان [دوره 3، شماره 5، 1399، صفحه 91-107]
  • نقاشی روایت تقابل عکاسی و نقاشی با رویکرد به آراء والتر بنیامین [دوره 3، شماره 5، 1399، صفحه 4-18]
  • نقاشی‌ ایرانی اسلوب کنایی و اشکال کاربست آن در نقاشی‌ ایرانی [دوره 3، شماره 4، 1399، صفحه 74-85]
  • نقاشی دیواری تحلیل صوری و محتوایی نقاشی‌های دیواری حمام‌های گنجعلی‌خان کرمان و مهدی‌قلی بیگ مشهد [دوره 3، شماره 5، 1399، صفحه 141-163]
  • نقاشی معاصر افغانستان مقایسۀ شیوه‌های کاربست سنت‌های تصویری نگارگری در آثار نقاشان زن معاصر در ایران و افغانستان [دوره 3، شماره 5، 1399، صفحه 91-107]
  • نقاشی معاصر ایران مقایسۀ شیوه‌های کاربست سنت‌های تصویری نگارگری در آثار نقاشان زن معاصر در ایران و افغانستان [دوره 3، شماره 5، 1399، صفحه 91-107]
  • نقوش اسلامی قابلیت‌های نقوش اسلامی در گرافیک شهرهای اسلامی در دوران معاصر [دوره 3، شماره 4، 1399، صفحه 110-121]
  • نگارگری مطالعۀ تحلیلی انواع صناعات و مشاغل در نگارۀ پادشاهی جمشید در شاهنامۀ بایسنقری [دوره 3، شماره 5، 1399، صفحه 66-76]
  • نگارگری نشانه‌شناسی تصویری سه نگاره از نبرد رستم با سهراب در شاهنامۀ طهماسبی [دوره 3، شماره 5، 1399، صفحه 77-90]
  • نگارگری بازنمایی مضمون کارزار در چند نگارۀ رزمی از دو شاهنامۀ قاجاری (داوری و عمادالکتاب) [دوره 3، شماره 5، 1399، صفحه 164-181]
  • نگاره‌‌های رزمی بازنمایی مضمون کارزار در چند نگارۀ رزمی از دو شاهنامۀ قاجاری (داوری و عمادالکتاب) [دوره 3، شماره 5، 1399، صفحه 164-181]
  • نگارۀ جام زرین حسنلو تجلی کهن‌الگوی قهرمان در نگارۀ جام زرین حسنلو (عصر آهن) براساس رویکرد جوزف کمبل [دوره 3، شماره 5، 1399، صفحه 128-140]
  • نلسون گودمن ارزش‌گذاری آثار هنرهای تجسمی بر مبنای نظریهِ روش تلفیقی نلسون گودمن [دوره 3، شماره 4، 1399، صفحه 98-109]

و

  • واحد خاکدان تحلیل نشانه‌شناختی نقاشی‌های واحد خاکدان بر اساس آرای پساساختارگرایانه‌ رولان بارت [دوره 3، شماره 4، 1399، صفحه 57-73]
  • واژه‌های کلیدی: اسلوب کنایی اسلوب کنایی و اشکال کاربست آن در نقاشی‌ ایرانی [دوره 3، شماره 4، 1399، صفحه 74-85]
  • واژه‌های کلیدی: ایران باستان تحلیل ساختار بصری الهه باروری و مضامین وابسته به آن در ایران باستان [دوره 3، شماره 4، 1399، صفحه 4-18]
  • واژه‌های کلیدی: جوزف مولر بروکمان تاثیرات استفاده از نظام شبکه‌ای جوزف مولر بروکمان بر پوسترهای مکتب سوئیس [دوره 3، شماره 4، 1399، صفحه 19-30]
  • واژه‌های کلیدی: حمام حاجی مطالعه تطبیقی شیوه‌ کاشی‌نگاری و کاشی‌سازی توسط مشهدی یوسف و محمد پور یوسف در دو حمام حاجی و گلزار رشت [دوره 3، شماره 4، 1399، صفحه 46-56]
  • واژه‌های کلیدی: خوانایی مطالعه تطبیقی قابلیت خواندن خط نسخ در کتابت آثار یاقوت مستعصمی و احمد نیریزی [دوره 3، شماره 4، 1399، صفحه 134-138]
  • واژه‌های کلیدی: سقاخانه جنبش سقاخانه در هنر معاصر ایران و ارتباط آن با رویکردهای هنری مدرن یا پست‌مدرن [دوره 3، شماره 4، 1399، صفحه 122-133]
  • واژه‌های کلیدی: شاخصه اثر هنری ارزش‌گذاری آثار هنرهای تجسمی بر مبنای نظریهِ روش تلفیقی نلسون گودمن [دوره 3، شماره 4، 1399، صفحه 98-109]
  • واژه‌های کلیدی: گرافیک شهری قابلیت‌های نقوش اسلامی در گرافیک شهرهای اسلامی در دوران معاصر [دوره 3، شماره 4، 1399، صفحه 110-121]
  • واژه‌های کلیدی: نقاشی معاصر ایران تحلیل نشانه‌شناختی نقاشی‌های واحد خاکدان بر اساس آرای پساساختارگرایانه‌ رولان بارت [دوره 3، شماره 4، 1399، صفحه 57-73]
  • واژه‌های کلیدی: هنر تعاملی تاثیرپذیری مخاطب از جامعه در ادراک آثار هنری تعاملی با تکیه بر نظریه وندی گریزوولد [دوره 3، شماره 4، 1399، صفحه 86-97]
  • واژه‌های کلیدی: هنر دوره قاجار مطالعه تصویر در دیوارنگاره‌های خانه بروجردی‌های کاشان در دوره قاجار [دوره 3، شماره 4، 1399، صفحه 31-45]
  • والتر بنیامین روایت تقابل عکاسی و نقاشی با رویکرد به آراء والتر بنیامین [دوره 3، شماره 5، 1399، صفحه 4-18]
  • وندی گریزوولد تاثیرپذیری مخاطب از جامعه در ادراک آثار هنری تعاملی با تکیه بر نظریه وندی گریزوولد [دوره 3، شماره 4، 1399، صفحه 86-97]

ه

  • هنر اجتماعی تاثیرپذیری مخاطب از جامعه در ادراک آثار هنری تعاملی با تکیه بر نظریه وندی گریزوولد [دوره 3، شماره 4، 1399، صفحه 86-97]
  • هنر پست­مدرن جنبش سقاخانه در هنر معاصر ایران و ارتباط آن با رویکردهای هنری مدرن یا پست‌مدرن [دوره 3، شماره 4، 1399، صفحه 122-133]
  • هنر فتورئالیسم تحلیل نشانه‌شناختی نقاشی‌های واحد خاکدان بر اساس آرای پساساختارگرایانه‌ رولان بارت [دوره 3، شماره 4، 1399، صفحه 57-73]
  • هنر مدرن جنبش سقاخانه در هنر معاصر ایران و ارتباط آن با رویکردهای هنری مدرن یا پست‌مدرن [دوره 3، شماره 4، 1399، صفحه 122-133]
  • هنر مشارکتی پیامدپژوهی هنر مشارکتی با تأکید بر آرای باختین [دوره 3، شماره 5، 1399، صفحه 108-116]
  • هنر معاصر روایت تقابل عکاسی و نقاشی با رویکرد به آراء والتر بنیامین [دوره 3، شماره 5، 1399، صفحه 4-18]
  • هنر معاصر ایران جنبش سقاخانه در هنر معاصر ایران و ارتباط آن با رویکردهای هنری مدرن یا پست‌مدرن [دوره 3، شماره 4، 1399، صفحه 122-133]
  • هویت بصری قابلیت‌های نقوش اسلامی در گرافیک شهرهای اسلامی در دوران معاصر [دوره 3، شماره 4، 1399، صفحه 110-121]

ی

  • یاقوت مستعصمی مطالعه تطبیقی قابلیت خواندن خط نسخ در کتابت آثار یاقوت مستعصمی و احمد نیریزی [دوره 3، شماره 4، 1399، صفحه 134-138]