نمایه نویسندگان

آ

  • آرزوفر، سمیه عنوان: بررسی ارتباط هنر بازیافت با تایپوگرافی در حفاظت از محیط‌زیست [دوره 6، شماره 10، 1402، صفحه 4-16]
  • آزادانی پور، مریم نظام شبکه و شگرد دورخوانی در روایت‌گری نقاشی­ها و تصاویر پاره‌گفتگو [دوره 5، شماره 8، 1401، صفحه 4-15]
  • آژند، یعقوب کاربرد نقوش در گرافیک معاصر «با نگاهی به نقوش مسجد جامع اصفهان» [دوره 4، شماره 6، 1400، صفحه 68-81]
  • آفرین، فریده « شکل‌گیری ترکیب‌بندی زیباشناختی از نظر ژیل دلوز با تأکید بر عملکرد نمودار و نقد آن در اثری از شهریار احمدی» [دوره 2، شماره 3، 1398، صفحه 53-67]
  • آفرین، فریده جنبه‌های زیباشناختی نشان‌های ملی (سلطنتی) دوره دوم پهلوی ایران و بریتانیا با تأکید بر استعاره‌ها [دوره 5، شماره 9، 1401، صفحه 4-19]

ا

  • ابجدیان، فاطمه بررسی تولیدات علمی حوزه گرافیک دیزاین در پایگاه استنادی وب آو ساینس [دوره 7، شماره 12، 1403، صفحه 164-179]
  • ابراهیم حسن، یاره نقش نمادین گل لاله در منسوجات عثمانی با رویکرد جامعه‌شناسی تاریخی [دوره 7، شماره 13، 1403]
  • ابراهیمی، فاطمه تحلیل مؤلفه‌های دیداری تعاملی داستان‌سرایی خبری (مطالعه موردی گزارش اسنوفال از خبرگزاری نیویورک‌تایمز) [دوره 7، شماره 13، 1403]
  • اتحادمحکم، سحر ساختار روایت در بازی های رایانه ای تعاملی به مثابه هنر [دوره 5، شماره 9، 1401، صفحه 20-35]
  • احمدپناه، سید ابوتراب مطالعه خط کوفی کتاب التریاقِ موجود در کتابخانه ملی فرانسه به‌مثابة نمونه عالی تایپوگرافی در تاریخ خوش‌نویسی ایران [دوره 5، شماره 8، 1401، صفحه 52-73]
  • اردبیلی، لیلا طراحی به‌مثابه فعالیتی فرهنگی-شناختی: طرحِ رویکردی نو به بررسی تفکر طراحی [دوره 6، شماره 11، 1402، صفحه 84-99]
  • اسحاق زاده، هانیه روایتگری متن و تصویر و اعتلای هویت شهری با تأکید بر کاربرد ابزارهای گرافیکی (مطالعه موردی: مرکز شهر بجنورد) [دوره 5، شماره 9، 1401، صفحه 106-121]
  • اسدی، محدثه السادات نمادشناسی  نقشِ  مهارِ  مارهایِ  درهم­ تنیدۀ  جیرفت  به ­دست  انسان [دوره 7، شماره 13، 1403]
  • اسدی، مهیار مطالعه ی تطبیقی نمود تصویری خلیفه و شاه در آثار صنیع الملک (ملک ضوءالمکان و ناصرالدین شاه) [دوره 2، شماره 3، 1398، صفحه 42-52]
  • اسلام دوست، مریم بررسی مفرغینه های دو محوطه سرخ دم و سنگ تراشان لرستان و نقوش آنها [دوره 2، شماره 3، 1398، صفحه 4-17]
  • اسلمی، ترانه مطالعۀ تطبیقی تزیینات نمازخانه و آینه‌خانۀ آرامگاه خواجه عبدالله انصاری در هرات [دوره 4، شماره 6، 1400، صفحه 4-15]
  • اصغریان بافنده، فهیمه تحلیل ساختار بصری الهه باروری و مضامین وابسته به آن در ایران باستان [دوره 3، شماره 4، 1399، صفحه 4-18]
  • اصلان خانی، پریسا شیوه‌های طراحی کتاب‎های تعاملی ذهنی و ارتقاء خلاقیت کودکان پیش‌دبستانی [دوره 2، شماره 3، 1398، صفحه 18-30]
  • افروزی، محسن تایپوگرافی فارسی به مثابه رسانۀ بصری پیام‌رسان از منظر اصول گروه‌بندیِ ادراکی [دوره 7، شماره 13، 1403]
  • افروغ، محمد خوانش نگارۀ «نجات یوسف از چاه» بر مبنای رویکرد بیش ­متنیت [دوره 6، شماره 11، 1402، صفحه 4-22]
  • افشار، لیلا پژوهشی بر تطبیق موجودات عجیب و غریب نسخۀ عجایب المخلوقات طوسی با کاشی لعاب‌‌های برجستۀ تالار سلام کاخ گلستان [دوره 5، شماره 8، 1401، صفحه 92-108]
  • افضل طوسی، عفت السادات نمادشناسی پرندگان در فرهنگ اسلامی (کتابت مرغ بسم الله ) [دوره 1، شماره 1، 1397، صفحه 29-40]
  • افضل طوسی، عفت السادات روایت تقابل عکاسی و نقاشی با رویکرد به آراء والتر بنیامین [دوره 3، شماره 5، 1399، صفحه 4-18]
  • افضل طوسی، عفت السادات نوشتار در هنر گرافیتیِ شهرِ تهران [دوره 4، شماره 6، 1400، صفحه 93-105]
  • افضل طوسی، عفت السادات خوانش اسطوره‌ای رمان گرافیکی رستم در هفت‌خوان با رویکرد سفرقهرمان جوزف کمبل [دوره 6، شماره 11، 1402، صفحه 23-38]
  • افهمی، رضا تحلیل مطالعات دانشگاهی در حوزۀ ورنی (گلیم تک‌‌رو)  در چهار دهۀ اخیر [دوره 4، شماره 7، 1400، صفحه 55-68]
  • اکبری، مرضیه خوانش ترامتنی صحنه ی درخواست زلیخا از یوسف (نمونه موردی .پاکدامن اثر محمود فرشچیان و یوسف و زن پوطیفار اثر گیدو رنی) [دوره 2، شماره 3، 1398، صفحه 31-41]
  • اکرمی حسن کیاده، علیرضا مقایسه مفهوم نقاشی مدرن از منظر ضیاءپور و گرینبرگ [دوره 2، شماره 2، 1398، صفحه 61-70]
  • الغبره، منی خوانش نمادین آرابسک هندسی در پارچه بروکار دمشقی بر اساس نظریه‌ی اروین پانوفسکی [دوره 7، شماره 12، 1403، صفحه 69-84]
  • امامی‌فر، سید نظام‌الدین عنوان: بررسی ارتباط هنر بازیافت با تایپوگرافی در حفاظت از محیط‌زیست [دوره 6، شماره 10، 1402، صفحه 4-16]
  • امامی فر، سید نظام الدین مطالعه نشانه شناختی تصویری در پوسترهای دهه اخیر با تأکید بر بن مایه های نگارگری ایرانی [دوره 2، شماره 2، 1398، صفحه 43-52]
  • امجدی، آزاده مطالعه ی تطبیقی نمود تصویری خلیفه و شاه در آثار صنیع الملک (ملک ضوءالمکان و ناصرالدین شاه) [دوره 2، شماره 3، 1398، صفحه 42-52]
  • امرایی، بابک طراحی به‌مثابه فعالیتی فرهنگی-شناختی: طرحِ رویکردی نو به بررسی تفکر طراحی [دوره 6، شماره 11، 1402، صفحه 84-99]
  • انصاری، کیوان تنهایی زن در نقاشی دهۀ نودِ ایران؛ تحلیلی فلسفی روان‌شناختی با تکیه بر آرای اروین یالوم [دوره 7، شماره 13، 1403]
  • اینانلو، مهسا بررسی جایگاه اقتصادی نقاشی فیگوراتیو معاصر ایران با مطالعه ی آثار فروخته شده در حراجی تهران [دوره 2، شماره 3، 1398، صفحه 109-124]

ب

  • بابائی، بهاره تاثیرات استفاده از نظام شبکه‌ای جوزف مولر بروکمان بر پوسترهای مکتب سوئیس [دوره 3، شماره 4، 1399، صفحه 19-30]
  • بابائی، بهاره تاثیرات هربرت ماتر بر پوسترهای مکتب سوئیس از منظر کاربرد عکاسی [(مقالات آماده انتشار)]
  • بایرام زاده، رضا جنبش سقاخانه در هنر معاصر ایران و ارتباط آن با رویکردهای هنری مدرن یا پست‌مدرن [دوره 3، شماره 4، 1399، صفحه 122-133]
  • بخشی پور مقدم، مهدی تحلیل محتوای شخصیت­ های جنگاور نقاشی­ های علی­ اکبر صادقی در تطبیق با نقاشی ­های مذهبی قهوه ­خانه ­ای بر مبنای آرای ژیلبر دوران [دوره 6، شماره 11، 1402، صفحه 39-50]
  • برات طرقی، مرجان تحلیل نگاره معراج پیامبر در فال‌نامه تهماسبی  با روش شمایل‌شناسی پانوفسکی [دوره 5، شماره 8، 1401، صفحه 42-51]
  • براتی، محمدحسین تحلیل بینانشانه‌ای دو متن‌ کلامی و تصویری در دو نگاره‌ی «مجنون در کعبه» خمسه نظامی مکتب هرات با تأکید بر نقش نگارگر در خلق اثر [دوره 7، شماره 12، 1403، صفحه 117-131]
  • بطحائی، یاسمن امکان‌سنجی فناوری ویدئو آرت در روایتگری داستان رزم سهراب و گردآفرید [دوره 5، شماره 9، 1401، صفحه 36-47]
  • بهبودی شوریجه، پریسا مطالعة تطبیقی مفاهیم بصری انکسار و تکثر در آینه‌کاری ایرانی و مکتب کوبیسم [دوره 2، شماره 2، 1398، صفحه 29-42]
  • بهمنش، مینا نقش کلیدی استوری‌بورد در روند تولید انیمیشن (مطالعه موردی شخصیت ناقهرمان داستان اسباب‌بازی4) [دوره 6، شماره 11، 1402، صفحه 100-119]
  • بوذری، علی کتاب‌های تصویری هزارویک‌شب، بستری برای گفتگوی سنت‌های تصویری: مطالعه موردی کتاب‌های تصویری شهرزاد و عروس قصه‌گو [دوره 7، شماره 13، 1403]

پ

  • پاکزاد، زهرا «از آنِ خودسازی» در پرتره‌های گلن براون [دوره 6، شماره 10، 1402، صفحه 16-28]
  • پاکزاد، زهرا امکان‌سنجی فراگیری سواد بصری در شکل عام بر مبنای رویکرد نشانه‌شناختی [دوره 7، شماره 12، 1403، صفحه 28-40]
  • پرکم، حدیثه تحلیل تزیینات معماری عمارت مسعودیه در تهرانِ عصرِ قاجار [دوره 6، شماره 10، 1402، صفحه 29-49]
  • پنجه باشی، الهه بازنمایی مؤلف در آثار وفا بلال و آرای رولان بارت [دوره 1، شماره 1، 1397، صفحه 17-28]
  • پنجه باشی، الهه "مطالعه نقش میرزابابا در دوره قاجار به عنوان هنرمند نقاش باشی " [دوره 2، شماره 3، 1398، صفحه 68-84]
  • پنجه باشی، الهه مطالعه تصویر در دیوارنگاره‌های خانه بروجردی‌های کاشان در دوره قاجار [دوره 3، شماره 4، 1399، صفحه 31-45]
  • پنجه باشی، الهه مطالعۀ درون‌مایۀ دیوارنگاره‌های کوشک باغ فین کاشان در دورۀ قاجار [دوره 3، شماره 5، 1399، صفحه 19-37]
  • پنجه باشی، الهه مطالعۀ تطبیقی تزیینات نمازخانه و آینه‌خانۀ آرامگاه خواجه عبدالله انصاری در هرات [دوره 4، شماره 6، 1400، صفحه 4-15]
  • پنجه باشی، الهه مطالعه روایتپردازانه نقشمایة اسب در نگاره ضحاک ماردوش [دوره 5، شماره 9، 1401، صفحه 48-59]
  • پنجه باشی، الهه بازشناسی نحوه‌ی بازنمایی نقش مایه‌ی زنان در قلمدان کاظم فرزند نجفعلی هنرمند دوره‌ی قاجار فروخته شده در حراج چیس ویک لندن [دوره 7، شماره 12، 1403، صفحه 17-27]
  • پنجه باشی، الهه تاملی بر مولفه های تابلو تالارآیینه اثر محمد غفاری نقطه گذار نقاشی ایرانی به نقاشی اروپایی در دوره قاجار [(مقالات آماده انتشار)]
  • پیری، علی روایت تصویر در قالی شکارگاه موزۀ پولدی پتزولی [دوره 4، شماره 7، 1400، صفحه 4-12]
  • پیری، علی تبیین ساختار نقشه و شیوه طراحی قالی‌های ترنجی دوره صفویه، نمونه مورد مطالعه: (قالی ترنجی آنهالت) [دوره 6، شماره 10، 1402، صفحه 50-65]
  • پیله چیان، اکرم تحلیل صوری و محتوایی نقاشی‌های دیواری حمام‌های گنجعلی‌خان کرمان و مهدی‌قلی بیگ مشهد [دوره 3، شماره 5، 1399، صفحه 141-163]

ت

  • تابع، افسانه بازخوانی کارکرد زبانی گیاهان مقدس در شاهنامه‌نگاری‌های قرن 9 تا 11 ه.ق. [دوره 4، شماره 7، 1400، صفحه 106-116]
  • تاکیان، فاطمه کاربردهای گرافیک در میان‌نویس‌های فیلم‌های وس اندرسون [دوره 7، شماره 12، 1403، صفحه 100-116]
  • تدریس حسنی، صدیقه مطالعۀ المان‏ های شهری دهۀ 80 و90 تهران از منظر خوانش بصری (فرم ‏شناسی)، کارکرد و عملکرد و ارتباط آن با مؤلفه‏ های هنر اسلامی [دوره 4، شماره 6، 1400، صفحه 16-34]

ج

  • جعفری دهکردی، مصطفی کارکرد هنر در فضای شهری: بررسی تجربه هنر گرافیتی آتن در بحبوحه فروپاشی اقتصادی یونان [دوره 7، شماره 12، 1403، صفحه 85-99]
  • جعفری دهکردی، ناهید نگاره و نگاشته فضولی؛ میراث مشترک بینافرهنگی شرق [دوره 2، شماره 3، 1398، صفحه 85-98]
  • جعفری دهکردی، ناهید نشانه‌شناسی تصویری سه نگاره از نبرد رستم با سهراب در شاهنامۀ طهماسبی [دوره 3، شماره 5، 1399، صفحه 77-90]
  • جعفری دهکردی، ناهید مقایسه نگاره‌‌های خاوران‌نامه کاخ گلستان با بازتصویرگری آن‌ در دوره معاصر (با تأکید بر چهارمین جشنواره هنرهای تجسمی 1387) [دوره 6، شماره 11، 1402، صفحه 51-69]
  • جلالیان فرد، ناهید نمادشناسی پرندگان در فرهنگ اسلامی (کتابت مرغ بسم الله ) [دوره 1، شماره 1، 1397، صفحه 29-40]
  • جهانبخش، لاله تأثیر عصر جهانی‌شدن در بازنمایی هویت ملی در تصویرگری‌های کتاب‌های داستانی تألیفی نوجوان در ایران [دوره 4، شماره 7، 1400، صفحه 13-27]
  • جهانی، میلاد بررسی نقوش کاشی‌کاری‌های حمام حاجی در رشت [دوره 2، شماره 3، 1398، صفحه 99-108]
  • جهانی، میلاد مطالعه تطبیقی شیوه‌ کاشی‌نگاری و کاشی‌سازی توسط مشهدی یوسف و محمد پور یوسف در دو حمام حاجی و گلزار رشت [دوره 3، شماره 4، 1399، صفحه 46-56]
  • جهانیان، عطیه تزیینات و کتیبه‌های ضریح مطهر حضرت علی علیه ‌السلام [دوره 6، شماره 11، 1402، صفحه 134-152]
  • جوکار، جلیل مطالعه تطبیقی فرم‌ها و نقوش منبر در نگارگری دوره تیموری و صفوی [دوره 5، شماره 8، 1401، صفحه 74-91]

چ

  • چابک سوار، منصوره تحلیل نشانه‌شناختی نقاشی‌های واحد خاکدان بر اساس آرای پساساختارگرایانه‌ رولان بارت [دوره 3، شماره 4، 1399، صفحه 57-73]
  • چارئی، عبدالرضا مطالعۀ تحلیلی انواع صناعات و مشاغل در نگارۀ پادشاهی جمشید در شاهنامۀ بایسنقری [دوره 3، شماره 5، 1399، صفحه 66-76]

ح

  • حاصلی، پرویز تحلیل بینانشانه‌ای دو متن‌ کلامی و تصویری در دو نگاره‌ی «مجنون در کعبه» خمسه نظامی مکتب هرات با تأکید بر نقش نگارگر در خلق اثر [دوره 7، شماره 12، 1403، صفحه 117-131]
  • حجّاری، محمد جواد نظام شبکه و شگرد دورخوانی در روایت‌گری نقاشی­ها و تصاویر پاره‌گفتگو [دوره 5، شماره 8، 1401، صفحه 4-15]
  • حرمتی، حمیده معنایابی روایت تابلوی «لوح» هانیبال الخاص از منظر رمزگان روایی رولان بارت [دوره 5، شماره 8، 1401، صفحه 16-29]
  • حسامی، شیدا مطالعه نشانه شناختی تصویری در پوسترهای دهه اخیر با تأکید بر بن مایه های نگارگری ایرانی [دوره 2، شماره 2، 1398، صفحه 43-52]
  • حسامی، منصور بازنمایی مؤلف در آثار وفا بلال و آرای رولان بارت [دوره 1، شماره 1، 1397، صفحه 17-28]
  • حسامی، منصور بررسی جایگاه اقتصادی نقاشی فیگوراتیو معاصر ایران با مطالعه ی آثار فروخته شده در حراجی تهران [دوره 2، شماره 3، 1398، صفحه 109-124]
  • حسامی کرمانی، منصور تحلیل مطالعات دانشگاهی در حوزۀ ورنی (گلیم تک‌‌رو)  در چهار دهۀ اخیر [دوره 4، شماره 7، 1400، صفحه 55-68]
  • حسامی کرمانی، منصور بررسی ذهن مجسم از دیدگاه لسینگ و تجلی آن در پیکره لائوکن [دوره 6، شماره 11، 1402، صفحه 70-83]
  • حسن پور، محسن شیوه‌های طراحی کتاب‎های تعاملی ذهنی و ارتقاء خلاقیت کودکان پیش‌دبستانی [دوره 2، شماره 3، 1398، صفحه 18-30]
  • حسینی، سید هاشم تحلیل نشانه‌شناختی نقاشی‌های واحد خاکدان بر اساس آرای پساساختارگرایانه‌ رولان بارت [دوره 3، شماره 4، 1399، صفحه 57-73]
  • حسینی، عاطفه سطح دشواری آرایه های ادبی و میزان استفاده از آنها در تبلیغات چاپی (مطالعه موردی: تبلیغات چاپی برگزیده و نامزد جایزه کلایو، 2007-2016) [دوره 1، شماره 1، 1397، صفحه 4-16]
  • حسینی کومله، مائده طراحی به‌مثابه فعالیتی فرهنگی-شناختی: طرحِ رویکردی نو به بررسی تفکر طراحی [دوره 6، شماره 11، 1402، صفحه 84-99]
  • حسینی ولمی، سیده زهرا عنوان: بررسی ارتباط هنر بازیافت با تایپوگرافی در حفاظت از محیط‌زیست [دوره 6، شماره 10، 1402، صفحه 4-16]
  • حکمت، مرضیه ظرفیت‌ شناسی بصری فرم هنری مانگا و کُمیک به مثابه ابزار تفسیری مفاهیم موزه‌ای [دوره 7، شماره 13، 1403]
  • حکیم سلمانی، اعظم مفصل‌بندی وجه روایی زبان نوشتاری در گفتمان چندوجهی نقاشی معاصر ایران [دوره 6، شماره 10، 1402، صفحه 66-81]
  • حیدری، سید محمدامین بازنمایی زن و ابزار موسیقایی در دورۀ قاجار بر مبنای خوانش فمینیستی: مطالعه موردی سه اثر از ابوالقاسم [دوره 6، شماره 10، 1402، صفحه 82-97]

خ

  • خامه چیان، بهناز مطالعه تصویر در دیوارنگاره‌های خانه بروجردی‌های کاشان در دوره قاجار [دوره 3، شماره 4، 1399، صفحه 31-45]
  • خامه چیان، بهناز مطالعۀ درون‌مایۀ دیوارنگاره‌های کوشک باغ فین کاشان در دورۀ قاجار [دوره 3، شماره 5، 1399، صفحه 19-37]
  • خانی اوشانی، مهسا ارتباط متن و تصویر از نگاه رولان بارت در صفحات گلچین اسکندر سلطان، شاهنامۀ بایسنقری و شاهنامۀ محمد جوکی [دوره 4، شماره 6، 1400، صفحه 35-42]
  • خاوری نژاد، نغمه کتاب‌های تصویری هزارویک‌شب، بستری برای گفتگوی سنت‌های تصویری: مطالعه موردی کتاب‌های تصویری شهرزاد و عروس قصه‌گو [دوره 7، شماره 13، 1403]
  • خراسانی، کاظم مطالعه‌ای بر نمود اهمیت حروف­محوری در هنر معاصر ایران (مطالعه موردی: جشنواره فجر و حراج تهران) [دوره 2، شماره 3، 1398، صفحه 191-202]
  • خزائی، محمد مطالعه خط کوفی کتاب التریاقِ موجود در کتابخانه ملی فرانسه به‌مثابة نمونه عالی تایپوگرافی در تاریخ خوش‌نویسی ایران [دوره 5، شماره 8، 1401، صفحه 52-73]
  • خزائی، محمد خوانش بیش متنی نقش‌مایه خورشید در هنر سلجوقیان  (نمونه موردی: قمقمه سفالی سلجوقی و اشکانی) [دوره 7، شماره 12، 1403، صفحه 132-146]
  • خضرنژاد، صلاح الدین معنایابی روایت تابلوی «لوح» هانیبال الخاص از منظر رمزگان روایی رولان بارت [دوره 5، شماره 8، 1401، صفحه 16-29]
  • خلیل زاده مقدم، مریم بررسی رویکرد باستان‌گرایی در آثار نگارگری علی اسفرجانی [(مقالات آماده انتشار)]
  • خندابی، سارا مطالعۀ بیش‌‌متنی نگاره‌‌های «آبتنی شیرین» در نگارگری ایرانی و نقاشی معاصر «خسرو و شیرین» بر مبنای آرای ژرار ژنت [دوره 3، شماره 5، 1399، صفحه 38-52]

د

  • دادور، ابوالقاسم واکاوی مولفه های گذر از الاهی سازی گوتیک به انسانی سازی رنسانس با عطف به دو نگارۀ «جلوس مریم با فرشتگان» از چیمابوئه و جوتو [(مقالات آماده انتشار)]
  • دانشگر، فهیمه سطح دشواری آرایه های ادبی و میزان استفاده از آنها در تبلیغات چاپی (مطالعه موردی: تبلیغات چاپی برگزیده و نامزد جایزه کلایو، 2007-2016) [دوره 1، شماره 1، 1397، صفحه 4-16]
  • دانشگر، فهیمه هماهنگی ذهنیت خالق اثر موسیقائی و مخاطب در نشانه ها و ترکیب بندی های تجسمی جلد آلبوم های موسیقی در ایران [دوره 2، شماره 3، 1398، صفحه 125-135]
  • دانشگر، فهیمه تاثیرات استفاده از نظام شبکه‌ای جوزف مولر بروکمان بر پوسترهای مکتب سوئیس [دوره 3، شماره 4، 1399، صفحه 19-30]
  • دانشگر، فهیمه بررسی ترکیب‌بندی در بیلبوردها و عرشه‌های پلِ شهری تهران (1396-1394) [دوره 3، شماره 5، 1399، صفحه 53-65]
  • دانشگر، فهیمه بررسی کیفیت‌های مؤثر بر اثربخشی رنگ در بیلبوردها و عرشه‌های پل شهری تهران (1396-1394) [دوره 4، شماره 6، 1400، صفحه 43-55]
  • دستیاری، الناز مطالعة نگارة کشته شدن ارجاسب در رویین دژ به دست اسفندیار از منظر روایت‌شناسی [دوره 5، شماره 9، 1401، صفحه 122-129]
  • دستیاری، الناز درآمدی بر نمایش احساسات در نگارگری ایران [دوره 7، شماره 12، 1403، صفحه 55-68]
  • دشتی زاده، مریم قدرت پنهان روایت در فضای نشاندار موزه [دوره 5، شماره 8، 1401، صفحه 30-41]
  • دلفانی بلوچ، فاطمه بازنمایی زن و ابزار موسیقایی در دورۀ قاجار بر مبنای خوانش فمینیستی: مطالعه موردی سه اثر از ابوالقاسم [دوره 6، شماره 10، 1402، صفحه 82-97]
  • دیانت، فرشته نشانه ­شناسی امر واقعی و نقش بازنمایی آن در خلق اثر هنری [دوره 7، شماره 12، 1403، صفحه 4-16]
  • دیزج چراغی، رقیه مطالعه تطبیقی قابلیت خواندن خط نسخ در کتابت آثار یاقوت مستعصمی و احمد نیریزی [دوره 3، شماره 4، 1399، صفحه 134-138]

ذ

  • ذکاوت، سحر مطالعۀ تحلیلی انواع صناعات و مشاغل در نگارۀ پادشاهی جمشید در شاهنامۀ بایسنقری [دوره 3، شماره 5، 1399، صفحه 66-76]
  • ذکاوت، سحر بررسی تطبیقی ویژگی‌های بصری درخت سخنگو در نگاره شاهنامه دموت با داستان مشی و مشیانه [دوره 4، شماره 7، 1400، صفحه 28-40]

ر

  • ربیعزاده، سمیرا نشانه‌شناسی تصویری سه نگاره از نبرد رستم با سهراب در شاهنامۀ طهماسبی [دوره 3، شماره 5، 1399، صفحه 77-90]
  • ربیع زاده هفشجانی، سمیرا مقایسه نگاره‌‌های خاوران‌نامه کاخ گلستان با بازتصویرگری آن‌ در دوره معاصر (با تأکید بر چهارمین جشنواره هنرهای تجسمی 1387) [دوره 6، شماره 11، 1402، صفحه 51-69]
  • رجایی پور، سعید بررسی نشانگرهای نوآوری در ارزش‌یابی برنامه ­های درسی درس هنر دوره ابتدایی و میزان کاربست آن‌ها [دوره 2، شماره 3، 1398، صفحه 229-243]
  • رجبی، زینب بررسی کارکرد استعاری اشکال انسانی در نگارگری ایران (مکاتب هرات و تبریز دو) [دوره 4، شماره 7، 1400، صفحه 41-54]
  • رسولی پور، سمیه میزان استفاده از عناصر مؤثر در القای هویت ایرانی- اسلامی در لوگوی پیام‌رسان‌های داخلی [دوره 7، شماره 12، 1403، صفحه 147-163]
  • رضائی، ثمره طراحی و اجرای اسباب بازی کودکان متأثر از نقوش دیوارنگاره‌های خانه قریشی آمل بر اساس دلالت‌های معنایی [دوره 7، شماره 13، 1403]
  • رفیعی راد، رضا مقایسه مفهوم نقاشی مدرن از منظر ضیاءپور و گرینبرگ [دوره 2، شماره 2، 1398، صفحه 61-70]
  • رفیعی راد، رضا اسلوب کنایی و اشکال کاربست آن در نقاشی‌ ایرانی [دوره 3، شماره 4، 1399، صفحه 74-85]
  • رفیعی راد، رضا مقایسۀ شیوه‌های کاربست سنت‌های تصویری نگارگری در آثار نقاشان زن معاصر در ایران و افغانستان [دوره 3، شماره 5، 1399، صفحه 91-107]
  • رفیعی راد، رضا تداوم کاربست سنت ابری‌سازی در نقاشی‌های بیتا وکیلی [دوره 4، شماره 6، 1400، صفحه 56-67]
  • رفیعی راد، رضا تحلیل نگاره معراج پیامبر در فال‌نامه تهماسبی  با روش شمایل‌شناسی پانوفسکی [دوره 5، شماره 8، 1401، صفحه 42-51]
  • رمضان ماهی، سمیه کاربردهای گرافیک در میان‌نویس‌های فیلم‌های وس اندرسون [دوره 7، شماره 12، 1403، صفحه 100-116]
  • رهبرنیا، زهرا تاثیرپذیری مخاطب از جامعه در ادراک آثار هنری تعاملی با تکیه بر نظریه وندی گریزوولد [دوره 3، شماره 4، 1399، صفحه 86-97]
  • رهبرنیا، زهرا پیامدپژوهی هنر مشارکتی با تأکید بر آرای باختین [دوره 3، شماره 5، 1399، صفحه 108-116]
  • رهبرنیا، زهرا خوانش تاریخی هنر تعاملی از منظر آرتور کلمن دانتو  با بررسی دو اثر هنری تعاملی [دوره 4، شماره 6، 1400، صفحه 145-154]
  • رهبرنیا، زهرا امکان‌سنجی فناوری ویدئو آرت در روایتگری داستان رزم سهراب و گردآفرید [دوره 5، شماره 9، 1401، صفحه 36-47]
  • رهبرنیا، زهرا خوانش نمادین آرابسک هندسی در پارچه بروکار دمشقی بر اساس نظریه‌ی اروین پانوفسکی [دوره 7، شماره 12، 1403، صفحه 69-84]
  • روان جو، احد نقش کلیدی استوری‌بورد در روند تولید انیمیشن (مطالعه موردی شخصیت ناقهرمان داستان اسباب‌بازی4) [دوره 6، شماره 11، 1402، صفحه 100-119]
  • روشنی، میثم نقش‌مایة نیلوفرآبی و نقشة شهرهای مدور ساسانی در نسبت با مفاهیم ایرانشهری [دوره 7، شماره 13، 1403]
  • روضه خوان آخونی، حبیبه امکان‌سنجی فراگیری سواد بصری در شکل عام بر مبنای رویکرد نشانه‌شناختی [دوره 7، شماره 12، 1403، صفحه 28-40]
  • رویان، سمیرا تأثیر نوشتار بر انتقال محتوای تصویری پوسترهای آموزشی (مطالعه موردی: پوسترهای حیات‌وحشِ صندوق جهانی طبیعت) [دوره 7، شماره 13، 1403]

ز

  • زابلی نژاد، هدا روش‌های بیانی و تکنیک‌های اجرایی تصویرسازی در آثار چهار تصویرگر برتر چکسلواکی (2015- 1979) [دوره 4، شماره 6، 1400، صفحه 120-133]
  • زارع زاده، فهیمه بررسی نشانه ­های انسانیِ اسطوره­ ای در نگاره­ های شاهنامه شاملو(1007 - 1027 ه.ق.) [دوره 2، شماره 3، 1398، صفحه 136-150]
  • زحمت کش، فاطمه تحلیل صوری و محتوایی نقاشی‌های دیواری حمام‌های گنجعلی‌خان کرمان و مهدی‌قلی بیگ مشهد [دوره 3، شماره 5، 1399، صفحه 141-163]
  • زنجانبر، امیرحسین رده‌بندی فرمالیستی سیمامعنایی در تایپوگرافی عناوین کتاب‌های تصویری کودک [دوره 6، شماره 11، 1402، صفحه 120-133]
  • زنجانبر، امیرحسین متافتونومی در عناوین پیکتوگرافیک کتاب‌های تصویری کودک، بر اساس نظریۀ قطب‌های مجازی و استعاری یاکوبسن [دوره 7، شماره 13، 1403]

س

  • سجودی، فرزان بررسی تحول کارکرد پیکرنگاری در دورۀ دوم قاجار و پیامدهای گفتمانی آن [دوره 3، شماره 5، 1399، صفحه 117-127]
  • سراجی، سپهر بازنمایی زن و ابزار موسیقایی در دورۀ قاجار بر مبنای خوانش فمینیستی: مطالعه موردی سه اثر از ابوالقاسم [دوره 6، شماره 10، 1402، صفحه 82-97]
  • سری، فهیمه کاربرد نقوش در گرافیک معاصر «با نگاهی به نقوش مسجد جامع اصفهان» [دوره 4، شماره 6، 1400، صفحه 68-81]
  • سعادتی، رها تحلیل مطالعات دانشگاهی در حوزۀ ورنی (گلیم تک‌‌رو)  در چهار دهۀ اخیر [دوره 4، شماره 7، 1400، صفحه 55-68]
  • سلطاندوست، سهند بررسی سازها و جنسیت نوازندگان در نگاره‌های نسخۀ مصوری از دیوان حافظ از دربار گورکانی [دوره 5، شماره 9، 1401، صفحه 60-76]
  • سلطانی، حسن تأثیر عصر جهانی‌شدن در بازنمایی هویت ملی در تصویرگری‌های کتاب‌های داستانی تألیفی نوجوان در ایران [دوره 4، شماره 7، 1400، صفحه 13-27]
  • سلیمیان، ریحانه   بررسی نقش ویدیومپینگ ها در گرافیک محیطی قرن بیست و یکم با تکیه ‌بر نظرات  پل ویریلیو و لو مانوویچ [دوره 5، شماره 9، 1401، صفحه 130-145]
  • سلیمی نمین، هاجر تمثال حضرت علی (علیه السلام) در خزائن ملوک سلف  [دوره 7، شماره 13، 1403]
  • سید رضوی، نسرین تنهایی زن در نقاشی دهۀ نودِ ایران؛ تحلیلی فلسفی روان‌شناختی با تکیه بر آرای اروین یالوم [دوره 7، شماره 13، 1403]
  • سیدی، چنور تجلی کهن‌الگوی قهرمان در نگارۀ جام زرین حسنلو (عصر آهن) براساس رویکرد جوزف کمبل [دوره 3، شماره 5، 1399، صفحه 128-140]
  • سیدی، فاطمه تجلی کهن‌الگوی قهرمان در نگارۀ جام زرین حسنلو (عصر آهن) براساس رویکرد جوزف کمبل [دوره 3، شماره 5، 1399، صفحه 128-140]

ش

  • شاد قزوینی، پریسا ارزش‌گذاری آثار هنرهای تجسمی بر مبنای نظریهِ روش تلفیقی نلسون گودمن [دوره 3، شماره 4، 1399، صفحه 98-109]
  • شاه وردی، امین نگارگری ایران فراتر از نظریات [دوره 1، شماره 1، 1397، صفحه 51-60]
  • شایسته فر، مهناز روایتگری تصاویر شهادت امام حسین(ع) در نسخه‌‌های چاپ سنگی (اسرارالشهاده، طوفان‌ البکاء، وسیله النجات) [دوره 4، شماره 7، 1400، صفحه 69-87]
  • شفیقی، ندا بازبینی میراثی منسوخ؛ شرحی بر فضای تصویری نقوش عیدی‌سازی [دوره 5، شماره 9، 1401، صفحه 77-85]
  • شفیقی، ندا آزمون آب در شاهنامه فردوسی به روایت تصویر [دوره 6، شماره 10، 1402، صفحه 98-112]
  • شکاری، پرنیان ظرفیت‌ شناسی بصری فرم هنری مانگا و کُمیک به مثابه ابزار تفسیری مفاهیم موزه‌ای [دوره 7، شماره 13، 1403]
  • شکری، حسن ریشه‌‌یابی تأثیرات عناصر تصویری مانگای ژاپن در تصاویر داستان مصور ایرانی «مرز» [دوره 4، شماره 6، 1400، صفحه 82-92]
  • شکری، حسن مطالعه تأثیرات جنگ بر عناصر دیداری موجود در تصاویر انیمه ژاپنی مدفن کرم­های شب­تاب اثر ایسائو تاکاهاتا [دوره 6، شماره 10، 1402، صفحه 113-122]
  • شکری، زهرا مطالعه خط کوفی کتاب التریاقِ موجود در کتابخانه ملی فرانسه به‌مثابة نمونه عالی تایپوگرافی در تاریخ خوش‌نویسی ایران [دوره 5، شماره 8، 1401، صفحه 52-73]
  • شمس نجف آبادی، الهه فرایند رویت تا خلق اثر در نقاشی­های مجموعه­ای امپرسیونیستی کلود مونه [دوره 6، شماره 10، 1402، صفحه 123-134]
  • شمشیری، الهام خوانش ترامتنی صحنه ی درخواست زلیخا از یوسف (نمونه موردی .پاکدامن اثر محمود فرشچیان و یوسف و زن پوطیفار اثر گیدو رنی) [دوره 2، شماره 3، 1398، صفحه 31-41]
  • شمیلی، فرنوش نقش آموزش نقاشی بر بهبود سازمان ادراکی افراد [دوره 2، شماره 2، 1398، صفحه 4-14]
  • شمیلی، فرنوش اسلوب کنایی و اشکال کاربست آن در نقاشی‌ ایرانی [دوره 3، شماره 4، 1399، صفحه 74-85]
  • شمیلی، فرنوش معنایابی روایت تابلوی «لوح» هانیبال الخاص از منظر رمزگان روایی رولان بارت [دوره 5، شماره 8، 1401، صفحه 16-29]
  • شمیلی، فرنوش خوانش بیش متنی نقش‌مایه خورشید در هنر سلجوقیان  (نمونه موردی: قمقمه سفالی سلجوقی و اشکانی) [دوره 7، شماره 12، 1403، صفحه 132-146]
  • شه کلاهی، فاطمه بررسی رقم در آثار لطفعلی صورتگر شیرازی [دوره 1، شماره 1، 1397، صفحه 41-50]
  • شیخ زاده، مریم خوانش اسطوره‌ای رمان گرافیکی رستم در هفت‌خوان با رویکرد سفرقهرمان جوزف کمبل [دوره 6، شماره 11، 1402، صفحه 23-38]
  • شیخی، علیرضا تحلیل ساختار بصری الهه باروری و مضامین وابسته به آن در ایران باستان [دوره 3، شماره 4، 1399، صفحه 4-18]
  • شیخی، علیرضا تحلیل صوری و محتوایی نقاشی‌های دیواری حمام‌های گنجعلی‌خان کرمان و مهدی‌قلی بیگ مشهد [دوره 3، شماره 5، 1399، صفحه 141-163]
  • شیخی، علیرضا بیان تصویری در نقوش گیاهی خانه‌های قاجاری شهر کاشان (مطالعه موردی: خانه عباسیان، بروجردی‌ها، طباطبایی‌ها، خانه عامری) [دوره 5، شماره 9، 1401، صفحه 86-105]
  • شیخی، علیرضا تحلیل تزیینات معماری عمارت مسعودیه در تهرانِ عصرِ قاجار [دوره 6، شماره 10، 1402، صفحه 29-49]
  • شیخی، علیرضا تزیینات و کتیبه‌های ضریح مطهر حضرت علی علیه ‌السلام [دوره 6، شماره 11، 1402، صفحه 134-152]
  • شیخی نارانی، هانیه بررسی مفرغینه های دو محوطه سرخ دم و سنگ تراشان لرستان و نقوش آنها [دوره 2، شماره 3، 1398، صفحه 4-17]
  • شیرنژادی، حاتم تبیین تجلی اسطورۀ مکان مقدس در نهاد موزه با تکیه بر آرای میرچا الیاده [دوره 4، شماره 6، 1400، صفحه 106-119]
  • شیرنژادی، حاتم مطالعه تطبیقی فرم‌ها و نقوش منبر در نگارگری دوره تیموری و صفوی [دوره 5، شماره 8، 1401، صفحه 74-91]

ص

  • صحت، منیر خوانش بیش‌متنی نقاشی‌های نبرد قاسم (ع) در نگاره‌های مذهبی دوره قاجار (با تأکید بر نگاره‌های میرزا علیقلی خویی) [دوره 6، شماره 11، 1402، صفحه 153-168]
  • صداقتی، عاطفه روایتگری متن و تصویر و اعتلای هویت شهری با تأکید بر کاربرد ابزارهای گرافیکی (مطالعه موردی: مرکز شهر بجنورد) [دوره 5، شماره 9، 1401، صفحه 106-121]
  • صدری، مینا پژوهشی بر تطبیق موجودات عجیب و غریب نسخۀ عجایب المخلوقات طوسی با کاشی لعاب‌‌های برجستۀ تالار سلام کاخ گلستان [دوره 5، شماره 8، 1401، صفحه 92-108]
  • صفری سنجانی، سودابه خوانش بیش­متنی بافت نقاشی معاصر ایران با پیش­متن­هایی از نقوش ایران باستان بر اساس گونه‌شناسی ژرار ژنت (آثار هشتمین دوسالانه نقاشی) [دوره 6، شماره 11، 1402، صفحه 169-188]

ض

  • ضرغام، ادهم مطالعة نگارة کشته شدن ارجاسب در رویین دژ به دست اسفندیار از منظر روایت‌شناسی [دوره 5، شماره 9، 1401، صفحه 122-129]
  • ضرغام، ادهم درآمدی بر نمایش احساسات در نگارگری ایران [دوره 7، شماره 12، 1403، صفحه 55-68]

ط

  • طالب پور، فریده نقش نمادین گل لاله در منسوجات عثمانی با رویکرد جامعه‌شناسی تاریخی [دوره 7، شماره 13، 1403]
  • طالبی، حسن وجوه اشتراک وافتراق سیاه مشق های دوره قاجاروجریان اکسپرسیونیسم انتزاعی در نقاشی [دوره 2، شماره 3، 1398، صفحه 151-165]
  • طالبی، حسن قابلیت‌های نقوش اسلامی در گرافیک شهرهای اسلامی در دوران معاصر [دوره 3، شماره 4، 1399، صفحه 110-121]
  • طاهری، مونا هماهنگی ذهنیت خالق اثر موسیقائی و مخاطب در نشانه ها و ترکیب بندی های تجسمی جلد آلبوم های موسیقی در ایران [دوره 2، شماره 3، 1398، صفحه 125-135]
  • طاهری، مونا بررسی ترکیب‌بندی در بیلبوردها و عرشه‌های پلِ شهری تهران (1396-1394) [دوره 3، شماره 5، 1399، صفحه 53-65]
  • طاهری، مونا بررسی کیفیت‌های مؤثر بر اثربخشی رنگ در بیلبوردها و عرشه‌های پل شهری تهران (1396-1394) [دوره 4، شماره 6، 1400، صفحه 43-55]
  • طحان، فهیمه واکاوی سویه‌های نظریه ارتباطی یاکوبسن در پوسترهای فرهنگی معاصر ایران [دوره 7، شماره 12، 1403، صفحه 41-54]
  • طراوتی محجوبی، سپیده بررسی عوامل بصری خط کوفی تزیینی (مطالعه موردی: سه بنای تاریخی اصفهان در قرن پنجم هجری قمری) [دوره 2، شماره 3، 1398، صفحه 166-176]

ع

  • عابد دوست، حسینعلی خوانش بیش‌متنی نقاشی‌های نبرد قاسم (ع) در نگاره‌های مذهبی دوره قاجار (با تأکید بر نگاره‌های میرزا علیقلی خویی) [دوره 6، شماره 11، 1402، صفحه 153-168]
  • عارفی، هادی نقش گرافیک بسته‌بندی مواد غذایی در رشد عرضه و تقاضا (مطالعه موردی: محصولات کاله و روزانه) [دوره 2، شماره 3، 1398، صفحه 177-190]
  • عباسی شوکت آباد، امیرحسین بیان تصویری در نقوش گیاهی خانه‌های قاجاری شهر کاشان (مطالعه موردی: خانه عباسیان، بروجردی‌ها، طباطبایی‌ها، خانه عامری) [دوره 5، شماره 9، 1401، صفحه 86-105]
  • عبداله پور، الهام بررسی تولیدات علمی حوزه گرافیک دیزاین در پایگاه استنادی وب آو ساینس [دوره 7، شماره 12، 1403، صفحه 164-179]
  • عربزاده، جمال بازنمایی مؤلف در آثار وفا بلال و آرای رولان بارت [دوره 1، شماره 1، 1397، صفحه 17-28]
  • عرفان منش، ساحل تحلیل مضمون دیهیم­ ستانی بر سنتوری خانه­های قاجاری شیراز (مطالعه موردی خانه حسنی اردکانی) [دوره 6، شماره 11، 1402، صفحه 189-203]
  • عزیزی یوسفکند، علیرضا خوانش بیش متنی نقش‌مایه خورشید در هنر سلجوقیان  (نمونه موردی: قمقمه سفالی سلجوقی و اشکانی) [دوره 7، شماره 12، 1403، صفحه 132-146]
  • عسگری، فاطمه روایتگری تصاویر شهادت امام حسین(ع) در نسخه‌‌های چاپ سنگی (اسرارالشهاده، طوفان‌ البکاء، وسیله النجات) [دوره 4، شماره 7، 1400، صفحه 69-87]
  • عطایی، شلیر بررسی تحول کارکرد پیکرنگاری در دورۀ دوم قاجار و پیامدهای گفتمانی آن [دوره 3، شماره 5، 1399، صفحه 117-127]
  • علیخانی، پریسا خوانش بیش­متنی بافت نقاشی معاصر ایران با پیش­متن­هایی از نقوش ایران باستان بر اساس گونه‌شناسی ژرار ژنت (آثار هشتمین دوسالانه نقاشی) [دوره 6، شماره 11، 1402، صفحه 169-188]
  • علیمحمدی اردکانی، جواد مطالعه تطبیقی شیوه‌ کاشی‌نگاری و کاشی‌سازی توسط مشهدی یوسف و محمد پور یوسف در دو حمام حاجی و گلزار رشت [دوره 3، شماره 4، 1399، صفحه 46-56]
  • علی محمدیان، صبا نقش گرافیک بسته‌بندی مواد غذایی در رشد عرضه و تقاضا (مطالعه موردی: محصولات کاله و روزانه) [دوره 2، شماره 3، 1398، صفحه 177-190]

غ

  • غفوری، فاطمه نوشتار در هنر گرافیتیِ شهرِ تهران [دوره 4، شماره 6، 1400، صفحه 93-105]
  • غفوری، فاطمه تحلیلی بر دو اثر با موضوعی همسان از گوستاو کلیمت و اِگُن شیله با تأکید بر مفاهیم نمادین رنگ­ها [دوره 5، شماره 8، 1401، صفحه 109-119]
  • غفوری، فاطمه تحلیلی بر مفاهیم نمادین رنگ­ها و اَشکالِ ایزدان رَع و حوروس در آثار هنری مصر [دوره 6، شماره 10، 1402، صفحه 135-147]
  • غنی زاده، لیلا واکاوی مولفه های گذر از الاهی سازی گوتیک به انسانی سازی رنسانس با عطف به دو نگارۀ «جلوس مریم با فرشتگان» از چیمابوئه و جوتو [(مقالات آماده انتشار)]

ف

  • فاطمی، فریماه ارزش‌گذاری آثار هنرهای تجسمی بر مبنای نظریهِ روش تلفیقی نلسون گودمن [دوره 3، شماره 4، 1399، صفحه 98-109]
  • فدائی، مجید   بررسی نقش ویدیومپینگ ها در گرافیک محیطی قرن بیست و یکم با تکیه ‌بر نظرات  پل ویریلیو و لو مانوویچ [دوره 5، شماره 9، 1401، صفحه 130-145]
  • فربود، فریناز نقش نمادین گل لاله در منسوجات عثمانی با رویکرد جامعه‌شناسی تاریخی [دوره 7، شماره 13، 1403]
  • فرخ فر، فرزانه تحلیل نشانه‌شناختی نقاشی‌های واحد خاکدان بر اساس آرای پساساختارگرایانه‌ رولان بارت [دوره 3، شماره 4، 1399، صفحه 57-73]
  • فروغی دهنوی، مینا «از آنِ خودسازی» در پرتره‌های گلن براون [دوره 6، شماره 10، 1402، صفحه 16-28]
  • فرید، امیر طراحی به‌مثابه فعالیتی فرهنگی-شناختی: طرحِ رویکردی نو به بررسی تفکر طراحی [دوره 6، شماره 11، 1402، صفحه 84-99]
  • فهیمی فر، علی اصغر نقش‌مایة نیلوفرآبی و نقشة شهرهای مدور ساسانی در نسبت با مفاهیم ایرانشهری [دوره 7، شماره 13، 1403]

ق

  • قاضی زاده، خشایار بررسی تطبیقی ویژگی‌های بصری درخت سخنگو در نگاره شاهنامه دموت با داستان مشی و مشیانه [دوره 4، شماره 7، 1400، صفحه 28-40]
  • قاضی زاده، خشایار تحلیل بینانشانه‌ای دو متن‌ کلامی و تصویری در دو نگاره‌ی «مجنون در کعبه» خمسه نظامی مکتب هرات با تأکید بر نقش نگارگر در خلق اثر [دوره 7، شماره 12، 1403، صفحه 117-131]
  • قنبری بابا عباسی، نسترن بررسی مفرغینه های دو محوطه سرخ دم و سنگ تراشان لرستان و نقوش آنها [دوره 2، شماره 3، 1398، صفحه 4-17]

ک

  • کاتب، فاطمه نقش آموزش نقاشی بر بهبود سازمان ادراکی افراد [دوره 2، شماره 2، 1398، صفحه 4-14]
  • کاتب، فاطمه سیر تحول آرایه‌های تزئینی سرسوره‌های قرآنی قرون اول تا نهم هجری [دوره 6، شماره 10، 1402، صفحه 163-175]
  • کاظم پور، زیبا خوانش بیش‌متنی نقاشی‌های نبرد قاسم (ع) در نگاره‌های مذهبی دوره قاجار (با تأکید بر نگاره‌های میرزا علیقلی خویی) [دوره 6، شماره 11، 1402، صفحه 153-168]
  • کاظم حسنوند، محمد ارتباط متن و تصویر از نگاه رولان بارت در صفحات گلچین اسکندر سلطان، شاهنامۀ بایسنقری و شاهنامۀ محمد جوکی [دوره 4، شماره 6، 1400، صفحه 35-42]
  • کاظم حسنوند، محمد بررسی کارکرد استعاری اشکال انسانی در نگارگری ایران (مکاتب هرات و تبریز دو) [دوره 4، شماره 7، 1400، صفحه 41-54]
  • کاظمی راد، محمد تقابل خیر و شر در سه نمونه از نگاره های خاوران نامه ‏ [دوره 5، شماره 9، 1401، صفحه 146-155]
  • کاظمی ملک محمودی، زهرا اثری از فرانسیسکو گویا در ایران: ویژگی ها، پیوستگی ها و گسستگی ها با دیگر آثار [دوره 4، شماره 7، 1400، صفحه 88-105]
  • کریمی، علیرضا واکاوی نقش فرشته در نقاشی‌های معراج حضرت محمّد(ص) در دوره‌های تیموری و صفوی [دوره 2، شماره 3، 1398، صفحه 203-218]
  • کشاورز، گلناز مطالعه‌ای بر نمود اهمیت حروف­محوری در هنر معاصر ایران (مطالعه موردی: جشنواره فجر و حراج تهران) [دوره 2، شماره 3، 1398، صفحه 191-202]
  • کشاورز، گلناز جنبش سقاخانه در هنر معاصر ایران و ارتباط آن با رویکردهای هنری مدرن یا پست‌مدرن [دوره 3، شماره 4، 1399، صفحه 122-133]
  • کشاورز افشار، مهدی بررسی سازها و جنسیت نوازندگان در نگاره‌های نسخۀ مصوری از دیوان حافظ از دربار گورکانی [دوره 5، شماره 9، 1401، صفحه 60-76]
  • کشمیری، مریم اثری از فرانسیسکو گویا در ایران: ویژگی ها، پیوستگی ها و گسستگی ها با دیگر آثار [دوره 4، شماره 7، 1400، صفحه 88-105]
  • کشمیری، مریم امکان‌سنجی فناوری ویدئو آرت در روایتگری داستان رزم سهراب و گردآفرید [دوره 5، شماره 9، 1401، صفحه 36-47]
  • کشمیری، مریم پیوند اسطوره‌ای آفرینش ایرانی با گویادرخت در نسخه های مصور شاهنامه فردوسی [(مقالات آماده انتشار)]
  • کفشچیان مقدم، اصغر خوانش بیش­متنی بافت نقاشی معاصر ایران با پیش­متن­هایی از نقوش ایران باستان بر اساس گونه‌شناسی ژرار ژنت (آثار هشتمین دوسالانه نقاشی) [دوره 6، شماره 11، 1402، صفحه 169-188]
  • کلاه کج، منصور واکاوی سویه‌های نظریه ارتباطی یاکوبسن در پوسترهای فرهنگی معاصر ایران [دوره 7، شماره 12، 1403، صفحه 41-54]
  • کلاه کج، منصور تحلیل مؤلفه‌های دیداری تعاملی داستان‌سرایی خبری (مطالعه موردی گزارش اسنوفال از خبرگزاری نیویورک‌تایمز) [دوره 7، شماره 13، 1403]
  • کیانی اجگردی، ندا تبیین تجلی اسطورۀ مکان مقدس در نهاد موزه با تکیه بر آرای میرچا الیاده [دوره 4، شماره 6، 1400، صفحه 106-119]

گ

  • گودرزی، مصطفی تمثال حضرت علی (علیه السلام) در خزائن ملوک سلف  [دوره 7، شماره 13، 1403]

م

  • مافی تبار، آمنه بازنمایی مضمون کارزار در چند نگارۀ رزمی از دو شاهنامۀ قاجاری (داوری و عمادالکتاب) [دوره 3، شماره 5، 1399، صفحه 164-181]
  • مبینی، مهتاب نگارگری ایران فراتر از نظریات [دوره 1، شماره 1، 1397، صفحه 51-60]
  • متولی، محمد کارکردهای خط و نوشتار در طراحی و هویت‌بخشی به عناصر شهری [(مقالات آماده انتشار)]
  • محسنی تفتی، اعظم واکاوی نقش فرشته در نقاشی‌های معراج حضرت محمّد(ص) در دوره‌های تیموری و صفوی [دوره 2، شماره 3، 1398، صفحه 203-218]
  • محمد زاده، مهدی اسلوب کنایی و اشکال کاربست آن در نقاشی‌ ایرانی [دوره 3، شماره 4، 1399، صفحه 74-85]
  • محمد زاده، مهدی مقایسۀ شیوه‌های کاربست سنت‌های تصویری نگارگری در آثار نقاشان زن معاصر در ایران و افغانستان [دوره 3، شماره 5، 1399، صفحه 91-107]
  • محمدزاده، مهدی طراحی به‌مثابه فعالیتی فرهنگی-شناختی: طرحِ رویکردی نو به بررسی تفکر طراحی [دوره 6، شماره 11، 1402، صفحه 84-99]
  • محمدی، مهدی مطالعۀ المان‏ های شهری دهۀ 80 و90 تهران از منظر خوانش بصری (فرم ‏شناسی)، کارکرد و عملکرد و ارتباط آن با مؤلفه‏ های هنر اسلامی [دوره 4، شماره 6، 1400، صفحه 16-34]
  • محمدی راد، امیرعباس ریشه‌‌یابی تأثیرات عناصر تصویری مانگای ژاپن در تصاویر داستان مصور ایرانی «مرز» [دوره 4، شماره 6، 1400، صفحه 82-92]
  • محمدی راد، امیرعباس مطالعه تأثیرات جنگ بر عناصر دیداری موجود در تصاویر انیمه ژاپنی مدفن کرم­های شب­تاب اثر ایسائو تاکاهاتا [دوره 6، شماره 10، 1402، صفحه 113-122]
  • محمدی وکیل، مینا مطالعة تطبیقی مفاهیم بصری انکسار و تکثر در آینه‌کاری ایرانی و مکتب کوبیسم [دوره 2، شماره 2، 1398، صفحه 29-42]
  • محمودی، سکینه خاتون تحلیل مضمون دیهیم­ ستانی بر سنتوری خانه­های قاجاری شیراز (مطالعه موردی خانه حسنی اردکانی) [دوره 6، شماره 11، 1402، صفحه 189-203]
  • مختارپور ساروی، میترا روش‌های بیانی و تکنیک‌های اجرایی تصویرسازی در آثار چهار تصویرگر برتر چکسلواکی (2015- 1979) [دوره 4، شماره 6، 1400، صفحه 120-133]
  • مراثی، محسن تحلیل محتوای شخصیت­ های جنگاور نقاشی­ های علی­ اکبر صادقی در تطبیق با نقاشی ­های مذهبی قهوه ­خانه ­ای بر مبنای آرای ژیلبر دوران [دوره 6، شماره 11، 1402، صفحه 39-50]
  • مراثی، محسن میزان استفاده از عناصر مؤثر در القای هویت ایرانی- اسلامی در لوگوی پیام‌رسان‌های داخلی [دوره 7، شماره 12، 1403، صفحه 147-163]
  • مرادخانی، علی نمادشناسی  نقشِ  مهارِ  مارهایِ  درهم­ تنیدۀ  جیرفت  به ­دست  انسان [دوره 7، شماره 13، 1403]
  • مرتضوی، مرجان بررسی  شفاف‌بینی و نشانه­های  فرهنگ تصویری هند در نقاشی­های هنرمند خودآموخته «تِجو بِن» [دوره 5، شماره 9، 1401، صفحه 156-169]
  • مرسلی توحیدی، فاطمه بررسی رابطه سرمایه اقتصادی و فرهنگی -نهادی با ذائقه زیبایی‌شناختی مخاطبان ارتباط تصویری مطالعه موردی: طراحی جلد کتاب از منظر مخاطبان در شهر تهران [دوره 2، شماره 2، 1398، صفحه 15-28]
  • مرسلی توحیدی، فاطمه ارزش‌گذاری آثار هنرهای تجسمی بر مبنای نظریهِ روش تلفیقی نلسون گودمن [دوره 3، شماره 4، 1399، صفحه 98-109]
  • مصباح، گیتا ساختار روایی کنشی گرمس در متن و تصویر خاوران‌نامه ابن حسام مطالعه موردی (گشوده شدن قلعه خیبر به دست امیرمومنان علی) [دوره 6، شماره 10، 1402، صفحه 148-162]
  • مصطفوی، شمس الملوک نمادشناسی  نقشِ  مهارِ  مارهایِ  درهم­ تنیدۀ  جیرفت  به ­دست  انسان [دوره 7، شماره 13، 1403]
  • معنوی راد، میترا بررسی رابطه سرمایه اقتصادی و فرهنگی -نهادی با ذائقه زیبایی‌شناختی مخاطبان ارتباط تصویری مطالعه موردی: طراحی جلد کتاب از منظر مخاطبان در شهر تهران [دوره 2، شماره 2، 1398، صفحه 15-28]
  • معنوی راد، میترا مطالعه تطبیقی قابلیت خواندن خط نسخ در کتابت آثار یاقوت مستعصمی و احمد نیریزی [دوره 3، شماره 4، 1399، صفحه 134-138]
  • معیری، بهاره تأثیر نوشتار بر انتقال محتوای تصویری پوسترهای آموزشی (مطالعه موردی: پوسترهای حیات‌وحشِ صندوق جهانی طبیعت) [دوره 7، شماره 13، 1403]
  • مقصودلو، مریم سبک فرمالیسم و کاربرد آن در مکتب ( باهاوس) آلمان [دوره 2، شماره 3، 1398، صفحه 219-228]
  • مقنی پور، مجید رضا هنر مرقع‌سازی در عصر گورکانیان هند (با تاکید بر مُرقع گلشن از دوره جهانگیری) [(مقالات آماده انتشار)]
  • منصورزاده، یوسف تحلیلی بر دو اثر با موضوعی همسان از گوستاو کلیمت و اِگُن شیله با تأکید بر مفاهیم نمادین رنگ­ها [دوره 5، شماره 8، 1401، صفحه 109-119]
  • موسوی، ستاره بررسی نشانگرهای نوآوری در ارزش‌یابی برنامه ­های درسی درس هنر دوره ابتدایی و میزان کاربست آن‌ها [دوره 2، شماره 3، 1398، صفحه 229-243]
  • موسوی لر، اشرف السادات تحلیل مطالعات دانشگاهی در حوزۀ ورنی (گلیم تک‌‌رو)  در چهار دهۀ اخیر [دوره 4، شماره 7، 1400، صفحه 55-68]
  • میرزائی، ویانا سیر تحول آرایه‌های تزئینی سرسوره‌های قرآنی قرون اول تا نهم هجری [دوره 6، شماره 10، 1402، صفحه 163-175]
  • میرکمالی، الهام پارودی در تبلیغات تجاری(مطالعه موردی تابلو آفرینش انسان اثر میکل آنژ) [دوره 2، شماره 2، 1398، صفحه 53-60]

ن

  • ناصحی، ابوذر مطالعۀ تأثیرات صوری نسخۀ الحشایش موجود در آستان قدس ( قرن 6) بر تصویرسازی نسخه‌های الحشایش مربوط‌به دورۀ صفوی [دوره 3، شماره 5، 1399، صفحه 182-198]
  • ناظری، افسانه فرایند رویت تا خلق اثر در نقاشی­های مجموعه­ای امپرسیونیستی کلود مونه [دوره 6، شماره 10، 1402، صفحه 123-134]
  • نامور مطلق، بهمن خوانش بیش متنی نقش‌مایه خورشید در هنر سلجوقیان  (نمونه موردی: قمقمه سفالی سلجوقی و اشکانی) [دوره 7، شماره 12، 1403، صفحه 132-146]
  • نامور مطلق، بهمن تمثال حضرت علی (علیه السلام) در خزائن ملوک سلف  [دوره 7، شماره 13، 1403]
  • نجارچور جباری، صمد مطالعه تطبیقی فرم‌ها و نقوش منبر در نگارگری دوره تیموری و صفوی [دوره 5، شماره 8، 1401، صفحه 74-91]
  • نجفی، فرزانه نقوش فرشته و دیو در نقاشی های دو بنای مذهبی مازندران در قیاس با نقاشی های دیواری قاجار [دوره 1، شماره 1، 1397، صفحه 61-78]
  • نجیبی، نگار مطالعه روایتپردازانه نقشمایة اسب در نگاره ضحاک ماردوش [دوره 5، شماره 9، 1401، صفحه 48-59]
  • نجیبی، نگار بررسی ذهن مجسم از دیدگاه لسینگ و تجلی آن در پیکره لائوکن [دوره 6، شماره 11، 1402، صفحه 70-83]
  • نراقی، منا بازخوانی هویت در مینیاتور معاصر با تمرکز بر آثار شهزیا سکندر [دوره 4، شماره 6، 1400، صفحه 134-144]
  • نظری، مزدک بازخوانی کارکرد زبانی گیاهان مقدس در شاهنامه‌نگاری‌های قرن 9 تا 11 ه.ق. [دوره 4، شماره 7، 1400، صفحه 106-116]
  • نمازعلیزاده، سهیلا پیامدپژوهی هنر مشارکتی با تأکید بر آرای باختین [دوره 3، شماره 5، 1399، صفحه 108-116]
  • نورانی، سید مهدی سبک فرمالیسم و کاربرد آن در مکتب ( باهاوس) آلمان [دوره 2، شماره 3، 1398، صفحه 219-228]
  • نوری، اکرم تاثیرپذیری مخاطب از جامعه در ادراک آثار هنری تعاملی با تکیه بر نظریه وندی گریزوولد [دوره 3، شماره 4، 1399، صفحه 86-97]
  • نوری، سارا السادات خوانش تاریخی هنر تعاملی از منظر آرتور کلمن دانتو  با بررسی دو اثر هنری تعاملی [دوره 4، شماره 6، 1400، صفحه 145-154]
  • نیازی، سپیده پیوند اسطوره‌ای آفرینش ایرانی با گویادرخت در نسخه های مصور شاهنامه فردوسی [(مقالات آماده انتشار)]
  • نیکیان، ساجده جنبه‌های زیباشناختی نشان‌های ملی (سلطنتی) دوره دوم پهلوی ایران و بریتانیا با تأکید بر استعاره‌ها [دوره 5، شماره 9، 1401، صفحه 4-19]

ی

  • یارعلی، ژیلا بررسی نشانه ­های انسانیِ اسطوره­ ای در نگاره­ های شاهنامه شاملو(1007 - 1027 ه.ق.) [دوره 2، شماره 3، 1398، صفحه 136-150]
  • یوزباشی، عطیه طراحی و اجرای اسباب بازی کودکان متأثر از نقوش دیوارنگاره‌های خانه قریشی آمل بر اساس دلالت‌های معنایی [دوره 7، شماره 13، 1403]
  • یوسفی، فاطمه روایت تقابل عکاسی و نقاشی با رویکرد به آراء والتر بنیامین [دوره 3، شماره 5، 1399، صفحه 4-18]